xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Tur i regnet, bakhjulsspinn og bytte sykk

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Ojoj, da slår du meg med tanke på hyppig sykkelbytte hehe :lol

Jeg vil vel tørre påstå at de aller fleste sykler vil føles mer "spennende" enn den du har når det kommer til motor. Ikke noe galt med den sykkelen du har i utgangspunktet. Honda er sykler med godt rykte på seg, men jeg har vel aldri fått blod i røret når jeg har sett en.

Ta en titt og se om du finner en Street Triple R. Rå lyd, bedre drag enn i den du har og det er ikke så mange som eier en slik. Den vinner de fleste tester i sin klasse. Ønsker du mer plass og litt mer touring preget sykkel så kikk litt på Yamaha Tracer. Den motoren der vil få deg til å drite i buksa i forhold til den du har. Artig sak som også kun koster 130.000,- ny. Bang for the bucks.

Vi får ta en prøvekjøringsrunde en dag. Lyst til å utvide horisonten litt jeg også, hehe.
Ja, det er sånn det føles akkurat nå. Jeg synes sykkelen har blitt mer og mer kjedelig, samme hvor god den i utgangspunktet er :roll Grunnen til at tankene går litt tilbake til sykkel med kåpe eller lignende, er pga. at det er sykt slitsomt å kjøre på motorveien med nakensykkel. Det er vel en vanesak, samtidig som det vil være forskjellig aerodynamikk fra sykkel til sykkel. Jeg synes jo f.eks. at det var mye mindre luftmotstand og enda mindre turbulens da jeg prøvde din S1000R, Bjerknez. Kan være pga. mer foroverlent sittestilling. Tracer tror jeg hadde vært en temmelig ålreit allrounder å eie. Skal innrømme at jeg har skummet gjennom Finn etter litt mindre og noen år gamle traktorer de siste dagene også :redface Jeg er i villrede! :-)å
Prøvekjøring er vel det som må til. Jeg begynner på jobb i morgen, slutt på ferie, men har da tid etter jobb og til helga! Hadde vært gøy og hørt om det er noen demosykler inne hos en eller to forhandlere.
Lasse Liten skrev:Hvis du synes sykkelen er kjedelig kan du ta en titt her https://www.youtube.com/watch?v=g9VjA_HulCE en gammel CB500 som får kjørt seg skikkelig.
Har fulgt Schaaf lenge på Youtube :thumleft Han kjører så du får puls av å se på :thumleft

Toven

Re: xyvind's logg [Tur i regnet, bakhjulsspinn og bytte sykk

Legg inn av Toven »

Jasså, bestemt deg for sykkel nå?

Så en cb ute på finn serru.... :knegg

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: xyvind's logg [Tur i regnet, bakhjulsspinn og bytte sykk

Legg inn av JK95 »

"La det ikke være traktor, la det ikke være traktor, la det ik..." :[-o< :[-o< :[-o<

:knegg

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: xyvind's logg [Tur i regnet, bakhjulsspinn og bytte sykk

Legg inn av freddy123 »

Blir det mt09 tracer montro ?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Tur i regnet, bakhjulsspinn og bytte sykk

Legg inn av xyvind »

Toven skrev:Jasså, bestemt deg for sykkel nå?

Så en cb ute på finn serru.... :knegg
Ehm.. :redface
Har ikke bestemt meg for sykkel, men har bestemt meg for å bytte! Har lyst på en sporty touringsykkel og er i total villrede! :lol Blir mest sannsynlig noe brukt da, for jeg skal holde meg i 100K(+)-klassen. Dere må gjerne komme med tips på sykler som er innafor, siden jeg ikke har prøvd så veldig mange sykler. Kan også nevne at utseendet er veldig viktig, samt ABS og kåpe/delkåpe/vindskjerming som ikke ser stygt ut.

