xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Solgt]

Legg inn av LordShaft »

Jada dr.OIsannda! :prf

Jeg lytter til "fagfolk" å dedikerer en liten lomme på dressen til litt trallala drops. Jeg ser jo at dette er en problemstilling som jeg ikke har vært ute for før :redface
Lurer på om det har med typen sykkel, alder eller bare rett og slett uvitenhet å gjøre :lol

Jeg håper xyvind innser at han ikke kan gå mange dagene uten sykkel. Er det kanskje på sin plass å poste ekstra mye bilder om tur osv. Du har vel noen ålreite klipp fra alpene som tåler en ny gjennomgang :lol

Som denne... Her blir det kjørt Tiger explorer, Ktm 990 og en bmw s1000rr
Det spiller ingen rolle hvilken sykkel du har. Så lenge du har evnen til å kose deg. Det går omtrent like fort med alle :redface

[video]https://www.youtube.com/watch?v=aDsFdU2UkKc[/video]

xyvind
Motorsykkelen din: .

Legg inn av xyvind »

LordShaft skrev: Jeg håper xyvind innser at han ikke kan gå mange dagene uten sykkel. Er det kanskje på sin plass å poste ekstra mye bilder om tur osv. Du har vel noen ålreite klipp fra alpene som tåler en ny gjennomgang :lol

Som denne... Her blir det kjørt Tiger explorer, Ktm 990 og en bmw s1000rr
Det spiller ingen rolle hvilken sykkel du har. Så lenge du har evnen til å kose deg. Det går omtrent like fort med alle :redface

[video]https://www.youtube.com/watch?v=aDsFdU2UkKc[/video]
Trenger nesten ikke kjøre sykkel selv når man får servert så fine turvideoer som dette.

:scratch

Hva er det jeg sier.. Vrøvl!

Har vel en ny bike på tunet i løpet av et par uker eller no, tenker jeg :knegg

EDIT: Jeg skal på en sånn Europa-tur. Helst neste sommer :knegg

xyvind

Legg inn av xyvind »

xyvind skrev: EDIT: Jeg skal på en sånn Europa-tur. Helst neste sommer :knegg
Også blir det jo mange turer her i hjemlandet og omegn, så det hadde kanskje vært lurt med en sykkel som er praktisk på tur da.. :roll

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av Bjerknez »

Hva som er praktisk på tur kommer nok ann på veldig mye. Selv om det for mange er en fordel, mest med tanke på plassen og kjøre en gedigen traktor så fort man skal utenfor landet så tror jeg de aller fleste av oss kan ha det like fint på andre sykler. Jeg kjører LETT 70-80 mil på en dag med Street Triple R og S1000R. Helt uten problemer. Foreløpig så klarer jeg ikke å se grunnen til å kjøpe en gedigen traktor av andre grunner enn nettopp bedre plass til bagasje. Men... jeg sier FORELØPIG! :thumleft

Jeg holder fortsatt en knapp på noe som er midt i mellom, nemlig nakensykkel. Ikke liker jeg vindskjermer heller, så jeg er nok fucked uansett... :lol

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Uten at jeg skal prøve å farge valget du tar når det kommer til ny sykkel. Men det er en grunn til at jeg kjøpte meg traktor denne gangen. Langturer å komfort på veien var langt viktigere enn å ha det "tøffeste" å minst brukenes. Å det så overrasker meg hver gang jeg kjører nå, er hvor mye større kjøregleden er blitt :thumleft

Note4

Toven

Legg inn av Toven »

Jeg klarer ikke utseende til en traktor enda, men før vår kebab-vestlandstur (ble forøvrig bare 1 kebab på turen... :eh ) var jeg nokså innstilt på at neste sykkel måtte bli en traktor av noe slag. Men ila turen hadde jeg ingen problemer med naken sykkelen, unntatt noen skuldre som ble vonde men de er litt gale fra før av.. :P :p og hvor ofte drar man på lange turer, 2 uker ila en sesong kanskje? Jeg overlevde ihvertfall fint uten traktor og det blir nok ikke neste sykkel heller - så kan man håpe at veiene her i landet blir bedre og... :lol

xyvind

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Hva som er praktisk på tur kommer nok ann på veldig mye. Selv om det for mange er en fordel, mest med tanke på plassen og kjøre en gedigen traktor så fort man skal utenfor landet så tror jeg de aller fleste av oss kan ha det like fint på andre sykler. Jeg kjører LETT 70-80 mil på en dag med Street Triple R og S1000R. Helt uten problemer. Foreløpig så klarer jeg ikke å se grunnen til å kjøpe en gedigen traktor av andre grunner enn nettopp bedre plass til bagasje. Men... jeg sier FORELØPIG! :thumleft

