Det er vel ingen uenighet om det? Alt man fåretar seg her i livet må læres, bortsett fra å gulpe o.l.Bjerknez skrev:For å kunne mestre sykkelen i hårnåler så må man kjøre i hårnåler, for å føle seg "trygg" på sykkelen i 290km/t så må man bli vant til å ligge i den hastigheten, og for å kunne dra på bakhjulet så må man ha øvd på dette. Kan man alt dette og har øvd på dette gjennom sin tid som motorsyklist så mener jeg man er bedre rustet til å bruke sykkelen på vanlig måte da man har skaffet seg en grei sikkerhetsmargin. Isolert sett så er det ikke mye smart og kjøre i 290km/t eller kanskje dra på bakhjulet etc. men så lenge man overlever disse stuntene så vil jeg si at man til syvende og sist blitr en bedre motorsyklist ja. Altså generelt bedre motorsyklist enn en som aldri noensinne har fått opplevd sykkelene ytterpunkter.
Om det er smart og gjøre dette og om det er netopp slike stunts som gjør at man bør få tittelen "god motorsyklist" er en annen sak.
Man må presse seg selv litt for å bli bedre og gjør man det, så tror jeg så absolutt man blir bedre til det man øver på enn en som ikke har øvet på det i det hele tatt. Ganske logisk for meg vertfall...
Uenigheten startet med en påstand om at man må like hårnåler aller mest for å fortjene hedersbetegnelsen "fullkommen motorsyklist" ... og det sa du deg enig i.
Når man sier at det ikke er det artigste, betyr ikke det at man ikke har kjørt eller mestrer hårnåler ... det betyr bare at det finnes andre veier og svinger man liker bedre.
Ser du ikke forskjellen?
Ellers så er jeg tilbake fra en trivelig mc-tur i skauen + 10 mil med underholdende svingete landevei, liker du sånne skogsveier?