Bjerknez' | BMW i4 M50 Super Charged

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

JLafton skrev:Det høres greit ut, da kan jeg ta en tur innom jobb på dagen.
Sier ifra her i løpet av dagen om jeg drar nedover, venter på at det blir lyst for å se hvordan det ser ut ute :-k
Den er grei :thumleft

JLafton
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA

Legg inn av JLafton »

Jeg tar turen nedover i dag :D
Tåka begynner å minke og sola bryter igjennom her nå :D

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

JLafton skrev:Jeg tar turen nedover i dag :D
Tåka begynner å minke og sola bryter igjennom her nå :D
Den er grei :thumleft

Jeg gir beskjed før kl. 15:00 i denne tråden hvis jeg IKKE dukker opp i dag. Eneste grunnen til at jeg ikke skulle ta turen er hvis det regner. Da gidder jeg ikke. Men det er meldt fint utover dagen så da blir det nok bra :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Da ser det ut til at det blir Høk på meg i dag :thumleft

Solen blomstrer og høstløvet blaffrer, himmelen er blå og BMW'en er så klart helt rå...
Intruder'n kan bare gå hjem å legge seg nå altså! Jeg er den nye poeten her inne...ferdig snakka!

Jeg har ett par til på lur, men må spare dem litt. Orker ikke all pågangen fra media etc.

JLafton
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA

Legg inn av JLafton »

Så bra :D
Jeg er på tur nedover, straks Oslofjordtunellen, kjører masse sideveier på tur ned.
Da snakkes vi etterpå :vs

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

JLafton skrev:Så bra :D
Jeg er på tur nedover, straks Oslofjordtunellen, kjører masse sideveier på tur ned.
Da snakkes vi etterpå :vs
Jepp! Fra Moss så kjør "Trøskenveien" mot Sarp. Fin MC vei :thumleft

Vi snakkes ja. Er på Høk i 17:00 tiden.

ANbefaler denne ruten fra Moss:
https://www.google.no/maps/dir/59.44579 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

:lol :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har den siste tiden gjort meg opp noen foreløpige tanker etter å ha sett noen klipp av "Haterne" som er et nytt tv-program fra TV2 som tar opp jakten på såkalte nettroll som håner og sjikanerer andre mennesker på nett. Spesielt kjente personer. Jeg kjenner blodårene utvide seg når jeg ser dem står der på TV (etter motvillig og bli jaktet ned av journalister) og nærmest gråter mens dem ber offeret sitt om unskyldning.

Dette synes jeg faktisk kan sammenlignes med oppførselen medlemmer i mellom i forskjellige forum. Jeg sikter ikke til enkeltpersoner eller konkrete forum, men ser at det finnes tendenser av dette stort sett over alt. Det rare er at det er dem som man aldri har truffet som stort sett er frekkest i kjeften. Jeg har opp til flere ganger sett kjepphøye og direkte ufine medlemmer på diverse forum fremstå HELT annerledes i virkeligheten. Personer jeg selv annså som skikkelige rasshøl smilte og lo som ingenting hadde skjedd og han ene spanderte til og med en pils på meg. Dette gjør meg egentlig bare enda mer forbannet for hva slags menneske er du da? For meg så er man bare en feig drittsekk. Hade personen vert like frekk og ufin i virkeligheten så hadde jeg vertfall kunnet konstantert at "okay, han står for det han mener, han er som han er og jeg liker han ikke, så jeg tar min kjepp og går..." Problemet er at dette aldri har skjedd så langt.

Det har skjedd to ganger tidligere at medlemmer av forum skulle gi meg en "nesestyver" eller en "verbal opphogning" hvis man møttes en vakker dag. Etter noen dager møtte jeg faktisk det ene medlemmet da jeg kom litt uanmeldt til et møte som dette medlemmet skulle på. Jeg tror ikke medlemmet så meg i øynene en eneste gang og hadde jeg gått bort til han så hadde han vel pisset i buksa. Så jeg lot så klart være. Men det får meg uansett til å tenke litt på hvor utrolig feige noen av oss er.

