Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R? Eller ny R-sykkel?
-
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
Re: Suzuki GSX-S 1000 vs. Honda CBR 1000 R
Fordelen med en japse er at den bare virker så man trenger strengt tatt ikke å tenke på annet enn slitedeler og oljeskift.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Personlig mener jeg at når man har en interesse for motorsykler så blir det litt kjedelig å kjøpe noe japansk bare for at det er driftsikkert. Motorsykkel blir i mine øyne aldri fornuft uansett, selv om vi gjør så godt vi kan for å late som noen ganger. Det er fullt mulig at japsesykler kan banke i bordet med best kvalitet, men mange av japsesyklene er like spennende som en Toyota Yaris. Liker man japsesykler isolert sett, så kjør på, men min mening er at man ikke bør kjøpe en japsesykkel ene og alene fordi dem har loggført minst problemer gjennom tidene.
Triumph/Ducati/MV Agusta/Aprilia og sikkert mange andre "ukurrante" merker er jo langt mer spennende i mine øyne. Ja selv noen BMW modeller ser jeg på som ganske enerådende når det kommer til teknologi etc.
Spesielt Honda og Suzuki synes jeg er utrolig triste saker. Kanskje bortsett fra de aller dyreste modellene. Resten er i mitt hode bare trist, selv om kvaliteten er på topp. Det skal sies at jeg har mer sansen for Kawasaki og Yamaha. Jeg synes dem har langt fler spennende modeller enn Suzuki og Honda.
Jeg har eid både Yamaha, Triumph og BMW og ingen av syklene har kostet meg mer enn service og dekk.
Triumph/Ducati/MV Agusta/Aprilia og sikkert mange andre "ukurrante" merker er jo langt mer spennende i mine øyne. Ja selv noen BMW modeller ser jeg på som ganske enerådende når det kommer til teknologi etc.
Spesielt Honda og Suzuki synes jeg er utrolig triste saker. Kanskje bortsett fra de aller dyreste modellene. Resten er i mitt hode bare trist, selv om kvaliteten er på topp. Det skal sies at jeg har mer sansen for Kawasaki og Yamaha. Jeg synes dem har langt fler spennende modeller enn Suzuki og Honda.
Jeg har eid både Yamaha, Triumph og BMW og ingen av syklene har kostet meg mer enn service og dekk.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Bare en liten kommentar:Bjerknez skrev:Personlig mener jeg at når man har en interesse for motorsykler så blir det litt kjedelig å kjøpe noe japansk bare for at det er driftsikkert. Motorsykkel blir i mine øyne aldri fornuft uansett, selv om vi gjør så godt vi kan for å late som noen ganger. Det er fullt mulig at japsesykler kan banke i bordet med best kvalitet, men mange av japsesyklene er like spennende som en Toyota Yaris. Liker man japsesykler isolert sett, så kjør på, men min mening er at man ikke bør kjøpe en japsesykkel ene og alene fordi dem har loggført minst problemer gjennom tidene.
Du har eid bare nye og nesten nye sykler. Kvaliteten blir mest synlig om 10-15 år...
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Blir jo smak og behag. Jeg liker mye av de japanske syklene, jeg, med en forkjærlighet for Suzuki

- Bjerknez
- Kontakt:
Siden jeg og de fleste andre her inne (har jeg fått intrykk av) bytter sykkel LEEENGE før dem blir så gamle så kan man vel nesten bare konkludere med at det er ett fett hvilken sykkel man velger, med tanke på kvalitet. Mandagssykler tror jeg man uansett kan få over altkjellv skrev:Bare en liten kommentar:Bjerknez skrev:Personlig mener jeg at når man har en interesse for motorsykler så blir det litt kjedelig å kjøpe noe japansk bare for at det er driftsikkert. Motorsykkel blir i mine øyne aldri fornuft uansett, selv om vi gjør så godt vi kan for å late som noen ganger. Det er fullt mulig at japsesykler kan banke i bordet med best kvalitet, men mange av japsesyklene er like spennende som en Toyota Yaris. Liker man japsesykler isolert sett, så kjør på, men min mening er at man ikke bør kjøpe en japsesykkel ene og alene fordi dem har loggført minst problemer gjennom tidene.
Du har eid bare nye og nesten nye sykler. Kvaliteten blir mest synlig om 10-15 år...

