Så kjære kommende Hypermotard eiere
Jeg har sagt (til min gode venn Bjerknez) at Hypermotarden ikke hører hjemme på motorveien. Det kan tolkes på flere måter, beklager at jeg formulerte meg litt vagt Bjerknez. Det jeg mener med utsagnet er at den hører hjemme i hårnålsvinger og på bakhjulet ned Karl Johan. Det er det den er bygd for! Men det betyr ikke at den er udugelig på motorvei. Jeg pendlet mellom Fredrikstad og Oslo på E6'n i mars, april, mai og juni. Det var helt uproblematisk å ligge i venstrefil hele veien. Den bittelille vindskjermen tar det verste trykket mot brystet, og sittestillingen er flott når du har bygd opp litt kjernemuskelatur

Her er forøvrig et sitat fra 25. april hvor jeg skriver følgende i bloggen min:
Så jeg håper det var oppklarende, og at du som leser dette ringer Ducati og bestiller deg en Hypermotard umiddelbartCutless skrev: Fikk kjørt litt motorvei med vindskjermen også. Den skulle jo virkelig få prøve seg da med mine 189 cm i 90 graders sittestilling og et seil av en regndress. Uanstrengt å være passasjer i 120 km/t på speedometeret (med feilmargin nærmere 110). Så dette lover veldig bra. Ble jo å lene seg litt frem, men føltes naturlig. Spennende å se hvordan det blir på lengre motorvei strekninger.