MC i media / nyhetene

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: MC i media

Legg inn av ATWindsor »

mortenolb skrev:Er det lov å være uenig i at vi "har ingen å miste?", rent objektivt sett har vi mange å miste, naturen prøver jo stadig vekk. Også er det noe som heter natural selection. Om man tar en risk og driter seg ut, så synes jeg fortsatt man bør få lov til å velge selv å ta den risken - merke seg at jeg mener for sin egen del, og ikke at man bør utsette andre for unødvendig fare.
Jeg er ikke akkurat for "natural selection" i trafikken, fordi mye er flaks og uflaks, men jeg er enig i at "vi har ingen å miste" ikke er riktig, alt i samfunnet som er designet av folk som vet hva de driver med operer med at man har folk å miste, det er slik man vurderer hvordan man skal dimensjonere ting og hvor pengene skal brukes.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC i media

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:Det har ingen ting med at jeg ikke ønsker effektive midler for å hindre råkjøring i områder hvor folk overhodet ikke overholder fartsgrensene eller respekterer de.
Kanskje jeg skal ta litt skyld her ... jeg tror heller ikke det. Mitt innlegg var kanskje ikke svar til deg spesielt, mere et hjertesukk ut i lufta bare. Grunnen til det er at jeg mener motorsyklister generelt har nærmest en hyklersk holdning til trafikksikkerhet.
Vi er kjappe til å klage på andre, men forventer en slags aksept for å selv bryte de reglene vi måtte ønske, og gir hverandre råd om hvordan utføre og unnslippe ulovligheter
... satt litt på spissen kanskje, men likevel ..
Vi er også ganske kjappe med å finne andre mulige syndebukker når noe skjer.
Beklager å ha startet en diskusjon om deg, det var ikke meningen
LordShaft skrev: Jeg tror ikke dette er en gunstig løsning for noe annet enn de som leverer produktet og mange folk må ta regningen for at "noen" slurver med vedlikehold osv.
Hva er ugunstig med dette mener du? Det kan for så vidt være mye for alt jeg vet, jeg har ikke tenkt så nøye over det, men ved første øyekast ser det sånn halvveis fornuftig ut.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MC i media

Legg inn av LordShaft »

Moderert meg selv :thumleft

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: MC i media

Legg inn av Andreas »

Muligens relevant tråd...?

Uansett, så Mission Impossible 5 på kino i kveld. Masse rå action, og dette må være rene blåfilmen for BMW S1000RR-entusiaster :prop:

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MC i media

Legg inn av kjellv »

Det hender en sjelden gang at det kommer noe godt fra Europaparlamentet. Sist var vel for et par år siden da de la tilside planene om tvungen PKK for MC. I dag kom det et nytt gullkorn http://nmcu.org/europaparlamentet-erkje ... -mobilitet
Gratulerer alle sammen! Her står det mye godt :thumleft

tunmag
Innlegg: 39
Registrert: 25 mai 2015, 11:08
Motorsykkelen din: Husqvarna SMR511
Sted: Ryfylke

Re: MC i media

Legg inn av tunmag »

http://www.aftenbladet.no/tv/#!/video/1 ... andres-liv" onclick="window.open(this.href);return false;

Hei hvor det går :roll :prf

Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: MC i media

Legg inn av The Cowboy »

Et par ting som irriterer meg litt med politimannen her.. Det er at det alltid er "oh, det værste jeg har sett i mitt liv..oh oh" sitatet som kommer opp, nesten uansett.. Regner med det har hvert mer heseblesende kjøring i og rundt stavanger både før og etter denne tassen!

Det andre, hvorfor i svarte skal de destruere alt de ikke liker?? Kunne de ikke solgt sykkelen på auksjon til noen som skulle bruke den enten på egen tomt, eller gjøre den istand til bane! (rart at politimannen mener den ikke er tillat på hverken bane eller veien forresten.. Hvordan har den kunnet blitt solgt i norge i første omgang da??)

Så til tassen, greit han er ung og dum på 15, men han er den typen som er med på lage dårlig rykte for alle oss andre på 2 hjul..
Håper han aldri får lappen på sykkel eller bil (regner ikke med han hadde kjørt noe penere sett i forholdene om det var en bil han kjørte) .. Greit vi har hvert unge og dumme de fleste av oss, men jeg regner med de fleste ikke kjørte rundt i byn på samme måte som denne gutten!!
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MC i media

Legg inn av kjellv »

http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... egret.html
Ja hva skal man si :scratch ...helt Texas er et godt uttrykk. Motorsykkel i forbikjøring blir regelrett torpedert i forsøket.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC i media

Legg inn av AJ »

kjellv skrev:http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... egret.html
Ja hva skal man si :scratch ...helt Texas er et godt uttrykk. Motorsykkel i forbikjøring blir regelrett torpedert i forsøket.
Hæh!?? :oh
Heeeelt utrolig! Unbelievable!!!

