![Stanger hodet i veggen ](*,)](./images/smilies/grrr.gif)
Derfor har jeg sett meg ut en 748 da dem er grisebillige i Tyskland og jeg har tilgang til det meste der nede. Hadde jeg hatt litt mer penger hadde en 996/998 stått på lista
![wink ;)](./images/smilies/Wink2.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Jeg har en 2004 Monster S4R, den har motor fra gamle 996 Superbike. Den skal ha stor service med regreimskift og ventiljustering hver 20.000 km. Ellers er det mellomservice på 10.000. Så det blir å innom en Ducatidealer hver 10.000 km, det er jo litt ofte.Servicekostnadene er jo litt høyere enn på andre merker. Når det gjelder erfaringer med det tekniske har jeg den at sykkelen fungerer uten noe tull. Det er bare å starte og kjøre . Sjekker jo oljenivå med jevne mellomrom og andre småting,slik som kjedestramming og væskenivåer. Så jeg vil si at en ny Ducati er like problemfri som enhver annen sykkel å eie.cheron skrev:Okei... Kort sagt... Jeg har INGEN erfaring med Italienske sykler... Annet en at jeg har prøvd en 750 SS i.e og en 1100DS Multistrada og sett på Cagiva'n til Pollti...
Siden Ace nå er solgt har jeg altså som bloggen min røper begynt å snuse på Ducati... Det jeg trenger er rett og slett en vennlig sjel her inne som har erfaring med Ducati som kan fortelle meg litt om sykkelens behov når det gjelder vedlikehold og ikke minst service.
Er vel ingen hemmelig at Ducati "trenger service på annahver tur" omtrent.. Ventiljustering må gjøres hver 5000 km på enkelte maskiner? Eller hyppigere? Blir fort mange turer til Løvaas i Holmestrand da tenker jeg...
Også DINE tekniske erfaringer med Ducati vil jeg gjerne ha... Ikke at den er fæl/god/morsom å kjøre osv, for DET vet jeg![]()
Takk
cheron skrev:Og lyden.. Ikke glem lyden nå Pollti...
Desmo skrev:Det blir vel helst Pollti som må jage, vil jeg tro. En 748 går godt nok den. Men hvis du sammenligner den med japanske plastraketter hevder den seg ikke. En 600 R eller R6 går bedre enn 748.
Jeeez det er en strekning på ca 200 - 250meter??mekkern skrev:en kompis hadde en slik som han også kjørte på bane....men med litt trim så gikk den nesten så bra som rg500..raklet opp til 4500-begynte å dra på 6000 og ved 7000 smalt det til opp til 11000....gjorde 230 rimlig raskt...fra mirawahouse-50kmh til 230 halvveis på Aas bryggeribygget.. :-