Å dæven...Cutless skrev:Nå spøker det for BMW'n din Bjerknez
Du kan kjøpe den grå, så kan jeg kjøpe den hvite.
Cutless sin blogg
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Nei nå synes jeg det har vært uhyre stilt på deg her altså...
Forlanger oppdateringer om hva som skjer i livet ditt her samt noen innlegg om hva du tenker rundt neste sesong vedrørende sykkelbytte eller ikke. Har du kikket noe på den nye KTM 1290 GT? Eller er du fortsatt sugen på den nye Speed'en?
Forlanger oppdateringer om hva som skjer i livet ditt her samt noen innlegg om hva du tenker rundt neste sesong vedrørende sykkelbytte eller ikke. Har du kikket noe på den nye KTM 1290 GT? Eller er du fortsatt sugen på den nye Speed'en?
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Her har mesteparten av kveldene og helgene gått med på en nettbutikk jeg har startet: http://www.kitkongen.no
KTM'n ser brutal ut den, men designet faller ikke helt i smak. Blir for mye på en måte. Speeden frister fremdeles, men nå som Hyper'n har vært parkert en stund så kjenner jeg mer og mer på at jeg liker den sykkelen veldig godt. Så mulig det blir hooligan'kjøring enda et år
KTM'n ser brutal ut den, men designet faller ikke helt i smak. Blir for mye på en måte. Speeden frister fremdeles, men nå som Hyper'n har vært parkert en stund så kjenner jeg mer og mer på at jeg liker den sykkelen veldig godt. Så mulig det blir hooligan'kjøring enda et år
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
En ting er sikkert! Vi er nødt til å ta en slik overnatting igjen til sommeren!
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Et steg nærmere våren
Siden det var meldt mye fint vær denne uken begynte jeg forsiktig med å gjøre klar Hypern.
Først ble sengelakenet fjernet for å lete etter rust. Det har vært mye fukt i garasjen, og jeg var spent på om valgene jeg gjorde når jeg satte den bort i høst var gode nok. Spesielt om WD-40'n hadde gjort jobben sin.
Ved første inspeksjon ser det ut som valg av lagring og vinterforberedelser var vellykket. Ingen tegn til rust. Fremdeles ekstremt fornøyd med kjedesprayen.
Bremseskivene
Første prioritet var bremseskivene. De har garantert fått wd-40 på seg. Og jeg ser for meg at det er noe jeg kunne glemme når solen tittet frem og det var klart for første tur.
Lufttrykk
Jeg husket ikke hvilket luftrykk jeg endte opp med på slutten av sesongen i fjor. Tror det var 2,4 og 2,6. Husker bare ikke om det var fordekket eller bakdekket som skulle ha mest trykk... Valgte å gå for 2,5 bar både foran og bak, og justere etterhvert.
Batteri
Jeg var veldig spent på batteriet. Det er veldig trangt under salen, og jeg mener å huske det var en noe rar festemåte når jeg fjernet batteriet i fjor. Endte opp med å få festet det, men når jeg søker på google ser jeg at det ble feil. Skal fikse når jeg kommer hjem.
Etter montering av batteriet fikk jeg testet tenningen, og alt var i skjønneste orden. Jeg klarte å motstå fristelsen med å starte sykkelen. Venter til jeg kan få kjørt den en god runde. Gidder ikke hvitt oljegrums.
Nesten klar til ny sesong
Nå gjenstår en god vask og finjustering av speil. La solen komme.
Siden det var meldt mye fint vær denne uken begynte jeg forsiktig med å gjøre klar Hypern.
Først ble sengelakenet fjernet for å lete etter rust. Det har vært mye fukt i garasjen, og jeg var spent på om valgene jeg gjorde når jeg satte den bort i høst var gode nok. Spesielt om WD-40'n hadde gjort jobben sin.
Ved første inspeksjon ser det ut som valg av lagring og vinterforberedelser var vellykket. Ingen tegn til rust. Fremdeles ekstremt fornøyd med kjedesprayen.