Men uansett... her er to eksempler. Skulle nesten tro dem kom fra samme samlebånd hvor det i enden står en fra Honda og en fra Suzuki og limer på hver sin lykt

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg vet jo at du er svak for GSXR-1000 og som jeg skrev så skiller de dyreste modellene seg mer ut positivt. Ser du på streetfighter segmentet så er dte mye likt mellom Suzuki og Honda. Men Kawasaki og Yamaha har klart og gå sine egne veier.mortenolb skrev:Blir jo smak og behag. Jeg liker mye av de japanske syklene, jeg, med en forkjærlighet for Suzuki![]()
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Ser vi på de siste årene, har Japansk industri har store utfordringer.
I kjølvannet av tsunamien som umiddelbart skapte en kraftkrise, hadde også Japan en finanskrise i etterkant.
Mange av Japans industrigiganter var langt nede. Den kostbare utviklingen av nye modeller stagnerte.
Kawasaki og Yamaha var de som raskest fikk snudd skuta, og spesielt fra Yamaha så vi i fjor høst en mengde nye modeller. Flere er i vente i år. Suzuki har først den siste tiden vist positive regnskapstall.
Dette kan forklare noe...
I kjølvannet av tsunamien som umiddelbart skapte en kraftkrise, hadde også Japan en finanskrise i etterkant.
Mange av Japans industrigiganter var langt nede. Den kostbare utviklingen av nye modeller stagnerte.
Kawasaki og Yamaha var de som raskest fikk snudd skuta, og spesielt fra Yamaha så vi i fjor høst en mengde nye modeller. Flere er i vente i år. Suzuki har først den siste tiden vist positive regnskapstall.

- Bjerknez
- Kontakt:
Et godt argument dette kjellvkjellv skrev:Ser vi på de siste årene, har Japansk industri har store utfordringer.

Men det forandrer ikke det faktum at Honda og Suzuki blir litt døll. Vertfall i mine øyne.

- mortenolb
Ser jo selvfølgelig poenget ditt, men jeg liker utseendet på dem. Som da resulterer i at jeg liker begge, istedenfor ingen 

-
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
En vass japse er langt unna en Yaris men Bjerknez sin mening blir uansett fasit da den presenteres et tresifret antall ganger.
- Bjerknez
- Kontakt:
Legger du godviljen til, så skjønner du nok hva jeg menerReodor Felgen skrev:En vass japse er langt unna en Yaris men Bjerknez sin mening blir uansett fasit da den presenteres et tresifret antall ganger.

Mine personlige meninger er aldri noen fasit for andre enn meg selv.
- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Åjjjaaa jeg tror jeg skjønner hva du mener her altså japanerne fremstår som yaris siden dette er jo et japansk bilmerke ? Også er foreksempel tyskern din altså BMW'n sammenlignbar med en vw up og så mye tyskerne roter om dagen særlig disse som driver med vw så tror jeg nesten jeg hadde gått for yaris jeg ....
Eller ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eller ...
- mortenolb
freddy123 skrev:Åjjjaaa jeg tror jeg skjønner hva du mener her altså japanerne fremstår som yaris siden dette er jo et japansk bilmerke ? Også er foreksempel tyskern din altså BMW'n sammenlignbar med en vw up og så mye tyskerne roter om dagen særlig disse som driver med vw så tror jeg nesten jeg hadde gått for yaris jeg ....
Eller ...

- Bjerknez
- Kontakt:
Du er jammen meg skarp dufreddy123 skrev:Åjjjaaa jeg tror jeg skjønner hva du mener her altså japanerne fremstår som yaris siden dette er jo et japansk bilmerke ? Også er foreksempel tyskern din altså BMW'n sammenlignbar med en vw up og så mye tyskerne roter om dagen særlig disse som driver med vw så tror jeg nesten jeg hadde gått for yaris jeg ....
Eller ...

Hvis opplysningen om reelt bensinforbruk og utslipp er veldig viktig for deg så bør du nok kanskje holde deg unna tyske biler ja.

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
VW Black Motion
Sent fra min C6603 via Tapatalk

Sent fra min C6603 via Tapatalk