Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Hvordan var speed'n på benplass sammenlignet med street'n?
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Skal jeg være ærlig så refelekterte jeg ikke så mye over det, men kanskje OlavK kan kommentere dette?Cutless skrev:Hvordan var speed'n på benplass sammenlignet med street'n?
Jeg er jo såpass stutt i lortefallet at jeg ikke bryr meg om slikt uansett

- Hansien
- Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Det var det jeg mistenkte ja. Prøvde å speide litt og se om jeg så sjåførene mens jeg vimet frem og tilbake i påvente av bil som skulle bli ferdig på verksted.Bjerknez skrev: Jepp!
Det var meg, Tommas, Agnar og en anonym venn :)
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.
-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)
-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)
- Bjerknez
- Kontakt:
Tommas er nok kanskje den letteste og beskrive. En svær bråna av en kæll med en jakke det står "Bullson" med store bokstaver i gult på ryggen.Hansien skrev:Det var det jeg mistenkte ja. Prøvde å speide litt og se om jeg så sjåførene mens jeg vimet frem og tilbake i påvente av bil som skulle bli ferdig på verksted.Bjerknez skrev: Jepp!
Det var meg, Tommas, Agnar og en anonym venn :)

- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Jeg synes jeg satt veldig bra på S1000R.
litt mer framoverlent enn Speedn, og med hardere sal.
Liker man sittestilingen på S1000Ren tror jeg at man vil like å sitte på Speedmopeden også :-D
Liker man sittestilingen på S1000Ren tror jeg at man vil like å sitte på Speedmopeden også :-D
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Kontakt:
Det tror jeg også. Men Speeden var nok hakket mer behagelig i mitt hode. BMW'en blir som du sier litt mer som en skalpell. Man sitter i en bra instillt tannlegestol kontra i en stressless fra Bohus. (Beste sammenligningen jeg kom på...)Olav K skrev:Jeg synes jeg satt veldig bra på S1000R.
Men jeg tipper Cutless vil ha din mening om beinplassen som han skrev lenger opp her...

- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Synd jeg ikke visste at dere skulle på langtur :) så jeg kunne kjørt fletta av dere med cruisern :) høhø
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Bjerknez
- Kontakt:
hadde du gjort det, så hadde jeg solgt sykkern og printet ut en diplom til degfreddy123 skrev:Synd jeg ikke visste at dere skulle på langtur :) så jeg kunne kjørt fletta av dere med cruisern :) høhø

- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Tja, hva skal man si, jeg som er 180 cm sitter iallefall godt nok til å klokke inn 12 timers skift i salen. Du får sende han det Cutless'en en tur i vesterled, så får han ta seg en tur på Speedy. Jeg får det såpass travelt framover at den blir å stå til pynt i mannehulen for det mesteBjerknez skrev:Olav K skrev:
Men jeg tipper Cutless vil ha din mening om beinplassen som han skrev lenger opp her...

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Haha diplom og greier ikke dårlig :)Bjerknez skrev:hadde du gjort det, så hadde jeg solgt sykkern og printet ut en diplom til degfreddy123 skrev:Synd jeg ikke visste at dere skulle på langtur :) så jeg kunne kjørt fletta av dere med cruisern :) høhø
- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
188cm. Tror det er minimal forskjell på Speed Triple og S1000R i knevinkel og sittestilling.
Men, jeg synes jeg satt noe bedre på Speed Triple.
- Bjerknez
- Kontakt:
Enig. Jeg satt litt mer komfortabelt på Speed'en.Tommas skrev:188cm. Tror det er minimal forskjell på Speed Triple og S1000R i knevinkel og sittestilling.

Var liksom litt mer i "relaxed mode" i stedet for i "attack mode".
- Bjerknez
- Kontakt:
Her er noen av de ytterst få bildene jeg tok i helgen. En ting er sikkert. Mye fin natur i Norge! Bildene er her i random rekkefølge.
Videoen jeg tok prøver jeg å få kopiert til pc'en nå, men det er jo 60GB. med video og det tar litt tid når det støtt og stadig stopper opp etc. Men jeg jobber med saken... :-)å

Videoen jeg tok prøver jeg å få kopiert til pc'en nå, men det er jo 60GB. med video og det tar litt tid når det støtt og stadig stopper opp etc. Men jeg jobber med saken... :-)å

- Bjerknez
- Kontakt:
Lurer på om jeg skal hoppe i det og redigere video i dag... :-)å 
Ca. fire og en halv time med video og 13 videosnutter fra turen! Jeg vet ikke engang rekkefølgen på klippene! Halleluja... :-)å

Ca. fire og en halv time med video og 13 videosnutter fra turen! Jeg vet ikke engang rekkefølgen på klippene! Halleluja... :-)å
- Bjerknez
- Kontakt:
Ahh... sitter her i sene nattestimer og har så vidt begynt å se på videoklippene jeg tok på siste tur. Fy faen så mye fin natur som blir filmet! Mye fin kjøring også. Men synes det er uhyre vanskelig og korte ned en 4 timers video til bare noen få minutter. Man må jo kutte bort jævlig mye bra kjøring og eller fin natur....
Siden jeg også har stedsans som en blind bøg i et badekar full av knakkpølser så blir det vanskelig for meg å navngi steder etc. Dette må bli et langtids prosjekt tror jeg... :-)å
Siden jeg også har stedsans som en blind bøg i et badekar full av knakkpølser så blir det vanskelig for meg å navngi steder etc. Dette må bli et langtids prosjekt tror jeg... :-)å
-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Du kan jo bruke god tid, utvide med noen minutter (synes det går fint opp til 10-12Bjerknez skrev:Ahh... sitter her i sene nattestimer og har så vidt begynt å se på videoklippene jeg tok på siste tur. Fy faen så mye fin natur som blir filmet! Mye fin kjøring også. Men synes det er uhyre vanskelig og korte ned en 4 timers video til bare noen få minutter. Man må jo kutte bort jævlig mye bra kjøring og eller fin natur....

Få lokalkjente til å navngi stedene, og "utgi" filmen når PMS-tiden har startet?
- Bjerknez
- Kontakt:
Haha.. 10-12 minutter? Er på litt over to timer nåJK95 skrev:Du kan jo bruke god tid, utvide med noen minutter (synes det går fint opp til 10-12Bjerknez skrev:Ahh... sitter her i sene nattestimer og har så vidt begynt å se på videoklippene jeg tok på siste tur. Fy faen så mye fin natur som blir filmet! Mye fin kjøring også. Men synes det er uhyre vanskelig og korte ned en 4 timers video til bare noen få minutter. Man må jo kutte bort jævlig mye bra kjøring og eller fin natur....
Siden jeg også har stedsans som en blind bøg i et badekar full av knakkpølser så blir det vanskelig for meg å navngi steder etc. Dette må bli et langtids prosjekt tror jeg... :-)å)
Få lokalkjente til å navngi stedene, og "utgi" filmen når PMS-tiden har startet?

Har klart og finne frem til hvor vi kjørte med god hjelp av Google map etc. men det vanskelige er at jeg må klippe bort så mye fin natur. Jeg filmet jo kun et stykke etter Lom og over fjellet, mer eller mindre sammenhengende. Er jo der naturen er som flottest. Vurderer å bare klippe bort det mest vesentligste for så og legge den ut i full lengde som en foreløpig greie før jeg får redigert den ytterligere...
-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Hva med flere episoder?
Ny eposide hver uke noe ala senkveld? 

- Bjerknez
- Kontakt:
Hehe, ikke den dummeste ideen det, men tror jeg legger den ut i mer eller mindre full størrelse med litt grovklipping, så de som var med på turen samt andre interreserte får sett den før jeg går kraftigere til verks og bytter den ut med en langt mer klipper versjon.JK95 skrev:Hva med flere episoder?Ny eposide hver uke noe ala senkveld?
Skal se om jeg får gjort dette i dag. Men videoen blir laaaang, så dere får bare spole litt eller evt. la vær og se den hvis det blir for kjedelig

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Du kan jo se litt til Toven sine videoer. Mye klipping, drit i stedsnavn. 

- Bjerknez
- Kontakt:
Er ferdig med førsteutkastet nå. Mest for at de som var med på turen skal få se den. Den er på hele 1t-23min så smør dere med tolmodighet eller spol litt
Kommer til å gjøre en langt røffere redigering i løpet av vinteren.
Regner med den er ferdig renderert om ett par timer og så skal den jo lastes opp på Youtube. Men jeg har en rask linje så videoen er nok oppe i løpet av kvelden regner jeg med :-)å

Kommer til å gjøre en langt røffere redigering i løpet av vinteren.
Regner med den er ferdig renderert om ett par timer og så skal den jo lastes opp på Youtube. Men jeg har en rask linje så videoen er nok oppe i løpet av kvelden regner jeg med :-)å
- Bjerknez
- Kontakt:
Videoen må la vente på seg. Fikk en "high temperature CPU warning" som gjorde at det stoppet opp. (sier sikkert litt om hvor stor videoen er
) Har i skrivende stund startet den på nytt, men den blir ikke ferdig før jeg drar på jobb så hvis det fungerer denne gangen så blir videoen lastet opp på Youtube i kveld