Jeg holder fortsatt en knapp på noe som er midt i mellom, nemlig nakensykkel. Ikke liker jeg vindskjermer heller, så jeg er nok fucked uansett... :lol
Jeg er helt enig med deg i at man kan dra på tur med så å si hva som helst. Nakensykler er ikke noe problem. Er bare å slenge på noen bagger bakpå salen, en på tanken og reise avgårde. Jeg har jo i utgangspunktet lyst på noe litt mer foroverlent enn oppreist. Jeg har prøvd begge deler og synes litt foroverlente sykler er mer komfortable på tur. Jeg ser det derimot som veldig praktisk å ha litt beskyttelse mot vær og vind ved hjelp av en liten kåpe og vindskjerm, evt også handguards. Man blir mindre kald og mindre våt enn på en nakensykkel, ser jeg for meg.
Samtidig som jeg drømmer en del om en Tracer, har jeg veldig lyst på en Monster, mest pga. utseendet, motoren og lyden. To vidt forskjellige sykler :-)å

Tracer koster bare litt mer, har 5 års garanti og en del elektronikk som Monster ikke har. Monster har ikke bensinmåler en gang - kun lampe.

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Min mening er det vel ikke mange som er ukjent med, men den betyr ikke mye :-k
Men Xyvind er inne på et fornuftig spor, å det er kansje litt feil å pense han bort fra det :[-(
Noen snakker om tung traktor :scratch Jeg kaster den da kvikkere igjennom svingene
en Lorden gjorde med BMW'n sin :scratch Hva er problemet med vekta?
Xyvind har vel ikke tenkt til å bære sykkelen på tur :lol
Men om penger er avgjørende, ville jeg nok tatt en ekstra titt på Yamahaen :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Toven

Legg inn av Toven »

Ser ingen nevner mye vekt, og ingen tvil om at Pastor Lupus (tar jeg riktig nå) er kvikk i svingene :-)å

Men man tar ikke et dårlig valg uansett tror jeg. Tracer'n er mye sykkel for pengene virker det som. Følg hjertet som dem sier :P :p Men litt som Bjerknez nevner, man trenger da ikke en traktor hver gang man skal på tur - hvilken som helst sykkel duger igrunn

xyvind

Legg inn av xyvind »

Toven skrev:Jeg klarer ikke utseende til en traktor enda, men før vår kebab-vestlandstur (ble forøvrig bare 1 kebab på turen... :eh ) var jeg nokså innstilt på at neste sykkel måtte bli en traktor av noe slag. Men ila turen hadde jeg ingen problemer med naken sykkelen, unntatt noen skuldre som ble vonde men de er litt gale fra før av.. :P :p og hvor ofte drar man på lange turer, 2 uker ila en sesong kanskje? Jeg overlevde ihvertfall fint uten traktor og det blir nok ikke neste sykkel heller - så kan man håpe at veiene her i landet blir bedre og... :lol
Vi tenker likt. Er ikke så altfor mange lange turer i løpet av sesongen. Man klarer seg fint med en nakensykkel. Ihvertfall hvis man gjør som deg, Toven, og alltid holder fartsgrensene :thumleft

Var sånn jeg tenkte da jeg kjøpte Hondaen. En liten sykkel som er fin å bruke til og fra jobb og rundt forbi i hverdagen og helgene, men så ble det litt feil, fikk aldri noen følelser for den :grt
Kanskje jeg bare må senke farten litt? :mc1

Men er Tracer'n en traktor? Den er ikke så stor som den ser ut som på bilder. Faktisk ganske lav og smal.

xyvind

Legg inn av xyvind »

ojda skrev:Min mening er det vel ikke mange som er ukjent med, men den betyr ikke mye :-k
Men Xyvind er inne på et fornuftig spor, å det er kansje litt feil å pense han bort fra det :[-(
Noen snakker om tung traktor :scratch Jeg kaster den da kvikkere igjennom svingene
en Lorden gjorde med BMW'n sin :scratch Hva er problemet med vekta?
Xyvind har vel ikke tenkt til å bære sykkelen på tur :lol
Men om penger er avgjørende, ville jeg nok tatt en ekstra titt på Yamahaen :thumleft
Den lille knotete Hondaen jeg hadde veide 208kg med alle flytende væsker ombord og Yamaha Tracer veier 210kg med full tank osv.. Så den føltes lettere i både lav og høy fart enn strykejernet.
Penger er avgjørende i mitt tilfelle, da jeg har bruk for penger til andre ting også (banner i kirka), som hus, bil, små unger, melk og brød etc.. :mk

