MCnyheter vi har ventet på...?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:Jeg ser argumentasjonen angående tapet, så den saken er biff, men jeg må ærlig inrømme at jeg digger det nye utseendet på Speed'en. Kanskje ikke mye som er gjort men jeg liker den nye fronten. Den drar omtrent som BMW'en nede i registeret, men etter prøveturen med din tidligere i år så er BMW'en vesentlig friskere i frasparket når den nærmer seg rødgrensen. Om dette strengt er noe man har bruk for er en annen sak...

BMW'en har trolig også et ganske bra forsprang når det kommer til elektronikk og spesielt demperne. Cruiscontrol, varmeholker og Quickshifter kan jo også BMW skilte med, noe som kanskje blir ekstrautstyr på speeden...?

Men vi er vel uansett begge enige om at Speed'en slår BMW'en ned i støvlene når det kommer til kjørekomfort og lyd. Dessuten så er Speed'en i mine øyne litt "annerledes" og skiller seg litt ut, noe jeg liker. Hadde jeg hatt 200.000,- i hånden i dag og ingen sykkel så hadde det blitt et vanskelig valg synes jeg. Jeg begynner jo å bli litt vant til kreftene i BMW'en nå og føler man liksom går et lite hakk ned ved å velge Speed'en. Hadde SPeeden hatt litt mer gamp, så hadde jeg nok valgt den...

men bevares.. den har krefter nok i bøtter og spann... :redface
Det var som jeg sa, etter å ha kjørt din og Tommas' sine sykler, Speed Triplen er som en veteran i forhold, ytelsesmessig. Tror ikke den nye modellen føles SÅ mye sprekere. Men at den er vesentlig mer moderne i stuket, og gjerne finere om man vil.. det er jeg gjerne enig i.
Triumph har valgt stil framfor ytelse, om det valget er riktig, vil tiden vise. Men i denne klassen av sykler vil kundene ofte ha masse krefter, selv om det egentlig er helt hinsides å ha slike fartsressurser på en nakensykkel. Og jeg selv, jeg drømmer fortsatt om draget i SuperDuken og S1000R'en.
Jeg får trøste meg med fet lyd, carbon og knall kjørekomfort så lenge... på veteransykkelen min :thumleft
Skulle jeg brukt masse penger på en ny roadster nå, tror jeg at jeg ville tatt med den nye Thruxton 1200 R i regnestykket.
Men det er en litt annen stil da... men likevel, jeg synes den er skitkul, og med 120Nm på 4650 rpm garanterer det for moro langs landeveien osgå.

Bare det er en Triumph, kan det ikke bli feil :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:
Bjerknez skrev:Jeg ser argumentasjonen angående tapet, så den saken er biff, men jeg må ærlig inrømme at jeg digger det nye utseendet på Speed'en. Kanskje ikke mye som er gjort men jeg liker den nye fronten. Den drar omtrent som BMW'en nede i registeret, men etter prøveturen med din tidligere i år så er BMW'en vesentlig friskere i frasparket når den nærmer seg rødgrensen. Om dette strengt er noe man har bruk for er en annen sak...

BMW'en har trolig også et ganske bra forsprang når det kommer til elektronikk og spesielt demperne. Cruiscontrol, varmeholker og Quickshifter kan jo også BMW skilte med, noe som kanskje blir ekstrautstyr på speeden...?

Men vi er vel uansett begge enige om at Speed'en slår BMW'en ned i støvlene når det kommer til kjørekomfort og lyd. Dessuten så er Speed'en i mine øyne litt "annerledes" og skiller seg litt ut, noe jeg liker. Hadde jeg hatt 200.000,- i hånden i dag og ingen sykkel så hadde det blitt et vanskelig valg synes jeg. Jeg begynner jo å bli litt vant til kreftene i BMW'en nå og føler man liksom går et lite hakk ned ved å velge Speed'en. Hadde SPeeden hatt litt mer gamp, så hadde jeg nok valgt den...

men bevares.. den har krefter nok i bøtter og spann... :redface
Det var som jeg sa, etter å ha kjørt din og Tommas' sine sykler, Speed Triplen er som en veteran i forhold, ytelsesmessig. Tror ikke den nye modellen føles SÅ mye sprekere. Men at den er vesentlig mer moderne i stuket, og gjerne finere om man vil.. det er jeg gjerne enig i.
Triumph har valgt stil framfor ytelse, om det valget er riktig, vil tiden vise. Men i denne klassen av sykler vil kundene ofte ha masse krefter, selv om det egentlig er helt hinsides å ha slike fartsressurser på en nakensykkel. Og jeg selv, jeg drømmer fortsatt om draget i SuperDuken og S1000R'en.
Jeg får trøste meg med fet lyd, carbon og knall kjørekomfort så lenge... på veteransykkelen min :thumleft
Skulle jeg brukt masse penger på en ny roadster nå, tror jeg at jeg ville tatt med den nye Thruxton 1200 R i regnestykket.
Men det er en litt annen stil da... men likevel, jeg synes den er skitkul, og med 120Nm på 4650 rpm garanterer det for moro langs landeveien osgå.