"Jeg driter i det!"!
Det er faktisk det drittsekken står og sier!?
Må si jeg ikke er helt sikker på om jeg hadde hatt nok kontroll på meg selv i denne situasjonen i forhold til denne premieidioten :bl3 ](*,) !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: MC i media

Legg inn av The Cowboy »

AJ skrev:
kjellv skrev:http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... egret.html
Ja hva skal man si :scratch ...helt Texas er et godt uttrykk. Motorsykkel i forbikjøring blir regelrett torpedert i forsøket.
Hæh!?? :oh
Heeeelt utrolig! Unbelievable!!!

"Jeg driter i det!"!
Det er faktisk det drittsekken står og sier!?
Må si jeg ikke er helt sikker på om jeg hadde hatt nok kontroll på meg selv i denne situasjonen i forhold til denne premieidioten :bl3 ](*,) !
En ting med denne karen som tydelig ikke har stått første i køen når aktivitetsnivået i toppen ble aktivert.. Men hvordan er det med forbikjøringer over dobbel linje i statene?

Jeg gir ikke syklisten noen skyld her altså, bare så det er sagt.. Men med tanke på alle regler de har og ikke har som virker bak mål for oss andre oppadgående lender, så ville jeg tro at syklisten her vil få en skrape selv, om det er slik at dobbel heltrukken linje er "no go" der borte og, slik som her hjemme!! (ikke at jeg aldri har passert på dobbel sperre linje mener jeg.. :redface Dog på innsiden av linjen, da biler faktisk er snille nok og legger seg ut når jeg kommer bak :D liker dette.. hehe)
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC i media

Legg inn av AJ »

The Cowboy skrev:Men hvordan er det med forbikjøringer over dobbel linje i statene?
Å krysse dobbelt heltrukken sperrelinje er ikke det lureste man gjør. Men om man likevel tar valget om å gjøre det så har ingen andre medtrafikanter noe med å blir en slags privat politi og domstol ved å "straffe" den som gjør en slik ulovlighet med å fysisk og med stor fare ramme motorsyklisten som i dette tilfellet.
Helt forkastelig!
Blir det samme om en bilfører her i landet ser at det kommer en motorsyklist bakfra i åpenbart for høy fart i forbikjøringsposisjon og får et innfall om å "sette motorsyklisten på plass" ved å bråsvinge mot MC'en i det den passerer for å touche den slik at motorsyklisten mister kontrollen.
Håper inderlig vi ikke kommer til å oppleve slik hodeløs atferd her i landet!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: MC i media

Legg inn av poulet_cavalier »

AJ skrev: Håper inderlig vi ikke kommer til å oppleve slik hodeløs atferd her i landet!
Det skjer og jeg har opplevd akkurat det samme. Ble presset av veien av en som ikke ville bli forbikjørt.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

evergud
Innlegg: 29
Registrert: 25 aug 2012, 20:38
Motorsykkelen din: Triumph Bonneville T120 2017

Re: MC i media

Legg inn av evergud »

Jeg har også blitt pressa inn i autovernet av en som ikke ville bli forbikjørt i rushen. Det gikk i 10-15 km/t, så det var ikke så farlig sånn sett, men det er helt sprøtt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC i media

Legg inn av AJ »

evergud skrev:Jeg har også blitt pressa inn i autovernet av en som ikke ville bli forbikjørt i rushen. Det gikk i 10-15 km/t, så det var ikke så farlig sånn sett, men det er helt sprøtt.
poulet_cavalier skrev:
AJ skrev: Håper inderlig vi ikke kommer til å oppleve slik hodeløs atferd her i landet!
Det skjer og jeg har opplevd akkurat det samme. Ble presset av veien av en som ikke ville bli forbikjørt.
Er jo helt sinnsjukt :ills ](*,) !! Har heldigvis tilgode å oppleve noe sånt. Om det en gang skjer så kan ejg ikke garantere for hvordan jeg kommer til å reagere. Har oppdratt familiefedre med små baren og vettskremt kone/samboer i bilen og eldre mannfolk som burde levert lappen forlengst og stoppet all trafikk når "pedagogikken" har funnet sted. Kommer ikke til å vegre meg for å gjøre det igjen om situasjonen tilsier det.

Men handler dette å presse noen på plass eller i verste fall av veien om klassisk norsk misunnelsessjuke, eller?
"Du ska'kke ha det no' bedre enn oss andre! Må'kke komma her å komma her!! Og ikke tru du er no'"!

:-)å
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: MC i media

Legg inn av gsx750_80 »

Verdalinger var gjerne særdeles aktive og kreative krabater i trafikken, også når jeg var ung.
Trenden ser ut til å fortsette. Her er omtale av noen som bla liker å kjøre på bakhjulet.

http://www.adressa.no/nyheter/nordtrond ... 736218.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

En annen Verdals-klassiker: https://www.youtube.com/watch?v=oLQaHyS1YRc" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar