Ditt frekke troll!Bjerknez skrev:Uten at jeg skal virke alt for frekk, så tror jeg nok du får mer "respekt" for Traceren enn den du hadde. Selv om du bare har gått et lite hakk opp i pris, så har du gått flere ti-talls hakk opp i hva man får for pengene.
Født sånnxyvind skrev:Ditt frekke troll!Bjerknez skrev:Uten at jeg skal virke alt for frekk, så tror jeg nok du får mer "respekt" for Traceren enn den du hadde. Selv om du bare har gått et lite hakk opp i pris, så har du gått flere ti-talls hakk opp i hva man får for pengene.
Nei nå står ikke verden til påske .... jeg er helt enig med deg Lordshaft.LordShaft skrev:Helt alvorlig??Bjerknez skrev: Kjenner meg litt igjen med den scooter hilsingen din, hehe. Men enda værre er de gangene jeg hilser på en wannabe 50cc R-sykkel og dem ikke hilser tilbake. Da får jeg bare lyst gjemme hodet i tankveska![]()
Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så flaut å hilse på folk som kjører lavere ccm? Er du redd for at noen skal oppfatte deg som mindre motorsykkelist for at du ikke klarte å se forskjell på sykkelen eller?
Dette må du forklare for meg, om du klarer
Er det bare 3 sylindere?Reodor Felgen skrev:Xyvind har jo fått en sylinder mindre til tross for høyere pris.
Jeg hilser på alle på motorsykkel, men aldri på de små scooterne der ute på veien. Ikke alltid tunge motorsyklister hilser på hverandre inne i byen heller. Man kan jo risikere å bli sittende å vinke til høyre og venstre hele tiden her i Oslo. Må jo konsentrere litt på å kjøre og. Jeg har ikke noe imot folk som kjører scooter, men anser ikke de som pendler på scooter som "bikere" eller "mc-folk". De er jo over alt. Jeg vet ikke, men det går jo et skille der et sted. Jeg vinker og hilser når medtrafikanter slipper meg forbi eller stopper for meg, jeg peker på små barn som glaner, gir tommel opp og ruser motoren litt - de elsker detjhn skrev:Nei nå står ikke verden til påske .... jeg er helt enig med deg Lordshaft.
Jeg forstår heller de rigide hilsereglene. Stort sett hilser jeg på motorsyklister, men en sjelden gang glemmer jeg det rett og slett, og noen ganger går det bare ikke pga kjøretekniske greier.
Scootere og mopeder hilser jeg av og til på ... innfallsmetoden.
Det ser ofte ut til at de blir overrasket og ikke hilser tilbake av den grunn.
Hilser man litt tidlig, sånn at de rekker å summe seg, hilser de ofte tilbake.
Det skjer også at jeg hilser på syklister, haikere, traktorførere og andre turister som reiser på litt uvanlige måter.
På meg virker det som om folk flest synes det er trivelig å si "hei" til hverandre ... helt uavhengig av kjøretøy..
Om jeg av en eller annen grunn ikke hilser tilbake, tror jeg det er meg selv som sitter igjen med den kjipeste følelsen.
Det er stort sett folk jeg hilser på, ikke kjøretøy.
Joda, greit nok det ... det dreier seg jo bare om et enkelt "hei" eller ikke.Bjerknez skrev:Forventer ikke at andre skal være enig med meg her, og det er egentlig helt greit. Men det viser jo bare at jeg ikke menger meg med flertallet![]()
Andre kan hilse til krampa tar dem for min del. Helt greit
Nå gikk det kaldt nedover ryggen på megjhn skrev: Nei nå står ikke verden til påske .... jeg er helt enig med deg Lordshaft.
Nei, jeg unngår og hilse i slike situasjoner, selv om jeg ikke klarer og la vær hvis det er en overivrig hånd på den andre siden av rabatten. Men normalt sett så gjør jeg ikke det.Elolz skrev:Pleier dere hilse når dere kjører på motorvei med flere felt og det er stor midtrabatt i mellom? Min erfaring er at folk her i området ikke pleier å gjøre det, men i dag var det plutselig et par som gjorde det, og da rakk jeg ikke å hilse tilbake.Hater når jeg ikke får hilst tilbake.
![]()
Var også en jeg ikke fikk hilst tilbake på i dag da jeg var for opptatt med blondinen på andre siden av veien.Nærmest trafikkfarlige enkelte av de der..
Mange ganger jeg har holdt på å kjøre i ræven på kjøretøy forran pga det der. Trafikkfarlige altsåElolz skrev: Var også en jeg ikke fikk hilst tilbake på i dag da jeg var for opptatt med blondinen på andre siden av veien.Nærmest trafikkfarlige enkelte av de der..
På midten av 70-tallet hadde jeg 2 sykler, en Zundapp K100 og en Taifun 175, men husker ikke nå hvilken sykkel jeg kjørte akkurat denne dagen..Toven skrev:Mange ganger jeg har holdt på å kjøre i ræven på kjøretøy forran pga det der. Trafikkfarlige altsåElolz skrev: Var også en jeg ikke fikk hilst tilbake på i dag da jeg var for opptatt med blondinen på andre siden av veien.Nærmest trafikkfarlige enkelte av de der..
