Medlemsfordeler, hva er det?
Jeg har vært medlem av NMCU siden den dagen jeg begynte på MC-kurset hos trafikkskolen. Jeg har ikke en gang satt meg inn i medlemsfordelene, dette anser jeg som helt uten betydning.
De store medlemsfordelene jeg har er de godene jeg får på grunn av hva NMCU gjennom mange års utrettelige arbeid for å tale vår sak i alle MC-politiske saker. NMCU er en ren interesseorganisasjon, som kun arbeider for vår sak. Ingen andre organisasjoner gjør dette arbeidet, og samtidig har den tyngde og troverdighet hos myndigheter, vegvesen og enkeltpolitikere.
Vi betaler halv årsavgift for MC. Dette utgjør ca 1800 kroner spart hvert eneste år. Dette er en av sakene NMCU har fått igjennom. De arbeidet tett sammen med Siv Jensen i arbeidet med å senke engangsavgiftene for MC høsten 2014. De er vår vaktbikkje og passer på når det bygges nye veier og veitraseer, ser til at det taes hensyn til sikkerheten for oss som kjører MC. Takket være NMCU blir det ikke lenger montert nye wirerekkverk som autovern og midtdeler i Norge. Disse er som kjent livsfarlige for motorsykler, der enhver kontakt med disse nesten uten unntak medfører store og alvorlige skader for motorsyklist og passasjer. Ofte omtalt som "eggdeler".
En sak NMCU arbeider med nå er denne:
nmcu-18årsgrense.jpg
Dette er ennå ikke en sak, men det forventes å bli det. NMCU er allerede i gang med forarbeidet før denne saken kommer opp.
Vi kan bare tenke oss hvilke virkninger det ville ha bla.a. for rekruttering av nye motorsyklister dersom man ikke lenger kan få førerkort for lett motorsykkel som 16 åring. En 18 åring velger heller førerkort for bil, og om noen år vil vi kanskje se at rekruttering av nye motorsyklister svikter helt. Dette forslaget ville også frata veldig mange 16-åringer det eneste tilgjengelige transportalternativet til/fra f.eks skole. Mange steder et kollektivtilbudet så dårlig at det ikke fungerer, og avstandene så store at moped heller ikke er aktuelt.
Den eneste medlemsfordelen jeg kommer på at jeg har er MC-bladet, NMCU sitt medlemsblad med 6 utgaver i året. Dette bladet alene er for min del verd den beskjedne årskontingenten på kr. 350,-
Så hva venter du på? Skynd deg å tegne medlemskap så rekker du å få nr. 1/16 av MC-bladet

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.