Bremseskivene
Første prioritet var bremseskivene. De har garantert fått wd-40 på seg. Og jeg ser for meg at det er noe jeg kunne glemme når solen tittet frem og det var klart for første tur.
Lufttrykk
Jeg husket ikke hvilket luftrykk jeg endte opp med på slutten av sesongen i fjor. Tror det var 2,4 og 2,6. Husker bare ikke om det var fordekket eller bakdekket som skulle ha mest trykk... Valgte å gå for 2,5 bar både foran og bak, og justere etterhvert.
Batteri
Jeg var veldig spent på batteriet. Det er veldig trangt under salen, og jeg mener å huske det var en noe rar festemåte når jeg fjernet batteriet i fjor. Endte opp med å få festet det, men når jeg søker på google ser jeg at det ble feil. Skal fikse når jeg kommer hjem.
Etter montering av batteriet fikk jeg testet tenningen, og alt var i skjønneste orden. Jeg klarte å motstå fristelsen med å starte sykkelen. Venter til jeg kan få kjørt den en god runde. Gidder ikke hvitt oljegrums.
Nesten klar til ny sesong
Nå gjenstår en god vask og finjustering av speil. La solen komme.
Sist redigert av Cutless den 15 mar 2016, 09:59, redigert 1 gang totalt.
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Er det bare jeg som ikke kan se bilder her?
- Fsva
- Innlegg: 779
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Sted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Jeg ser bare mange innkjøring-forbudt symboler der bildene skulle vært.Bjerknez skrev:Er det bare jeg som ikke kan se bilder her?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Bildelinkene til Cutless funker ikke her heller...
For øvrig de lengste bildelinkene jeg noengang har sett...
En egen Google 'oppfinnelse'...
For øvrig de lengste bildelinkene jeg noengang har sett...
En egen Google 'oppfinnelse'...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Jeg ser nå at disse "bildeadressene" egentlig ikke er bildeadresser da de ikke linker til selve bildet (mangler ".jpg" på slutten). Jeg har selv prøvd å linke bilder fra google da jeg bruker dette selv for synkronisering med telefonen men har aldri fått det skikkelig til.
Fiks Cutless...Fiks!
Fiks Cutless...Fiks!
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Nå er bildene fikset, og jeg har offisielt gitt opp Google bilder til forumbruk.
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Se der ja
Ja jeg ser du har gjort grovinstillingen av speilene dine. Ser ut til at du må justere ørlite gran til, men det ser du nok kanskje ikke før du setter deg på hojen
Ja jeg ser du har gjort grovinstillingen av speilene dine. Ser ut til at du må justere ørlite gran til, men det ser du nok kanskje ikke før du setter deg på hojen
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Fra italiensk til engelsk
Jeg har gått lenge å tenkt på ny sykkel. Jeg ville prøve noe nytt. Noe annerledes. Noe som var litt tyngre og større. En mer "tradisjonell" motorsykkel (i mine øyne). Jeg startet med å legge ut Hypern til salgs, og det gikk en snau uke så var den borte.
Så begynte letingen. Det var gøy de første dagene, men det gikk raskt over til desperasjon. Å ha en tom stall er ikke en god følelse når det er 25 grader og sol ute. Jeg var å så på flere brukte sykler. Jeg hadde en god kandidat, men ved besiktelse viste det seg at den hadde vært kræsjet og forsøkt fikset (uorginal lakk etc.).
Jeg hadde nesten gitt opp. Men etter å ha bladd forbi en annonse for sjette gang, klikket jeg meg inn. Det så ut som en grei sykkel. Tok kontakt for besiktelse, og fikk sett den samme dag (onsdag denne uken). Den så greit vedlikeholdt ut til å være en 2002 modell.
Under prøvekjøring så var det ikke noe tvil, dette ble en veldig god match. Veldig god sittestilling for mine 189 cm. Alt stemte.
Betaling, omreg, kontrakt etc. ble gjort etter prøvekjøring. Henting av sykkel samme kveld.