Hete poteter er VFR800 (2009/2010-modeller, men usikker på om disse er gørrkjedelige å kjøre eller ikke, litt som å kjøpe seg en gammal Volvo V70), Kawasaki Z1000SX (litt dyre, men det er en og annen på Finn innimellom), Yamaha Tracer (egentlig litt for dyr, men kan gå), Ducati 796 Monster (men dette er jo en nakensykkel?? Ja, men jeg har alltid vært veldig svak for den. Utseendet, lyden..mama mia!)
JK95 skrev:"La det ikke være traktor, la det ikke være traktor, la det ik..." :[-o< :[-o< :[-o<

:knegg
Haha, den var skikkelig god :lol Tror ikke det blir traktor. Jeg elsker asfalt og sportsykler, selv om jeg har åpnet en liten sprekk i hjernen et sted der traktorene for lov til å titte inn. Det måtte i så fall vært en slags semi-traktor, om jeg kan kalle MT-09 Tracer for det, med rene gatehjul osv. Prøvekjørte en Tracer på lørdag, og den var som forventet veldig morsom og fin å kjøre. Massevis av motor og føltes overraskende lett på svingete veier. Men jeg har vel funnet ut at jeg trivdes faktisk bedre med litt mer fremoverlent sittestilling. Jeg er ikke helt klar for å sitte helt oppreist enda.
freddy123 skrev:Blir det mt09 tracer montro ?
Muligheten er absolutt til stede :-k Må se an økonomi, tilgjengelighet og et evt. tilbud fra forhandler først. Dette er dritvanskelig!

Toven

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av Toven »

Siden du nevner 796, er blitt veldig svar for denne selv! Tror jeg må eie en monster ila sykkelkarrieren :-)å

Ligger da noen av de ute på finn som du kan titte på?

Er ikke noe traktor dette da men... :D

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av xyvind »

Toven skrev:Siden du nevner 796, er blitt veldig svar for denne selv! Tror jeg må eie en monster ila sykkelkarrieren :-)å

Ligger da noen av de ute på finn som du kan titte på?

Er ikke noe traktor dette da men... :D
Jeg har sett på alle 796 monster som har kommet og gått i lang tid nå. Så akkurat de følger jeg med på. Ligger mange fine ute for salg nå, med Termi-potter i karbon og det hele. Kanskje litt dyrere servicer med Ducati(?), men den er veldig billig å forsikre. Og som du sier, jeg må eie en Monster, eller Ducati, i løpet av karrieren.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24650
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av Bjerknez »

Disse Monsterene er jo bare sinnsykt kule. Jeg digger dem selv. Jeg er bare NØDT til å prøvekjøre en slik en dag! :-)å

Jeg vet man ikke skal se seg blind på hester og jeg har selv nevnt at motorkarakteristikk er det viktigste, men er det noen her som kan skildre litt om hvordan en Monster 796 med 87HK'er sparker fra seg? 87HK'er er jo ikke all verden, men samtidig vet jeg jo at det er en V-Twin og at om den ikke akkurat river skinnet av pølsa på papiret så føles det vertfall slik kanskje?

Toven

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av Toven »

Bilde

Brukbart moment, i brukbart område :-)å

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24650
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av Bjerknez »

Ser ut til å være bra med krefter langt nede det ja, selv om dem ikke varer så lenge. Er ganske sikker på at denne er en morsom sak å kjøre, men hadde nok holdt meg unna E6 med denne... :redface

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:Ser ut til å være bra med krefter langt nede det ja, selv om dem ikke varer så lenge. Er ganske sikker på at denne er en morsom sak å kjøre, men hadde nok holdt meg unna E6 med denne... :redface
Utover at det er en naken sykkel ser jeg ikke helt din poeng her, tror ikke Monster trenger så høgt opp i rpm for å holde farten der i 5 eller 6 gir.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24650
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev:
Bjerknez skrev:Ser ut til å være bra med krefter langt nede det ja, selv om dem ikke varer så lenge. Er ganske sikker på at denne er en morsom sak å kjøre, men hadde nok holdt meg unna E6 med denne... :redface
Utover at det er en naken sykkel ser jeg ikke helt din poeng her, tror ikke Monster trenger så høgt opp i rpm for å holde farten der i 5 eller 6 gir.
Nei..kanskje ikke... men tenkte egentlig mest på vibrasjoner etc... ?

