Fjeldern skrev:Vurderer sterkt en Tracer selv! Da spesielt i den rødfargen! Ser Yamaha forhandleren på Furunes har en inne, ellers er det vel heller få som har den på lager virker det som. Skulle gjerne ha fått testkjørt den før jeg eventuelt kjøper også, men dårlig med demodager hos Yamaha forhandlere fremover så vidt jeg vet.
Hvordan er sykkelen å kjøre? Sett flere har klaga på fronten på den, men at det gikk ann å gjøre noen innstillinger med fremdemperen for å få det bedre. Har også hørt den kanskje burde tunes litt for at den ikke skal være så "brå" på gassen, eller noe i den duren. Men har vel kanskje mye å si på hva man er vant med, og sin egen vekt ol også, hvordan problemer det byr på.
Tror ikke forhandlerne får tak i særlig flere denne sesongen nei, men det er jo bare å høre med de. Evt. bestille en, også dukker det nok opp en åpning
Jeg har ikke fått kjørt så veldig mye, så jeg kan ikke uttale meg utrolig detaljert om kjøreegenskapene enda. Jeg reagerte også på at fronten føltes veldig myk da jeg prøvekjørte. Da gikk jeg fra en ganske stiv, liten sykkel og rett på Traceren. Så det var nok mye av grunnen til at den føltes så myk. Etter å ha kjørt Traceren noen dager nå (bare småkjøring så langt) synes jeg ikke det lenger. Den føles kanskje noe myk bak med passasjer, men det tror jeg kan justeres. Har ikke sett på bakdemperen enda. Det der med brå på gassen skjønner jeg ikke noe av. Jeg har nå fått justert vekk så å si all slakke på gassrulla, slik som jeg liker å ha den, og den er silkemyk på gassen. Jeg irriterte meg over kenguru-atferd på Hondaen jeg nylig solgte. Hvis man slapp opp gassen og bremset på motor for så å gi litt gass igjen så rykket og nappet det i begge retninger. På Traceren er det ikke antydning, ved sammenligning av de to. Jeg kjørte nettopp en tur med passasjer og hadde sykkelen i B-mode hele tiden. Da er gassen mye mer finjustert og du må gi mer på rulla for at noe skal skje. Perfekt når man kjører med passasjer, fant jeg ut. Til vanlig har jeg den i Standard-mode og den er mer enn nok leken som det er der. I A-mode synes jeg den blir litt VEL hissig på gassen.
Førsteinntrykket så langt er meget bra. Det er så mye motor der, og jeg føler jeg har sykt god oversikt og kontroll. Sitter høyt, sykkelen føles utrolig lett, og den legger seg
så lett ned i svingene. Noe som faktisk er litt skummelt (for førerkortet) er at man ikke føler farten på Traceren. Uten at jeg ser på speedometeret hele tiden så kjører jeg mye fortere enn på de to forrige syklene jeg har eid. Det kan være pga. at den skjermer mye mer for vinden, og at jeg hadde blitt veldig vant med den nakne Hondaen og luftmotstanden på den. Så jeg må passe på hele tiden, og det føles som jeg kjører rundt i sakte film noen ganger. Sykkelen bare VIL akselerere.
Så er det vindskjermen da. Den gjør en sykt god jobb, i kombinasjon med kåpa, eller halvkåpa, på den måten at man får veldig lite luft på overkroppen og armene, og ingenting på beina. Men lufta treffer sånn ca. på haka på hjelmen og det vibrerer noe helt utrolig. Jeg fikk tid til en liten time på lørdag morgen, hvor det ble litt E6/E18 på vei hjem igjen, og jeg følte etter noen minutter et sterkt ubehag pga. vibrasjonene i hjelmen og hodet. Og da jeg kom hjem følte jeg meg litt bilsyk nesten. Dagsformen var det ikke noe å si på hverken før eller etter kjøreturen, så det må ha vært pga. den lave frekvensen vibrasjonene beveger seg i. Vanskelig å beskrive. Får i tillegg skikkelig øresus og blir nesten litt døv etter en tur i høy fart. Så øreplugger er helt nødvendig.
Vindskjermen skal byttes, men jeg vet ikke om jeg orker å stresse sånn med det. Vindskjermen kan justeres i 3 høyder, og så langt er det den laveste som funker best. Tror nok jeg kommer til å sette på en mye mindre vindskjerm, da min teori om at mer luft mot hjelmen er bra. Luft som ikke er forvrengt av vindskjermen før den treffer meg.
Tror jeg har lagt ut bilde tidligere, men jeg liker denne fra MRA. Tror også de kan dette med aerodynamikk. Hvis det ikke blir bra går det jo an å prøve med en sånn liten spoiler på toppen. Synes ikke de er så dumme.
Det blir definitivt ikke kjøpt noe stor eller større vindskjerm. Har ikke trua på det, pluss at det ser jo helt krise ut!