Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R? Eller ny R-sykkel?

Forum for fulleffekt tung-MC
Reodor Felgen
Innlegg: 263
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av Reodor Felgen »

Fordelen med en japse er at den bare virker så man trenger strengt tatt ikke å tenke på annet enn slitedeler og oljeskift.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av Bjerknez »

Personlig mener jeg at når man har en interesse for motorsykler så blir det litt kjedelig å kjøpe noe japansk bare for at det er driftsikkert. Motorsykkel blir i mine øyne aldri fornuft uansett, selv om vi gjør så godt vi kan for å late som noen ganger. Det er fullt mulig at japsesykler kan banke i bordet med best kvalitet, men mange av japsesyklene er like spennende som en Toyota Yaris. Liker man japsesykler isolert sett, så kjør på, men min mening er at man ikke bør kjøpe en japsesykkel ene og alene fordi dem har loggført minst problemer gjennom tidene.

Triumph/Ducati/MV Agusta/Aprilia og sikkert mange andre "ukurrante" merker er jo langt mer spennende i mine øyne. Ja selv noen BMW modeller ser jeg på som ganske enerådende når det kommer til teknologi etc.

Spesielt Honda og Suzuki synes jeg er utrolig triste saker. Kanskje bortsett fra de aller dyreste modellene. Resten er i mitt hode bare trist, selv om kvaliteten er på topp. Det skal sies at jeg har mer sansen for Kawasaki og Yamaha. Jeg synes dem har langt fler spennende modeller enn Suzuki og Honda.

Jeg har eid både Yamaha, Triumph og BMW og ingen av syklene har kostet meg mer enn service og dekk.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Personlig mener jeg at når man har en interesse for motorsykler så blir det litt kjedelig å kjøpe noe japansk bare for at det er driftsikkert. Motorsykkel blir i mine øyne aldri fornuft uansett, selv om vi gjør så godt vi kan for å late som noen ganger. Det er fullt mulig at japsesykler kan banke i bordet med best kvalitet, men mange av japsesyklene er like spennende som en Toyota Yaris. Liker man japsesykler isolert sett, så kjør på, men min mening er at man ikke bør kjøpe en japsesykkel ene og alene fordi dem har loggført minst problemer gjennom tidene.

Triumph/Ducati/MV Agusta/Aprilia og sikkert mange andre "ukurrante" merker er jo langt mer spennende i mine øyne. Ja selv noen BMW modeller ser jeg på som ganske enerådende når det kommer til teknologi etc.

Spesielt Honda og Suzuki synes jeg er utrolig triste saker. Kanskje bortsett fra de aller dyreste modellene. Resten er i mitt hode bare trist, selv om kvaliteten er på topp. Det skal sies at jeg har mer sansen for Kawasaki og Yamaha. Jeg synes dem har langt fler spennende modeller enn Suzuki og Honda.
Jeg har eid både Yamaha, Triumph og BMW og ingen av syklene har kostet meg mer enn service og dekk.
Bare en liten kommentar:
Du har eid bare nye og nesten nye sykler. Kvaliteten blir mest synlig om 10-15 år...

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av mortenolb »

Blir jo smak og behag. Jeg liker mye av de japanske syklene, jeg, med en forkjærlighet for Suzuki :D :vs

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Personlig mener jeg at når man har en interesse for motorsykler så blir det litt kjedelig å kjøpe noe japansk bare for at det er driftsikkert. Motorsykkel blir i mine øyne aldri fornuft uansett, selv om vi gjør så godt vi kan for å late som noen ganger. Det er fullt mulig at japsesykler kan banke i bordet med best kvalitet, men mange av japsesyklene er like spennende som en Toyota Yaris. Liker man japsesykler isolert sett, så kjør på, men min mening er at man ikke bør kjøpe en japsesykkel ene og alene fordi dem har loggført minst problemer gjennom tidene.

Triumph/Ducati/MV Agusta/Aprilia og sikkert mange andre "ukurrante" merker er jo langt mer spennende i mine øyne. Ja selv noen BMW modeller ser jeg på som ganske enerådende når det kommer til teknologi etc.

