xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Toven

Re: xyvind's logg [Til salgs?]

Legg inn av Toven »

Nå er karakteristikken til en twin godt drag på bunn og midt, og et jevnt drag. Det å dra rulla ut av en sving og å ha kreftene med en gang syntes jeg er digg, istede for å "vente" på at noe skal skje. Klart man kan ligge på 8-9000 rpm hele veien men det er ihvertfall slitsomt

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Det som skjer når jeg og Toven kjører aktivt sammen er at han ligger og koser seg i 6. gir, mens jeg ligger og jager i 4. gir .. Det at den "kommer" får du når du gir alt på rulla, isteden for å holde full gass og vente på at det skjer etterhvert. :yeyeye

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Man kan kjøre på motorveien med hva som helst jeg lå i 140/150kmt på autobahn i 6/7 timer rein transport med min sportster v-twin 48hk , man vender seg til alt tror jeg og noe er selvfølgelig mere behagelig en andre ting , men til norske fartsgrenser så holder det meste koken :)

I 100/120kmt så går der helt fint med min sportster ihvertfall, det er ved 140kmt i timen det blir jævlig høyt turtall og myyyyeeee vindmotstand :)

Toven

Legg inn av Toven »

hakhap skrev:
Bjerknez skrev:Ser ut til å være bra med krefter langt nede det ja, selv om dem ikke varer så lenge. Er ganske sikker på at denne er en morsom sak å kjøre, men hadde nok holdt meg unna E6 med denne... :redface
Utover at det er en naken sykkel ser jeg ikke helt din poeng her, tror ikke Monster trenger så høgt opp i rpm for å holde farten der i 5 eller 6 gir.
Monstern kan jo være annerledes dreva enn min, men jeg ligger på 5500rpm i 110kmt på min sv (kjører jo aldri fortere enn maks hastighet her i landet :[-( :knegg )
Men _jeg_ har ikke store problemer med vibrasjoner, derimot vind er noe dritt når hastigheten kryper over. Så jeg liker ikke motorvei i flere timer. Men så er det ikke å kjøre motorvei jeg har kjøpt sykkel for så :P :p

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

Toven skrev:Nå er karakteristikken til en twin godt drag på bunn og midt, og et jevnt drag. Det å dra rulla ut av en sving og å ha kreftene med en gang syntes jeg er digg, istede for å "vente" på at noe skal skje. Klart man kan ligge på 8-9000 rpm hele veien men det er ihvertfall slitsomt
Sammenligna mest med den forrige MC jeg hadde.
Dynokurva på den starta sånn ca som monster kurva, men var mere enn det dobbelte på 7500rpm. (127Nm) (gøy)
Guzzi kurva er som Monster kurva, bare 15-20 pund høyere hele veien (kjedelig)
:popcrn :popcrn
If it ain't broke, I'll break it.

xyvind
Motorsykkelen din: .

Legg inn av xyvind »

Da blir faktisk sykkelen solgt i morgen :scratch Det gikk veldig fort.
Og jeg har ingen ny sykkel klar og heller ingen anelse hva jeg skal gå for..
Jeg blir mc-løs i x antall dager fremover. Hva skjer? :sorry må jeg ta toget til jobb? Hadde jeg ikke tenkt på. Pokker! :evil
Mister vel medlemskapet her på forumet også i samme slengen da? :-k

Har flere jern i ilden, men aner ikke hva jeg vil. Haha, for et luksusproblem..

