Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Første inntrykk Monster 1200R: http://www.motorcyclenews.com/news/firs ... er-1200r2/" onclick="window.open(this.href);return false;

The 160bhp L-twin isn’t a scary rev-happy BMW S1000R, nor are you constantly battling the traction control or fighting to keep the front-end down like on KTM’s big 1290 Super Duke R.
:mk :mk

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Tommas »

Bilde

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av thewiz »

Det hørtes kjedelig ut gitt :roll

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Bilde

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av freddy123 »

Monster 1200r blir nok heftig, men liker best utseende på 1098streetfighter og vanlig 1098 egentlig og disse har vel godt nok med drag de også ?

Men du tenker å skifte over til 1200 til neste år eller ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Monster 1200r blir nok heftig, men liker best utseende på 1098streetfighter og vanlig 1098 egentlig og disse har vel godt nok med drag de også ?

Men du tenker å skifte over til 1200 til neste år eller ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Når det gjelder utseendet så liker jeg faktisk Monsteren bedre enn Streetfighteren. Men StreetFighteren er nok vesentlig råere når det kommer til motor vil jeg tro?

Drag har dem nok i bøtter og spann i den klassen uansett. Alt handler vel om hvilken karakteristikk man ønsker seg vil jeg tro. Cutless liker nok muligens drag langt nede slik han har med Hyp'ern og da tror jeg vel kanskje at Monster 1200R vil levere omtrent den samme karakteristikken, men da langt råere. :-)å

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

freddy123 skrev:Monster 1200r blir nok heftig, men liker best utseende på 1098streetfighter og vanlig 1098 egentlig og disse har vel godt nok med drag de også ?

Men du tenker å skifte over til 1200 til neste år eller ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke nødvendigvis. Planen er å holde øynene (og sinnet) åpne for nyhetene som kommer på EICMA messen, og vurdere om noen av de frister nok til å ta steget opp til literklassen. Hvis Ducati kommer med en strøken Sports tourer så er jeg solgt, tror jeg. Eller en naken Panigale, men det hadde blitt for rått, hadde vært urettferdig for konkurrentene :knegg

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Bjerknez skrev: Når det gjelder utseendet så liker jeg faktisk Monsteren bedre enn Streetfighteren. Men StreetFighteren er nok vesentlig råere når det kommer til motor vil jeg tro?

Drag har dem nok i bøtter og spann i den klassen uansett. Alt handler vel om hvilken karakteristikk man ønsker seg vil jeg tro. Cutless liker nok muligens drag langt nede slik han har med Hyp'ern og da tror jeg vel kanskje at Monster 1200R vil levere omtrent den samme karakteristikken, men da langt råere. :-)å
Nå selger de jo "bare" 848 streetfightern, og er den eldste sykkelen i modellrekka. Den er nok ikke vesentlig råere enn monstern på motor, ihvertfall ikke 1200'n, men er jo en liten fan-base som har veldig lyst på ny Streetfighter med stor motor. De slutta å lage den store streetfightern når de lanserte Monster 1200 mener jeg å huske.

Blir uansett en spennende høst :twisted

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Andreas »

Går rykter om ny 1000cc Hyperfamilie og Panigale 959 også. Ducati har sagt at de skal lansere ni nye sykkler til neste år. Blir spennende å se hva de kommer opp med :prop: Jeg tror ivertfall det blir kroken på døra for 848 SF. Den har ikke ABS osv og den krever mye ombygging for å få euro4 godkjenning (som alle nye MC må ha neste år).

http://www.asphaltandrubber.com/bikes/2 ... gale-carb/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av Andreas den 30 sep 2015, 19:54, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Tobben84 »

Må jo komme en ny Hyper med skikkelig motor snart igjen, går ikke an med de der mopedmotorene de driver med nå :lol min har jo en sånn 821cc til startmotor!

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Ja, stusselige greier i den nåværende Hyper'n, motoren er ikke i nærheten av å utfordre mine fenomenale ferdigheter :knegg

En Panigale 959 i Sport Touring/comfor/lang-i-beina utgave hadde vært drømmen.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av hakhap »

http://www.bike.no/nyheter/avslort-duca ... motard-937" onclick="window.open(this.href);return false;
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Ja, blir interessant å se hva de får ut av den motoren med de strenge utslippskravene som kommer. Jeg synes nye motorsykler i dag går tynt nok fra før. Jeg håper virkelig at strengere og strengere utslippskrav ikke går utover levetid og kjørbarhet på motorsyklene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Ja, blir interessant å se hva de får ut av den motoren med de strenge utslippskravene som kommer. Jeg synes nye motorsykler i dag går tynt nok fra før. Jeg håper virkelig at strengere og strengere utslippskrav ikke går utover levetid og kjørbarhet på motorsyklene.
Kan jo bare dra en VW vel? :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Hahaha.

Skal nevnes at Ducati er eid av VW, så du skal ikke se bort ifra at Ducati kommer til å merke ringvirkningene av det kaoset.

Svar