Hvor mange lengre turer en drar på i løpet av en sesong er nok veldig påvirket av hviken sykkel du kjører. Jeg har ikke tenkt over det før, men lysten etter å kjøre langt, og lengre enn langt er langt mere tilstede nå som jeg kjører traktor, kontra når jeg kjørte R. Det var for jeg viste alle begrensningene som R sykkel satt for meg. Å la opp sykkellivet der etter. Nå som jeg har fått traktor. Som er langt kjekkere å kjøre på norske veier. Er gleden av å kjøre ende mer, enda lengre og oppdage "helt andre" ting langt større.
Jeg kjørte 70 mil på en dag, store deler av turen la med snikkern. Jeg hadde ikke antydning til ubehag noe sted. Jeg kjørte fletta av flere på R sykkel å koste ræven av meg. Denne turen stoppet vi bare når jeg hadde lyst, ikke pga jeg måtte.
Slike ting er ikke så mange som tenker over. Hvertfall ikke vi som er litt ung, å uerfaren i gamet. Se på turene Ojda har hatt i år, samt turene han skal til å ta videre i år. Vi snakker relativt mange km som for meg, på R sykkel hadde vært glemmesak. Men når du kan kjøre 100 mil uten å ha vondt eller slite deg ut. Så sier det seg selv at mcturene blir noe helt annet. Det blir en langt bedre opplevelse.
Jeg har selv vært der at det har vært langt viktigere å ha sykkel som blir lagt merke til, samt riktig kjøreutstyr osv. Jeg meker jo allerede at jeg har en dragning mot tekstil klær... Jeg vet ikke hvor mange kommentarer jeg har fått på at jeg kjører rundt i full rigga race dress på traktor
Jeg har, tror jeg. kommet over den perioden i livet at sykkel skal være så kult for andre å se (sikkert mange som kjenner seg igjen, men ikke vil innrømme det) Jeg er nok sett for alvor hva mitt behov er og hva det viktigste for meg er når det kommer til 2 hjul. Å da måtte jeg handle utifra de forutsetningene. Å det angrer jeg ikke et sekund på.