På vei hjem etter en stund på motorveien oppdaget jeg at den fjukset og nølte over 5000 rpm. Jeg hadde forventet å bruke litt penger på å få den i tipp top stand, men kjedelig å oppdage noe slikt på vei hjem. Merket det ikke på prøveturen.
Kom hjem klokken 2100, og begynte å demontere. Jeg skulle værtfall sjekke luftfilteret. Det er jo en mulig syndebukk.
Startet med kåpen
Deretter måtte jo tanken løftes litt på
Luftfilteret bør definitivt byttes
Men jeg skulle jo så gjerne sjekket tennpluggene også. Så da bars det til å fjerne tanken helt, samt få ut luftfilterboksen.
Slik så det ut når jeg gikk å la meg klokken 0100 kvelden jeg hentet sykkelen
(Fortsettelse følger)
Jeg har gått lenge å tenkt på ny sykkel. Jeg ville prøve noe nytt. Noe annerledes. Noe som var litt tyngre og større. En mer "tradisjonell" motorsykkel (i mine øyne). Jeg startet med å legge ut Hypern til salgs, og det gikk en snau uke så var den borte.
Så begynte letingen. Det var gøy de første dagene, men det gikk raskt over til desperasjon. Å ha en tom stall er ikke en god følelse når det er 25 grader og sol ute. Jeg var å så på flere brukte sykler. Jeg hadde en god kandidat, men ved besiktelse viste det seg at den hadde vært kræsjet og forsøkt fikset (uorginal lakk etc.).
Jeg hadde nesten gitt opp. Men etter å ha bladd forbi en annonse for sjette gang, klikket jeg meg inn. Det så ut som en grei sykkel. Tok kontakt for besiktelse, og fikk sett den samme dag (onsdag denne uken). Den så greit vedlikeholdt ut til å være en 2002 modell.
Under prøvekjøring så var det ikke noe tvil, dette ble en veldig god match. Veldig god sittestilling for mine 189 cm. Alt stemte.
Betaling, omreg, kontrakt etc. ble gjort etter prøvekjøring. Henting av sykkel samme kveld.
På vei hjem etter en stund på motorveien oppdaget jeg at den fjukset og nølte over 5000 rpm. Jeg hadde forventet å bruke litt penger på å få den i tipp top stand, men kjedelig å oppdage noe slikt på vei hjem. Merket det ikke på prøveturen.
Kom hjem klokken 2100, og begynte å demontere. Jeg skulle værtfall sjekke luftfilteret. Det er jo en mulig syndebukk.
Startet med kåpen
Deretter måtte jo tanken løftes litt på
Luftfilteret bør definitivt byttes
Men jeg skulle jo så gjerne sjekket tennpluggene også. Så da bars det til å fjerne tanken helt, samt få ut luftfilterboksen.
Slik så det ut når jeg gikk å la meg klokken 0100 kvelden jeg hentet sykkelen
(Fortsettelse følger)
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Såpass, gratulerer med en flott Triumph
Kan du si litt om sykkelen, modell km stand osv? Har den effektanlegg? Har opplevd noe flatspots og fusking på diverse sykler med effektanlegg som ikke er mappet skikkelig....
Kan du si litt om sykkelen, modell km stand osv? Har den effektanlegg? Har opplevd noe flatspots og fusking på diverse sykler med effektanlegg som ikke er mappet skikkelig....
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Sykt random at jeg spotta deg samme dagendu fikk den da
En kompis sleit med total mangel på power over 6k rpm før. Tror det var tenningsmodulen på hans, samt noe forgassergreier..
En kompis sleit med total mangel på power over 6k rpm før. Tror det var tenningsmodulen på hans, samt noe forgassergreier..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Cutless sin Hyperblogg!
Gratulerer!
Skikkelig god "gammaldags"moderne motorsykkel det der .
Ganske annerledes enn Ducati'en, ja...
Skikkelig god "gammaldags"moderne motorsykkel det der .
Ganske annerledes enn Ducati'en, ja...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering