Det var som jeg sa, etter å ha kjørt din og Tommas' sine sykler, Speed Triplen er som en veteran i forhold, ytelsesmessig. Tror ikke den nye modellen føles SÅ mye sprekere. Men at den er vesentlig mer moderne i stuket, og gjerne finere om man vil.. det er jeg gjerne enig i.Bjerknez skrev:Jeg ser argumentasjonen angående tapet, så den saken er biff, men jeg må ærlig inrømme at jeg digger det nye utseendet på Speed'en. Kanskje ikke mye som er gjort men jeg liker den nye fronten. Den drar omtrent som BMW'en nede i registeret, men etter prøveturen med din tidligere i år så er BMW'en vesentlig friskere i frasparket når den nærmer seg rødgrensen. Om dette strengt er noe man har bruk for er en annen sak...
BMW'en har trolig også et ganske bra forsprang når det kommer til elektronikk og spesielt demperne. Cruiscontrol, varmeholker og Quickshifter kan jo også BMW skilte med, noe som kanskje blir ekstrautstyr på speeden...?
Men vi er vel uansett begge enige om at Speed'en slår BMW'en ned i støvlene når det kommer til kjørekomfort og lyd. Dessuten så er Speed'en i mine øyne litt "annerledes" og skiller seg litt ut, noe jeg liker. Hadde jeg hatt 200.000,- i hånden i dag og ingen sykkel så hadde det blitt et vanskelig valg synes jeg. Jeg begynner jo å bli litt vant til kreftene i BMW'en nå og føler man liksom går et lite hakk ned ved å velge Speed'en. Hadde SPeeden hatt litt mer gamp, så hadde jeg nok valgt den...
men bevares.. den har krefter nok i bøtter og spann...
Triumph har valgt stil framfor ytelse, om det valget er riktig, vil tiden vise. Men i denne klassen av sykler vil kundene ofte ha masse krefter, selv om det egentlig er helt hinsides å ha slike fartsressurser på en nakensykkel. Og jeg selv, jeg drømmer fortsatt om draget i SuperDuken og S1000R'en.
Jeg får trøste meg med fet lyd, carbon og knall kjørekomfort så lenge... på veteransykkelen min

Skulle jeg brukt masse penger på en ny roadster nå, tror jeg at jeg ville tatt med den nye Thruxton 1200 R i regnestykket.
Men det er en litt annen stil da... men likevel, jeg synes den er skitkul, og med 120Nm på 4650 rpm garanterer det for moro langs landeveien osgå.
Bare det er en Triumph, kan det ikke bli feil
