helgetur til hytta og hardangervidda
ja da skal jeg lage et kort referat fra helgens tur,det blir ingen lang bibel det her for det har jeg ikke tolmodighet til
jeg visste at foreldrene mine og lillebroren min var reist opp til fjells og jeg skulle sjekke litt værmeldinger osv for å se om jeg også gadd og ta turen de andre hadde reist opp på onsdagen og var der allerede, mens andre måtte jobbe

men uansett værmeldingen for helgen så ikke så ille ut så jeg ringte og sa ifra at jeg tok turen innom, Mamma skulle gjøre klart så det stod varm lasagne klart til meg og fattern sa han hadde noen kalde pils i kjøleskapet som han ikke klarte sluke unna selv

så da var jeg ikke vanskelig å be
jeg hadde jobbet hele uka og ville ha meg en times søvn før jeg reiste avgårde, så jeg tok en lur så jeg skulle være opplagt. og siden jeg skulle ha denne luren min så var jeg ikke avgårde før rundt 18:00 en gang

merker allerede nå at sola går litt fortere ned så jeg fikk en fin stemning i solnedgangen på veien opp.
jeg kjørte e18 til drammen så videre på e134 et stykke før jeg tok av å kjørte retning sigdal-eggedal-haglebu-bromma-nesbyen-hytta. det som var like deilig som solnedgangen det var lite trafikk på veien

og jeg møtte nok flere sauer over haglebu en biler

og det var forøvrig her første stoppen ble gjort også, jeg stoppet for å knipse noen bilder og ringe for å si ifra om at de straks kunne sette lasagnen i ovnen for nå var jeg ikke alt for langt unna.
her kommer bildene
her er jeg på veien nedover igjen i godsvingene ned mot bromma hvor jeg forøvrig fyllte tanken og heiv på meg fleece-gensern det begynte å bli kjølig ute nå .
etter bensin stoppet på bromma blei det straka veien opp til hytta knipset et bilde når jeg kom opp også før jeg gikk inn og heiv innpå med hjemmelagd lasagne

klokka var vel rundt 21:30 når jeg kom frem.
lørdagen:
på lørdagen så lurte jeg først litt på kjøre til aurland og stegastein, men slik blei det ikke. jeg er en treiging om morran og selv om jeg ikke sover så alt for lenge alltid så liker jeg å loke litt på nett slappe av litt med tv osv før jeg får ræva i gir og kommer meg over dørstokk mila

da jeg endeleig fikk surra meg til avreise var klokka blitt 12:00, men samma det jeg hadde hele dagen jeg

jeg kjørte først ned fra fjellveiene opp til hytta også hadde jeg glemt å putte i øreproppene så da blei det fotostopp også i samme slengen.
fikk tatt bilde av et fint fjell borte i det fjerne
veien videre her var svingete men også nokså humpete så etterhvert bestemte jeg meg for å lage et eget navn til denne veien "rumperistern" , alle humpene i kombinasjon med at sauer lå strødd litt her og der langs veien gjorde sitt til at jeg senket tempoet noe for det var ingen som hadde lagt inn bestilling på fårikål på hytta såvidt jeg kan huske
når jeg omsider var kommet til geilo så var det mye folk og det var sykkelritt over hardangervidda fra voss-geilo, jeg hadde ikke så lyst til å kjøre til stegastein alikevell når jeg kom til geilo jeg hadde jo vært der ifjor med mcsiden så jeg valgte denne rv7 over hardangervidda til tross for sykkleritt denne dagen, var det smart jeg vetta faen jeg

men noen ganger så er litt av gleden å se noe nytt også
det var nok folk over hardangervidda ihvertfall i forbindelse med sykkelrittet. men ingen krise på veien ned til eidsfjord det var værre på veien tilbake igjen (kjørte samme vegen hjem). og jeg tror ikke jeg har sett så mye politi siden breivik var ute på utøya. :-)å
jeg hadde meg medbrakt lunsh på veien opp ifra eidsfjord igjen som bestod av brødskive med brunost, varm kakao og bixit kjeks
det var når jeg satt å spiste at det kom en annen biker inn på tunet også for lunsh, men denne var kommet langveisfra helt ifra russland, jeg hilste såvidt på de før jeg pakket sammen og reiste videre hjem igjen og alt i alt en fin dag over vidda
her kommer bildene fra hardangervidda.
her er noen bilder som ble tatt på veien opp til hytta igjen, jeg leker at jeg kjører ktm690enduro, men noe overnervøs for å velte
på veien hjem så er det ikke mye spennende å skrive om jeg kjørte samme veien ned som jeg gjorde opp og det var en del mer trafikk nå som kuket det litt mere til ellers greit .
dette er altså første tur-rapport med skikkelig kamera sett bort fra alpeturen da

sesongen er jo på hell nå og man må jo prøve og få til noen turer til før vintern. det eneste som suger balls nå er at jeg begynner å nærme meg service igjen