Bare det er en Triumph, kan det ikke bli feil :thumleft
Jeg må være ærlig å si at jeg blir forbauset at du omtaler sykkelen din som "veteran" i forhold til min og Tommas sin. Det er jo bare tøv (i mine øyne). Mulig det bare er jeg som synes ordet "veteran" er virker veldig negativt ladet kanskje...?

Joda, draget i min og Tommas sin er hakket vassere, men man kommer ikke utenom det faktum at Speed'en er en "kjøremaskin" med feit lyd og et litt eget utseende som skiller seg ut. Jeg skal være enig med deg at jeg kanskje kunne tenkt meg litt mer krutt under tanken, men bevares... det holder i bøtter og spann, vertfall til meg.

Skal jeg være enda mer ærlig, så skal jeg inrømme at BMW'en har et overtak de fleste steder, men for meg så fremstår Speed'en som mer spennende. Faktisk så spennende at jeg strengt tatt kunne vurdert den selv ved neste korsvei. :thumleft

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av TOH »

Yamaha kommer nok med en roadster versjon av r1 motoren.
Har et håp om at det skal bli en sport tourer :[-o< , men frykter at det blir en
direkte konkurrent til bl.a. Bmw s1000r.

Speed Triple'en ser meget bra ut den, men lykta burde de gjøre noe med :-)å
Kommer nok en modell med mere gamp om ikke så mange år.
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

TOH skrev:Yamaha kommer nok med en roadster versjon av r1 motoren.
Har et håp om at det skal bli en sport tourer :[-o< , men frykter at det blir en
direkte konkurrent til bl.a. Bmw s1000r.

Speed Triple'en ser meget bra ut den, men lykta burde de gjøre noe med :-)å
Kommer nok en modell med mere gamp om ikke så mange år.
Hadde vert kult om Yamaha kom med en 1000cc roadster med +- 160 gamp, cruise control, varmeholker, adaptive dempere, quickshifter, Alarm, adaptiv traction control, anti wheelie, diverse motormoduser som kan endres i fart etc. til 200.000,- Ved siden av at også utseende blir litt orginalt. :thumleft

Speed Triplen er feit som den er. Lyktene er jo det som gir den karakter. Noen liker det, andre ikke, sånn er dte bare :thumleft

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38042
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

Moto Guzzi V9 "Roamer":

Bilde

Mer, men fortsatt sparsommelig info her:
http://motorbikewriter.com/moto-guzzi-a ... er-roamer/" onclick="window.open(this.href);return false;

Klassiske (Lario)linjer kombinert med et snev scramblerpreg i enkelte detaljer... :-k
Nyutviklet 877 kubikks (?) luftkjølt motor...

Kommer kanskje også som V7 inspirert modell etter hvert :scratch

Mer info vil nok bli avdekket på EICMA...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Haavar »

detvarvondtdet skrev:
Haavar skrev:Siden Yamaha MT-09 ble lansert har jeg ventet på storebroren.
MT-10 ser ut til å bli lansert her om 5 dager:
http://yamaha-next-level.com/
Og blir sikkert en stor nyhet på EICMA i år.
Dette blir spennende :D

http://www.visordown.com/motorcycle-new ... 28431.html
Spennende..
Hmmm,,,. Det er kanskje den som blir lansert nå i kveld kl 2100. http://yamaha-next-level.com/

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

Sitter å venter i spenning :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

MT-10 :prf

Olden
Innlegg: 136
Registrert: 20 nov 2014, 01:37
Motorsykkelen din: SR

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Olden »

Jeg hadde en anelse om at det kom en MT-10 :P :p

Den så veldig veldig interessant ut! Får vente noen dager til så kommer det nok ei spec liste ut på nett.
Har en kamerat som skal ha ny sykkel til våren, så da er jo dette en god kandidat siden han allerede ser på MT-09 ;-)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

Olden skrev:Jeg hadde en anelse om at det kom en MT-10 :P :p

Den så veldig veldig interessant ut! Får vente noen dager til så kommer det nok ei spec liste ut på nett.
Har en kamerat som skal ha ny sykkel til våren, så da er jo dette en god kandidat siden han allerede ser på MT-09 ;-)
Motor fra R1 i hvert fall. Det blir heftig :thumleft

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Haavar »

XSR 900 og MT-10.
To saftige nyheter fra Yamaha i kveld! :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Utseendemessig ble jeg ikke spesielt imponert. Litt for mye Star Trek dor min del og den latterlige sterke fargekombinasjonen ser litt lego ut. Også skuffet over at det ble en firer og ikke en treer.

Er spent på tekniske data...

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38042
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Også skuffet over at det ble en firer og ikke en treer.

Er spent på tekniske data...
Jeg skulle gjerne sett at det hadde blitt en heftig rekke-toer... :-)
En firer blir så (kjedelig...) forutsigbart...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Haavar »

Bjerknez skrev:Utseendemessig ble jeg ikke spesielt imponert. Litt for mye Star Trek dor min del og den latterlige sterke fargekombinasjonen ser litt lego ut. Også skuffet over at det ble en firer og ikke en treer.

Er spent på tekniske data...
Enig med deg. Litt vel mye "transformers" utseende på MT-10.
Bilde
Sist redigert av Haavar den 16 nov 2015, 23:03, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Haavar »


Svar