Er det bare meg som opplever slike mennesker? (I så tillfelle bør jeg vel kanskje få hodet mitt sjekket....)
Hva tenker dere rundt dette?

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

Hmmm, jeg skal prøve å spekulere ut et svar med litt fornuft. Det rekker jeg ikke her jeg er nå, på jobb. Skal prøve seinere.
Men sånn i full fart:
jeg tenker at det ikke er så fint å kalle folk stygge ting, eller true med bank på et nettforum.
(Men jeg har ikke fått med meg at det har skjedd på "våre" forum heller) Har noen truet deg med juling har han i mine øyne tråkket langt over streken.

Men jeg har fått med meg mye rar oppførsel fra andre hold, og da står særlig en episode fra ettpar dager siden fram i klart lys, samt en annen episode som også er (i mine øyne) helt på trynet, fra noen få uker tilbake i tid. Og selvfølgelig en 8-10-12 andre episoder fra lengre tilbake i tid som heller ikke glir innunder hva jeg kaller "normal" oppførsel.

Men for å bruke en måte å utrykke seg på, som ligner litt på en måte som er/har blitt ganske mye brukt her inne:
"Kler man ikke grønt så kler man iallefall svart

For jeg MÅ innrømme....., at jeg undres på hvordan du (som jeg har hatt gleden av å møte ett par ganger, og du framstår som en reflektert, meget hyggelig og fornuftig tenkende person) og Kjellv (som helt sikkert også er en fornuftig og hyggelig kar) kan være grønne her inne, og stå last og brast med en som viser slik oppførsel som han nylig gjorde. :-k

Når det er sagt, håper jeg virkelig at vi treffes igjen i 2016 på to hjul.
(du har jo litt å lære fra onkel når det kommer til skummende leskedrikke :thumleft )

Edit: Skrivefeil
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:Hmmm, jeg skal prøve å spekulere ut et svar med litt fornuft. Det rekker jeg ikke her jeg er nå, på jobb. Skal prøve seinere.
Men sånn i full fart:
jeg tenker at det ikke er så fint å kalle folk stygge ting, eller true med bank på et nettforum.
(Men jeg har ikke fått med meg at det har skjedd på "våre" forum heller) Har noen truet deg med juling har han i mine øyne tråkket langt over streken.

Men jeg har fått med meg mye rar oppførsel fra andre hold, og da står særlig en episode fra ettpar dager siden fram i klart lys, samt en annen episode som også er (i mine øyne) helt på trynet, fra noen få uker tilbake i tid. Og selvfølgelig en 8-10-12 andre episoder fra lengre tilbake i tid som heller ikke glir innunder hva jeg kaller "normal" oppførsel.

Men for å bruke en måte å utrykke seg på, som ligner litt på en måte som er/har blitt ganske mye brukt her inne:
"Kler man ikke grønt så kler man iallefall svart

For jeg MÅ innrømme....., at jeg undres på hvordan du (som jeg har hatt gleden av å møte ett par ganger, og du framstår som en reflektert, meget hyggelig og fornuftig tenkende person) og Kjellv (som helt sikkert også er en fornuftig og hyggelig kar) kan være grønne her inne, og stå last og brast med en som viser slik oppførsel som han nylig gjorde. :-k

Når det er sagt, håper jeg virkelig at vi treffes igjen i 2016 på to hjul.
(du har jo litt å lære fra onkel når det kommer til skummende leskedrikke :thumleft )

Edit: Skrivefeil
"Artig" å høre at det ikke bare er meg som har disse tankene :thumleft

Det hadde vert veldig fint om vi kunne diskutert dette litt mer generelt og ikke dra frem personer og spesifikke steder. Jeg lurer bare på hva som foregår i hodet på slike mennesker og hvorfor noen er slik. Jeg kommer til å følge med på hva andre mener rundt dette og jeg kommer ikke under noen omstendighet til å svare på spesifikke hendelser. Det orker jeg rett og slett ikke :thumleft