Uansett, så må jeg prøvekjøre en slik en dag... :-)å

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:
hakhap skrev:
Bjerknez skrev:Ser ut til å være bra med krefter langt nede det ja, selv om dem ikke varer så lenge. Er ganske sikker på at denne er en morsom sak å kjøre, men hadde nok holdt meg unna E6 med denne... :redface
Utover at det er en naken sykkel ser jeg ikke helt din poeng her, tror ikke Monster trenger så høgt opp i rpm for å holde farten der i 5 eller 6 gir.
Nei..kanskje ikke... men tenkte egentlig mest på vibrasjoner etc... ?

Uansett, så må jeg prøvekjøre en slik en dag... :-)å
Tror nok man kan kjøre både på E6 og E18 med en 796 Monster.
Lar de potensielle kunder prøvekjøre bruktsyklene de selger på Løvaas? I så fall blir det jo ratt en liten tur ned til Holmestrand om ikke lenge.

Det eneste aberet med å kjøpe en Monster for meg akkurat nå er at det er en nakensykkel, og jeg ser kanskje mest etter en sporty touringsykkel. Har funnet ut at jeg kjører lengre og lengre når jeg skal ut for å kjøre tur, og planlegger vel sånn halvveis å få til motorsykkelferier i årene fremover. Kan sikkert kjøre langt på en Monster også, for all del..

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24650
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:
Bjerknez skrev:
hakhap skrev:
Bjerknez skrev:Ser ut til å være bra med krefter langt nede det ja, selv om dem ikke varer så lenge. Er ganske sikker på at denne er en morsom sak å kjøre, men hadde nok holdt meg unna E6 med denne... :redface
Utover at det er en naken sykkel ser jeg ikke helt din poeng her, tror ikke Monster trenger så høgt opp i rpm for å holde farten der i 5 eller 6 gir.
Nei..kanskje ikke... men tenkte egentlig mest på vibrasjoner etc... ?

Uansett, så må jeg prøvekjøre en slik en dag... :-)å
Tror nok man kan kjøre både på E6 og E18 med en 796 Monster.
Lar de potensielle kunder prøvekjøre bruktsyklene de selger på Løvaas? I så fall blir det jo ratt en liten tur ned til Holmestrand om ikke lenge.

Det eneste aberet med å kjøpe en Monster for meg akkurat nå er at det er en nakensykkel, og jeg ser kanskje mest etter en sporty touringsykkel. Har funnet ut at jeg kjører lengre og lengre når jeg skal ut for å kjøre tur, og planlegger vel sånn halvveis å få til motorsykkelferier i årene fremover. Kan sikkert kjøre langt på en Monster også, for all del..
Joda, jeg mente ikke at det ikke gikk ann å kjøre den på E6. Jeg tenkte mest på hvor "egnet" den var med tanke på slitsomt turtall og eller vibrasjoner etc. Cutless her i forumet har jo en 821 HyperMotard og i følge han så er ikke E6 et egnet sted for denne sykkelen, eller i hastigheter over ca. 120km/t. Han får rette på meg hvis jeg siterer han feil, men mener han har nevnt det :redface

Altså, jeg sier ikke at det ikke går :thumleft

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av ejs »

Toven skrev:Bilde

Brukbart moment, i brukbart område :-)å
Med denne momentkurva så virker vel sykkelen dau hele veien.... (den "kommer" jo aldri).
:prop:
If it ain't broke, I'll break it.

Toven

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av Toven »

Nå er karakteristikken til en twin godt drag på bunn og midt, og et jevnt drag. Det å dra rulla ut av en sving og å ha kreftene med en gang syntes jeg er digg, istede for å "vente" på at noe skal skje. Klart man kan ligge på 8-9000 rpm hele veien men det er ihvertfall slitsomt

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av mortenolb »

Det som skjer når jeg og Toven kjører aktivt sammen er at han ligger og koser seg i 6. gir, mens jeg ligger og jager i 4. gir .. Det at den "kommer" får du når du gir alt på rulla, isteden for å holde full gass og vente på at det skjer etterhvert. :yeyeye

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bosted: akershus

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av freddy123 »

Man kan kjøre på motorveien med hva som helst jeg lå i 140/150kmt på autobahn i 6/7 timer rein transport med min sportster v-twin 48hk , man vender seg til alt tror jeg og noe er selvfølgelig mere behagelig en andre ting , men til norske fartsgrenser så holder det meste koken :)

I 100/120kmt så går der helt fint med min sportster ihvertfall, det er ved 140kmt i timen det blir jævlig høyt turtall og myyyyeeee vindmotstand :)

Toven

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av Toven »

hakhap skrev:
Bjerknez skrev:Ser ut til å være bra med krefter langt nede det ja, selv om dem ikke varer så lenge. Er ganske sikker på at denne er en morsom sak å kjøre, men hadde nok holdt meg unna E6 med denne... :redface
Utover at det er en naken sykkel ser jeg ikke helt din poeng her, tror ikke Monster trenger så høgt opp i rpm for å holde farten der i 5 eller 6 gir.
Monstern kan jo være annerledes dreva enn min, men jeg ligger på 5500rpm i 110kmt på min sv (kjører jo aldri fortere enn maks hastighet her i landet :[-( :knegg )
Men _jeg_ har ikke store problemer med vibrasjoner, derimot vind er noe dritt når hastigheten kryper over. Så jeg liker ikke motorvei i flere timer. Men så er det ikke å kjøre motorvei jeg har kjøpt sykkel for så :P :p

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av ejs »

Toven skrev:Nå er karakteristikken til en twin godt drag på bunn og midt, og et jevnt drag. Det å dra rulla ut av en sving og å ha kreftene med en gang syntes jeg er digg, istede for å "vente" på at noe skal skje. Klart man kan ligge på 8-9000 rpm hele veien men det er ihvertfall slitsomt
Sammenligna mest med den forrige MC jeg hadde.
Dynokurva på den starta sånn ca som monster kurva, men var mere enn det dobbelte på 7500rpm. (127Nm) (gøy)
Guzzi kurva er som Monster kurva, bare 15-20 pund høyere hele veien (kjedelig)
:popcrn :popcrn
If it ain't broke, I'll break it.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av xyvind »

Da blir faktisk sykkelen solgt i morgen :scratch Det gikk veldig fort.
Og jeg har ingen ny sykkel klar og heller ingen anelse hva jeg skal gå for..
Jeg blir mc-løs i x antall dager fremover. Hva skjer? :sorry må jeg ta toget til jobb? Hadde jeg ikke tenkt på. Pokker! :evil
Mister vel medlemskapet her på forumet også i samme slengen da? :-k

Har flere jern i ilden, men aner ikke hva jeg vil. Haha, for et luksusproblem..

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24650
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:Da blir faktisk sykkelen solgt i morgen :scratch Det gikk veldig fort.
Og jeg har ingen ny sykkel klar og heller ingen anelse hva jeg skal gå for..
Jeg blir mc-løs i x antall dager fremover. Hva skjer? :sorry må jeg ta toget til jobb? Hadde jeg ikke tenkt på. Pokker! :evil
Mister vel medlemskapet her på forumet også i samme slengen da? :-k

Har flere jern i ilden, men aner ikke hva jeg vil. Haha, for et luksusproblem..
Hehe, dette er luksusproblem ja :lol

Når det gjelder valg av sykkel så blir det jo sinnsykt vanskelig så lenge du har flere sjangere i kikkerten. Men hvis valget mitt sto mellom en klin ny Tracer og en godt brukt Z1000SX så ville jeg nok kanskje valgt Traceren. Men det er en ting som hele tiden gnager meg med denne traceren og det er nærmest som hår i suppa. De demperne føler jeg ikke noe spesielt for. Jeg vet ikke om dette stemmer, men jeg føler den Traceren jeg kjørte i sommer hadde helt OK dempere, mens den som ble prøvekjørt av mortenolb og xyvind i helgen virket veldig slapp når det kom til fremdemperne.

