LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av LordShaft »

marius82 skrev: Hehe! Prøvde 1290 i går.. SATAN..!!!!! Bra bike;)
Ja hvordan var den i forhold til multistrada? Ja jeg har ingen grunn for å tro at det er noe annet enn en fantastisk sykkel :yeyeye
simpson skrev: Jeg skal gå med på at det er Lettere å kjøre fort I hårnåler med eventyr sykkel. Men ikke at den er raskest.
Jeg ville veddet pengene mine på det motsatte simpson. Jeg vet ikke om du har vært i Alpene å kjørt. Men for å få best moment på en R sykkel, så må du litt opp i turtall, dette er vanskelig selv i 1 gir. Hvertfall på min S1000RR.... Det manglet for mye krutt i bunnen, så når jeg endelig hadde fått trøkk i gulvet var Traktoren langt foran meg. Jeg klarte noen ganger å ta han igjen før neste sving, men aldri slik at jeg følte jeg klarte å passere den.
Men mulig andre har helt andre erfaringer og er LANGT tøffere å kjøre sykkel på slike veier enn jeg er. Hjalp heller lite på at det var til tider jævlig med telehiv som gjorde at traction kontrollen min drev å slo inn når jeg ga bånn pedal :redface

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av ATWindsor »

En S1000RR går jo opp til 100 på hva da? I underkant av 3 sekund? Dvs at det er friksjons/steile-begrenset hele veien opp til 100, ikke motorbegrenset. Jeg kan ikke se for meg en sånn sykkel på noe tidspunkt i en hårnålssving lar seg begrense av motoren om man bruker den riktig.

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av Zadnez »

Gratulerer med kul GUBBEsykkel :P :p Gubbe er gubbe selv om DU forandrer mening vet du :knegg
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av LordShaft »

Nei jeg har forstått at du ikke kan se det for deg. Men jeg har erfart det :-k Men som sagt, andre får uttale seg om jeg har brukt sykkelen min feil. Jeg vet bare at jeg kjørte det jeg var god for på de marginene jeg hadde. Å ble kjørt fra :scratch


Takk for det Zadnez. Jeg er blitt gammel, grå og kjempegubbe. Jeg er smertelig klar over det :lol :lol

Reodor Felgen
Innlegg: 263
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av Reodor Felgen »

Min erfaring fra å sykle med tråsykkel på Gran Canaria er det at det går smått nedover hårnålene med stort sett alle motorsyklister bortsett motardfolket.

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av Zadnez »

Neida, tuller. Det er en fantastisk sykkel. Jeg kan ha min sykkel fordi jeg er for gammel til å gidde langtur :P :p Jeg har jo hatt GS så jeg vey gleden med slike sykler
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av 929rr »

Gratulerer med ny sykkel. :thumleft

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av Fsva »

Gratulerer! Garantert morsom og kjapp selv om det ikke er RR.
Må jo selv innrømme at jeg misunner folka med skikkelig vindskjerm og varme i styre og sal av og til.

Reodor Felgen
Innlegg: 263
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av Reodor Felgen »

Grattis med ny sykkel ja. Håper du får mye glede av den.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av LordShaft »

Takk takk folkens :prf

Håper også jeg har gjort et riktig valg og får masse glede av denne sykkelen :thumleft

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av Olav K »

Tror du har kjøpt ny sykkel, mest for å få fart på "klikkene" på bloggen din :P :p
Makan.... :-)å . synd jeg ikke er hjemme de neste dagene, er meldt opphold og da kunne vi gladgasset noen mil sammen :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av LordShaft »

Hahaha, ja det er definitivt derfor jeg har gått til innkjøp av traktor :lol

Ja hva faen er det du holder på med nå da? Stian kommer hjem på torsdag, men du skal liksom være opptatt med andre ting :sk? :[-X Makan! Vi skal nok få luftet oss i aller nærmeste framtid skal du se. Jeg har store planer om å teste hva denne sykkelen er god for :prop:

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av Olav K »

Når Stian skal hjem må noen andre ut.... sånn er det bare :sorry
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av L-NA »

Gratuler med den der ja...ikke noen hvilkensomhelst sykkel det der :-) . Vil anbefale deg en tur over brua til Osterøy, ta til høyre ut til Bruvik. Opp til fjells og grusvei over til lonevåg....fantastisk fin tur med KTM'n.
Kjørde der i fjor med Stelvion... .:-D
Gled deg...

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: LordShaft - *Valget er tatt, kontrakt signert, NY BIKE*

Legg inn av Voodoodoo »

LordShaft skrev:
marius82 skrev: Hehe! Prøvde 1290 i går.. SATAN..!!!!! Bra bike;)
Ja hvordan var den i forhold til multistrada? Ja jeg har ingen grunn for å tro at det er noe annet enn en fantastisk sykkel :yeyeye
simpson skrev: Jeg skal gå med på at det er Lettere å kjøre fort I hårnåler med eventyr sykkel. Men ikke at den er raskest.
Jeg ville veddet pengene mine på det motsatte simpson. Jeg vet ikke om du har vært i Alpene å kjørt. Men for å få best moment på en R sykkel, så må du litt opp i turtall, dette er vanskelig selv i 1 gir. Hvertfall på min S1000RR.... Det manglet for mye krutt i bunnen, så når jeg endelig hadde fått trøkk i gulvet var Traktoren langt foran meg. Jeg klarte noen ganger å ta han igjen før neste sving, men aldri slik at jeg følte jeg klarte å passere den.
Men mulig andre har helt andre erfaringer og er LANGT tøffere å kjøre sykkel på slike veier enn jeg er. Hjalp heller lite på at det var til tider jævlig med telehiv som gjorde at traction kontrollen min drev å slo inn når jeg ga bånn pedal :redface
Så en test der de kjørte RR sykkel mot motard på Gocart bane.. sorry gutter men rr sykkelen var raskest på alle partier av banen.. Så de at shaft ikke henger med i hårnåler går nok kun på egne evner til å utnytte redskapen.. Når det er sagt så er det nok enklere å utnytte en mer oppreist sykkel enn en rr sykkel og man må huske på at en skal opp over 10' rpm for å matche trøkket til en lavt gearet traktor ut av svingene og jeg tviler shaft pisket beemern sin så hardt gjennom hårnålene..

Grattis med en kongesykkel.. dette er noe en langt bedre egnet sak enn baneræser'n du hadde før og perfekt for norske forhold... :thumleft
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Svar