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:Da blir faktisk sykkelen solgt i morgen :scratch Det gikk veldig fort.
Og jeg har ingen ny sykkel klar og heller ingen anelse hva jeg skal gå for..
Jeg blir mc-løs i x antall dager fremover. Hva skjer? :sorry må jeg ta toget til jobb? Hadde jeg ikke tenkt på. Pokker! :evil
Mister vel medlemskapet her på forumet også i samme slengen da? :-k

Har flere jern i ilden, men aner ikke hva jeg vil. Haha, for et luksusproblem..
Hehe, dette er luksusproblem ja :lol

Når det gjelder valg av sykkel så blir det jo sinnsykt vanskelig så lenge du har flere sjangere i kikkerten. Men hvis valget mitt sto mellom en klin ny Tracer og en godt brukt Z1000SX så ville jeg nok kanskje valgt Traceren. Men det er en ting som hele tiden gnager meg med denne traceren og det er nærmest som hår i suppa. De demperne føler jeg ikke noe spesielt for. Jeg vet ikke om dette stemmer, men jeg føler den Traceren jeg kjørte i sommer hadde helt OK dempere, mens den som ble prøvekjørt av mortenolb og xyvind i helgen virket veldig slapp når det kom til fremdemperne.

MEN... dette kan lett fikses mot noen tusenlapper og eller litt stramming av de som er der. Hvis det går.

En Tracer koster tross alt 90.000,- mindre enn en ny Z1000SX... :-)å

xyvind

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev: Hehe, dette er luksusproblem ja :lol

Når det gjelder valg av sykkel så blir det jo sinnsykt vanskelig så lenge du har flere sjangere i kikkerten. Men hvis valget mitt sto mellom en klin ny Tracer og en godt brukt Z1000SX så ville jeg nok kanskje valgt Traceren. Men det er en ting som hele tiden gnager meg med denne traceren og det er nærmest som hår i suppa. De demperne føler jeg ikke noe spesielt for. Jeg vet ikke om dette stemmer, men jeg føler den Traceren jeg kjørte i sommer hadde helt OK dempere, mens den som ble prøvekjørt av mortenolb og xyvind i helgen virket veldig slapp når det kom til fremdemperne.

MEN... dette kan lett fikses mot noen tusenlapper og eller litt stramming av de som er der. Hvis det går.

En Tracer koster tross alt 90.000,- mindre enn en ny Z1000SX... :-)å
Enig med deg. Jeg likte Traceren på mange måter, men fordemperne var veldig myke, så sykkelen dykka litt vel mye ved oppbremsing/sving, pluss at gassen føltes nervøs. Helt sikkert en vanesak som har med at man ikke kjenner sykkelen, pluss at gasswire'n var i slappeste laget med mye dødgang ved gasspådrag, men dette alt i alt gjorde den litt ustabil på svingete veier, synes jeg :redface

Jeg dras i mellom en litt tøffere nakensykkel eller en mer turprega sportssykkel. Jeg vil ha begge deler! :dontknow

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Til salgs? Ja, nesten solgt.]

Legg inn av LordShaft »

Er det ikke elektronisk styrte dempere på traceren? Hvis gassen føles ustabil eller gyngete, kan det være for at det er ride by wire. Da er det ikke kabel som strammer seg når du gasser, men elektronisk styring som tar seg av gassingen. Dette har jeg på min nå, å var jævlig uvant til å begynne med. Følte det rykket og nappet jævlig når jeg kjørte på humete vei :lol

Det vender du deg lett til. Men som sagt, det er en merkelig overgang når du først prøver det.

En annen ting som skal være sagt. Demperne på en traktor er ikke i nærheten så stiv som på en R sykkel eller andre sportslige gateorienterte sykler. Demperne er bergnet for å kjøre på langt mere utfordrende underlag og skal gi en langt høyere grad av komfort.
Så det dere opplever som slapp framgaffel. Er det nødvendigvis så slappt? eller kan det være at den er langt mykere enn dere er vant til? :scratch

http://www.sportrider.com/triple-transf ... -09-review" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er ikke elektronisk styrte dempere nei. Men der er ride by wire. Tro meg, dette er en vanesak som går seg til. Å av alle reviews jeg leser, så er ikke dårlige dempere nevnt en gang :-k
Jeg dras i mellom en litt tøffere nakensykkel eller en mer turprega sportssykkel. Jeg vil ha begge deler!
Hva med?