MEN... dette kan lett fikses mot noen tusenlapper og eller litt stramming av de som er der. Hvis det går.

En Tracer koster tross alt 90.000,- mindre enn en ny Z1000SX... :-)å

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev: Hehe, dette er luksusproblem ja :lol

Når det gjelder valg av sykkel så blir det jo sinnsykt vanskelig så lenge du har flere sjangere i kikkerten. Men hvis valget mitt sto mellom en klin ny Tracer og en godt brukt Z1000SX så ville jeg nok kanskje valgt Traceren. Men det er en ting som hele tiden gnager meg med denne traceren og det er nærmest som hår i suppa. De demperne føler jeg ikke noe spesielt for. Jeg vet ikke om dette stemmer, men jeg føler den Traceren jeg kjørte i sommer hadde helt OK dempere, mens den som ble prøvekjørt av mortenolb og xyvind i helgen virket veldig slapp når det kom til fremdemperne.

MEN... dette kan lett fikses mot noen tusenlapper og eller litt stramming av de som er der. Hvis det går.

En Tracer koster tross alt 90.000,- mindre enn en ny Z1000SX... :-)å
Enig med deg. Jeg likte Traceren på mange måter, men fordemperne var veldig myke, så sykkelen dykka litt vel mye ved oppbremsing/sving, pluss at gassen føltes nervøs. Helt sikkert en vanesak som har med at man ikke kjenner sykkelen, pluss at gasswire'n var i slappeste laget med mye dødgang ved gasspådrag, men dette alt i alt gjorde den litt ustabil på svingete veier, synes jeg :redface

Jeg dras i mellom en litt tøffere nakensykkel eller en mer turprega sportssykkel. Jeg vil ha begge deler! :dontknow

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Til salgs? Ja, nesten solgt.]

Legg inn av LordShaft »

Er det ikke elektronisk styrte dempere på traceren? Hvis gassen føles ustabil eller gyngete, kan det være for at det er ride by wire. Da er det ikke kabel som strammer seg når du gasser, men elektronisk styring som tar seg av gassingen. Dette har jeg på min nå, å var jævlig uvant til å begynne med. Følte det rykket og nappet jævlig når jeg kjørte på humete vei :lol

Det vender du deg lett til. Men som sagt, det er en merkelig overgang når du først prøver det.

En annen ting som skal være sagt. Demperne på en traktor er ikke i nærheten så stiv som på en R sykkel eller andre sportslige gateorienterte sykler. Demperne er bergnet for å kjøre på langt mere utfordrende underlag og skal gi en langt høyere grad av komfort.
Så det dere opplever som slapp framgaffel. Er det nødvendigvis så slappt? eller kan det være at den er langt mykere enn dere er vant til? :scratch

http://www.sportrider.com/triple-transf ... -09-review" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er ikke elektronisk styrte dempere nei. Men der er ride by wire. Tro meg, dette er en vanesak som går seg til. Å av alle reviews jeg leser, så er ikke dårlige dempere nevnt en gang :-k
Jeg dras i mellom en litt tøffere nakensykkel eller en mer turprega sportssykkel. Jeg vil ha begge deler!
Hva med?

Bilde Denne er skam tøff

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Til salgs? Ja, nesten solgt.]

Legg inn av LordShaft »

les her også

http://www.visordown.com/road-tests-fir ... 26005.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Låst