Jeg er stort sett venner med dem fleste. Noen kommer jeg bedre overens med enn andre så klart, men jeg er i utgangspunktet ikke "uvenner" med noen. Men det skal sies at jeg tar hets og hatmeldinger rettet mot meg på offentlige fora ganske avslappet. I 95% av tillfellene tror jeg det nettopp bare er snakk om dårlig ordforråd og eller et veldig utaggerende sinne som ikke slippes ut før man sitter trygg bak et tastatur. Hvorfor man evt. er så sint kan jo kanskje ha mange grunner, men siden jeg ikke er noen psykolog, så skal jeg ikke akkurat mene så mye rundt det...tror jeg...

Men en ting er sikkert. Det å møte andre mennesker og være litt sosial. Rett og slett komme seg litt ut blandt folk man snakker med hver dag via et forum er avgjørende for en mer vennskapelig og tullete tone, noe jeg liker. Jeg har bedt om unskyldning flere ganger for ting jeg har sagt (som ikke var vondt ment i utgangspunktet) og jeg har ingen problemer med å i det hele tatt oppføre meg på en slik måte at jeg slipper å grue meg til å treffe noen. Jeg har vert medlem på en drøss av forum de siste årene og selv om det har vert harde diskusjoner og tendenser til direkte krangler så har jeg ennå til gode å bli kastet ut, noe jeg har sett skje flere ganger med samme person på samme forum flere steder. For meg er dette uforståelig.

Hos noen tror jeg testosteronet samt egoet er såpass høyt ladet at det rett og slett sitter veldig langt inne å be om unskyldning eller "jenke" seg litt, selv om det ikke var en selv som startet krangelen. Det handler vel litt om å tilpasse seg hverandre gjør det ikke det da?

Er man på hyttetur sammens med fem andre og det er EN som kanskje ikke orker å stå opp like tidlig som resten av hurven så prøver man jo og ta litt hensyn gjør man ikke dte da? Hvorofr skjer ikke dette i forum og på andre offentlige steder som facebook etc.?

Når det gjelder ØL-forslaget ditt så setter jeg stor pris på om du kunne frisket opp smaksløkene mine litt. Husk.. jeg lever stort sett på Grandiosa og Heineken til daglig :lol

Brukeravatar
HeHy
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997

Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av HeHy »

Det har seg desverre slik at mennesker er feige, det man ikke våger å si høyt blir sagt bak folks rygg, eller i nettforumets forstand helt åpent fordi folk ikke tenker gjennom hva de sier og hva de sier ikke har konsekvenser (tror de, mtp "Haterne").
Jeg tror alle noen ganger tenker litt stygt om folk, slik er vi bare. Om det så er bare dumme kommentarer eller så langt som rasistiske yttringer/trusler, så er det bare filtrene som mangler hos noen av oss mennesker og meningene kommer for en dag.

Ølforslag: Frydenlund er jeg glad i, samt å prøvesmake meg gjennom butikkhylla med "premium" øl.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jaja...

Ble en liten kjøretur tl Høk i dag samens med Skauracer :thumleft
Takk for en hyggelig liten tur og dekksparkingen :vs

Skauracer
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -15

Legg inn av Skauracer »

Takk for hyggelig tur og dekksparking i dag :thumleft
Solen tok tak og det ble helt flott utover dagen, vi hadde sikkert klart en lengre tur, men da hadde det ikke blitt så mye dekksparking :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Skauracer skrev:Takk for hyggelig tur og dekksparking i dag :thumleft
Solen tok tak og det ble helt flott utover dagen, vi hadde sikkert klart en lengre tur, men da hadde det ikke blitt så mye dekksparking :-)
Jeg var rimelig kald når jeg kom hjem i dag skal sies. Men jeg kan jo bare skylde meg selv som kjører rndt med kortermet skjorte under jakka... :redface

Svar