Spesielt Honda og Suzuki synes jeg er utrolig triste saker. Kanskje bortsett fra de aller dyreste modellene. Resten er i mitt hode bare trist, selv om kvaliteten er på topp. Det skal sies at jeg har mer sansen for Kawasaki og Yamaha. Jeg synes dem har langt fler spennende modeller enn Suzuki og Honda.
Jeg har eid både Yamaha, Triumph og BMW og ingen av syklene har kostet meg mer enn service og dekk.
Bare en liten kommentar:
Du har eid bare nye og nesten nye sykler. Kvaliteten blir mest synlig om 10-15 år...
Siden jeg og de fleste andre her inne (har jeg fått intrykk av) bytter sykkel LEEENGE før dem blir så gamle så kan man vel nesten bare konkludere med at det er ett fett hvilken sykkel man velger, med tanke på kvalitet. Mandagssykler tror jeg man uansett kan få over alt :thumleft

Men uansett... her er to eksempler. Skulle nesten tro dem kom fra samme samlebånd hvor det i enden står en fra Honda og en fra Suzuki og limer på hver sin lykt :knegg
GSX-S1000_02.jpg
cb1000r_002-500x375.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Blir jo smak og behag. Jeg liker mye av de japanske syklene, jeg, med en forkjærlighet for Suzuki :D :vs
Jeg vet jo at du er svak for GSXR-1000 og som jeg skrev så skiller de dyreste modellene seg mer ut positivt. Ser du på streetfighter segmentet så er dte mye likt mellom Suzuki og Honda. Men Kawasaki og Yamaha har klart og gå sine egne veier.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av kjellv »

Ser vi på de siste årene, har Japansk industri har store utfordringer.
I kjølvannet av tsunamien som umiddelbart skapte en kraftkrise, hadde også Japan en finanskrise i etterkant.
Mange av Japans industrigiganter var langt nede. Den kostbare utviklingen av nye modeller stagnerte.
Kawasaki og Yamaha var de som raskest fikk snudd skuta, og spesielt fra Yamaha så vi i fjor høst en mengde nye modeller. Flere er i vente i år. Suzuki har først den siste tiden vist positive regnskapstall.
Dette kan forklare noe... :mk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:Ser vi på de siste årene, har Japansk industri har store utfordringer.
I kjølvannet av tsunamien som umiddelbart skapte en kraftkrise, hadde også Japan en finanskrise i etterkant.
Mange av Japans industrigiganter var langt nede. Den kostbare utviklingen av nye modeller stagnerte.
Kawasaki og Yamaha var de som raskest fikk snudd skuta, og spesielt fra Yamaha så vi i fjor høst en mengde nye modeller. Flere er i vente i år. Suzuki har først den siste tiden vist positive regnskapstall.
Dette kan forklare noe... :mk
Et godt argument dette kjellv :thumleft
Men det forandrer ikke det faktum at Honda og Suzuki blir litt døll. Vertfall i mine øyne. :roll

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av mortenolb »

Ser jo selvfølgelig poenget ditt, men jeg liker utseendet på dem. Som da resulterer i at jeg liker begge, istedenfor ingen :P

Reodor Felgen
Innlegg: 263
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av Reodor Felgen »

En vass japse er langt unna en Yaris men Bjerknez sin mening blir uansett fasit da den presenteres et tresifret antall ganger.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av Bjerknez »

Reodor Felgen skrev:En vass japse er langt unna en Yaris men Bjerknez sin mening blir uansett fasit da den presenteres et tresifret antall ganger.
Legger du godviljen til, så skjønner du nok hva jeg mener :thumleft

Mine personlige meninger er aldri noen fasit for andre enn meg selv.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av freddy123 »

Åjjjaaa jeg tror jeg skjønner hva du mener her altså japanerne fremstår som yaris siden dette er jo et japansk bilmerke ? Også er foreksempel tyskern din altså BMW'n sammenlignbar med en vw up og så mye tyskerne roter om dagen særlig disse som driver med vw så tror jeg nesten jeg hadde gått for yaris jeg ....

Eller ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av mortenolb »

freddy123 skrev:Åjjjaaa jeg tror jeg skjønner hva du mener her altså japanerne fremstår som yaris siden dette er jo et japansk bilmerke ? Også er foreksempel tyskern din altså BMW'n sammenlignbar med en vw up og så mye tyskerne roter om dagen særlig disse som driver med vw så tror jeg nesten jeg hadde gått for yaris jeg ....

Eller ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Åjjjaaa jeg tror jeg skjønner hva du mener her altså japanerne fremstår som yaris siden dette er jo et japansk bilmerke ? Også er foreksempel tyskern din altså BMW'n sammenlignbar med en vw up og så mye tyskerne roter om dagen særlig disse som driver med vw så tror jeg nesten jeg hadde gått for yaris jeg ....

Eller ...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du er jammen meg skarp du :lol

Hvis opplysningen om reelt bensinforbruk og utslipp er veldig viktig for deg så bør du nok kanskje holde deg unna tyske biler ja. :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R

Legg inn av kjellv »

VW Black Motion ;-)

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Svar