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:
Toven skrev:Jeg klarer ikke utseende til en traktor enda, men før vår kebab-vestlandstur (ble forøvrig bare 1 kebab på turen... :eh ) var jeg nokså innstilt på at neste sykkel måtte bli en traktor av noe slag. Men ila turen hadde jeg ingen problemer med naken sykkelen, unntatt noen skuldre som ble vonde men de er litt gale fra før av.. :P :p og hvor ofte drar man på lange turer, 2 uker ila en sesong kanskje? Jeg overlevde ihvertfall fint uten traktor og det blir nok ikke neste sykkel heller - så kan man håpe at veiene her i landet blir bedre og... :lol
Vi tenker likt. Er ikke så altfor mange lange turer i løpet av sesongen. Man klarer seg fint med en nakensykkel. Ihvertfall hvis man gjør som deg, Toven, og alltid holder fartsgrensene :thumleft

Var sånn jeg tenkte da jeg kjøpte Hondaen. En liten sykkel som er fin å bruke til og fra jobb og rundt forbi i hverdagen og helgene, men så ble det litt feil, fikk aldri noen følelser for den :grt
Kanskje jeg bare må senke farten litt? :mc1

Men er Tracer'n en traktor? Den er ikke så stor som den ser ut som på bilder. Faktisk ganske lav og smal.
Jeg tror rett og slett du gjør mye riktig ved å velge en Tracer. Motoren holder faktisk fint følge med en 1290 SuperDuke:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=lbf8k7X97fE[/video]

Stram opp fjørene litt så er du good to go! :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

He he. Du Bjerknez, du Bjerknez. Tror nok den Super Duke'en hadde lagt Tracer'en igjen i en støvsky hvis han faktisk hadde gitt skikkelig på.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Hvor mange lengre turer en drar på i løpet av en sesong er nok veldig påvirket av hviken sykkel du kjører. Jeg har ikke tenkt over det før, men lysten etter å kjøre langt, og lengre enn langt er langt mere tilstede nå som jeg kjører traktor, kontra når jeg kjørte R. Det var for jeg viste alle begrensningene som R sykkel satt for meg. Å la opp sykkellivet der etter. Nå som jeg har fått traktor. Som er langt kjekkere å kjøre på norske veier. Er gleden av å kjøre ende mer, enda lengre og oppdage "helt andre" ting langt større.

Jeg kjørte 70 mil på en dag, store deler av turen la med snikkern. Jeg hadde ikke antydning til ubehag noe sted. Jeg kjørte fletta av flere på R sykkel å koste ræven av meg. Denne turen stoppet vi bare når jeg hadde lyst, ikke pga jeg måtte.

Slike ting er ikke så mange som tenker over. Hvertfall ikke vi som er litt ung, å uerfaren i gamet. Se på turene Ojda har hatt i år, samt turene han skal til å ta videre i år. Vi snakker relativt mange km som for meg, på R sykkel hadde vært glemmesak. Men når du kan kjøre 100 mil uten å ha vondt eller slite deg ut. Så sier det seg selv at mcturene blir noe helt annet. Det blir en langt bedre opplevelse. :thumleft

Jeg har selv vært der at det har vært langt viktigere å ha sykkel som blir lagt merke til, samt riktig kjøreutstyr osv. Jeg meker jo allerede at jeg har en dragning mot tekstil klær... Jeg vet ikke hvor mange kommentarer jeg har fått på at jeg kjører rundt i full rigga race dress på traktor :lol :lol

Jeg har, tror jeg. kommet over den perioden i livet at sykkel skal være så kult for andre å se (sikkert mange som kjenner seg igjen, men ikke vil innrømme det) Jeg er nok sett for alvor hva mitt behov er og hva det viktigste for meg er når det kommer til 2 hjul. Å da måtte jeg handle utifra de forutsetningene. Å det angrer jeg ikke et sekund på.

xyvind

Legg inn av xyvind »

Evt. bare bygge noe sånt da?

Klar - ferdig - GÅ!

Bilde

EDIT: Denne var myntet på drag-race-videoen til Bjerknez :lol

Låst