![]()
Har ikke sett igjennom tråden, men tror noe av greia er at motorsykkelen din [ofte] kan sammenlignes med et kjæledyr, f.eks en hund...kalleklovn skrev:Heisann!
Nå etter at jeg begynte med lappen har jeg spurt meg selv spørsmålet flere ganger; Hvorfor er MC-folk så hyggelige mot hverandre?
Etter min svært korte tid som mc-fører har jeg blitt svært overrasket.
Alle vinker og hilser, noe som er utrolig moro. Folk hjelper hverandre på en unik måte, både ved skriving på forum, treff og turer.
Hvordan har det seg at det er slik?
Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?
Ønsker veldig gjerne en liten diskusjon om emnet/temat da det er ganske så interessant.
Håper folk tar seg noe tid til å skrive hva de tenker om det :-)
Da har du ikke sett sykkelen min ... holdt jeg på å si, men det har du jo. Men du har ikke sett hunden, heldigvis. En liten naken stygg jævel (grøss)Gielas skrev:Har ikke sett igjennom tråden, men tror noe av greia er at motorsykkelen din [ofte] kan sammenlignes med et kjæledyr, f.eks en hund...kalleklovn skrev:Heisann!
Nå etter at jeg begynte med lappen har jeg spurt meg selv spørsmålet flere ganger; Hvorfor er MC-folk så hyggelige mot hverandre?
Etter min svært korte tid som mc-fører har jeg blitt svært overrasket.
Alle vinker og hilser, noe som er utrolig moro. Folk hjelper hverandre på en unik måte, både ved skriving på forum, treff og turer.
Hvordan har det seg at det er slik?
Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?
Ønsker veldig gjerne en liten diskusjon om emnet/temat da det er ganske så interessant.
Håper folk tar seg noe tid til å skrive hva de tenker om det :-)
Bikkja mi er ikke stygg, men den er et brunstig beist på over 40kg. Han liker ikke hår i maten så den bikkja di hadde passet bra den...Men du har ikke sett hunden, heldigvis. En liten naken stygg jævel.... (grøss)
Jeg nevnte kanskje ikke at styggingen har 2 Rottweilere som bestevenner .... de bryr seg ikke om det er hår i maten.Bjerknez skrev:Bikkja mi er ikke stygg, men den er et brunstig beist på over 40kg. Han liker ikke hår i maten så den bikkja di hadde passet bra den...Men du har ikke sett hunden, heldigvis. En liten naken stygg jævel.... (grøss)
Jompa skrev:Etter å ha lest igjennom det meste av denne tråden er jeg kommet frem til at det som gjør mc-miljøet spesielt,
er at det er et hiearki der hilseritualet ses på som viktig for å understreke respekt og anerkjennelse.
En med liten sykkel skal hilse på en med større.
Om en med HD ikke hilser tilbake, er det tegn på at du ikke er godkjent.
En mopedist skal ikke hilse på en med tung sykkel, litt usikker på hva som gjelder mellom moped/mellomklasse ?
Og møter man ei jente på scooter skal begge hendene være på styret, annet kan misforstås.
Vel, egentlig trur jeg ikke at mc-miljøet bare beztår av hilsing og etpar andre pussige ritualer, som det å klumpe seg sammen på en benk utenfor en bensinstasjon eller å være høyrøstet og brautende på kafeer og veikroer.
Men, kjære landsmenn, disse tingene er det "vanlige" folk legger merke til ved oss.
I tillegg til at vi, meg selv inkludert, gjerne brøler forbi bilene langs veien.
Gjerne når de minst venter det....
Nei, det glemte du å nevne, men i frykt for at denne diskusjonen kan bli veldig lang, så skal jeg ikke dra frem venneflokken til bikkja mijhn skrev:Jeg nevnte kanskje ikke at styggingen har 2 Rottweilere som bestevenner .... de bryr seg ikke om det er hår i maten.Bjerknez skrev:Bikkja mi er ikke stygg, men den er et brunstig beist på over 40kg. Han liker ikke hår i maten så den bikkja di hadde passet bra den...Men du har ikke sett hunden, heldigvis. En liten naken stygg jævel.... (grøss)
Ja, Jompa har ordet i sin makt.Gielas skrev:Jompa skrev:Etter å ha lest igjennom det meste av denne tråden er jeg kommet frem til at det som gjør mc-miljøet spesielt,
er at det er et hiearki der hilseritualet ses på som viktig for å understreke respekt og anerkjennelse.
En med liten sykkel skal hilse på en med større.
Om en med HD ikke hilser tilbake, er det tegn på at du ikke er godkjent.
En mopedist skal ikke hilse på en med tung sykkel, litt usikker på hva som gjelder mellom moped/mellomklasse ?
Og møter man ei jente på scooter skal begge hendene være på styret, annet kan misforstås.
Vel, egentlig trur jeg ikke at mc-miljøet bare beztår av hilsing og etpar andre pussige ritualer, som det å klumpe seg sammen på en benk utenfor en bensinstasjon eller å være høyrøstet og brautende på kafeer og veikroer.
Men, kjære landsmenn, disse tingene er det "vanlige" folk legger merke til ved oss.
I tillegg til at vi, meg selv inkludert, gjerne brøler forbi bilene langs veien.
Gjerne når de minst venter det....![]()
Fint formulert Jompa