Bilde Denne er skam tøff

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

les her også

http://www.visordown.com/road-tests-fir ... 26005.html" onclick="window.open(this.href);return false;

xyvind

Legg inn av xyvind »

Hei Lordy, takk for utfyllende svar :prf
Jeg forstår og tenker også at gass og dempere er en vanesak, og at det ikke nødvendigvis er noen svakhet ved sykkelen. Det var tross alt første gang jeg prøvekjørte en sånn type sykkel. Jeg tror jeg kunne blitt veldig glad i Tracer, og den hadde nok vært i daglig bruk så lenge det er mulig å kjøre i sesongen. Nå har jeg jo akkurat såvidt blitt vant til den lille og temmelig harde(sportslige) Hondaen, så det var stor forskjell på disse syklene. Må jo si at Traceren gikk som hakka møkk, og jeg storkoste meg på den korte prøveturen. Tro meg, jeg har lest de fleste anmeldelser og sett veldig mange reviews på YouTube, og jeg skulle ønske jeg ikke var så usikker. Føler samtidig at jeg ikke er helt ferdig med det litt mer sporty utseendet, og er redd for at jeg skal angre. Det knaker i hjernebarken i disse dager.. :scratch

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg skjønner akkurat hva du mener. Å her er bare en ting å gjøre... Velge etter hjertet. Legg alt som har med fornuft eller kjekt å ha bak deg. Når du er såpass usikker, så betyr det egentlig bare at du enda ikke har funnet ditt segment eller din favoritt type. Da gjør du klokest i å kjøpe den sykkelen som du mener ser feitest ut eller du har aller mest lyst på. Det er det eneste du vil bli skikkelig fornøyd med og når det kommer til bagasje osv finnes der alltid løsninger, uansett hvilken sykkel du velger.

:thumleft

xyvind

Legg inn av xyvind »

Jeg vet, må gå for den jeg har mest lyst på. Men aner ikke hvilken det er enda :-k
Fordelene med Tracer er 5 års garanti, komfort, litt beskyttelse fra kåpe/vindskjerm/handguards.
Samtidig kunne jeg tenkt meg en smooth turmaskin a'la VFR800. Men hører veldig blandede meninger angående disse VTEC-modellene. De har tross alt solgt i bøtter og spann, så noe ålreit må det jo være der også. Jeg må i tillegg være fornuftig her mtp. forsikring. Forsikring må være så billig som mulig, så Z1000SX og lignende er nå utelukket av den grunn.

Det står vel mellom Tracer, VFR og Monster 796.

Brukeravatar
Tobben84
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler

Legg inn av Tobben84 »

Hei, nå har jeg ikke lest hele tråden, men kan tenke meg at en Hyperstrada eller Hypermotard måtte ha passet deg godt. Vet ikke hvor godt du kjennner disse modellene, men HS er en mer touring-orientert HM for og si det enkelt. Min utgave ble avløst i 2013, og modellen etter det er en del mer brukevennlig, men ikkke fullt så vill og karakter-full som min 2008-modell. De nyeste modellene har lange service-intervaller og etter sigende ikke merkbart høyere driftskostnader enn japsemerkene. Ps, grattis med salg:)

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... =0&ref=fas" onclick="window.open(this.href);return false;

xyvind

Legg inn av xyvind »

Tobben84 skrev:Hei, nå har jeg ikke lest hele tråden, men kan tenke meg at en Hyperstrada eller Hypermotard måtte ha passet deg godt. Vet ikke hvor godt du kjennner disse modellene, men HS er en mer touring-orientert HM for og si det enkelt. Min utgave ble avløst i 2013, og modellen etter det er en del mer brukevennlig, men ikkke fullt så vill og karakter-full som min 2008-modell. De nyeste modellene har lange service-intervaller og etter sigende ikke merkbart høyere driftskostnader enn japsemerkene. Ps, grattis med salg:)

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... =0&ref=fas" onclick="window.open(this.href);return false;
Hei, takk for innspill. Jeg har ingen erfaring med de modellene, og kan ikke helt se hva de ekstra 40.000,- + skal gi meg som Tracer ikke gir meg? :-)
Kjempefine sykler, men kanskje litt utenfor radaren min akkurat nå.

Låst