Medlemskap hos NMCU

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
kalleklovn
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R

Medlemskap hos NMCU

Legg inn av kalleklovn »

Hei alle sammen!

Jeg har tittet på dette med ny forsikring og har kommet over IF. Ser at NMCU bruker IF ig tenkte da at jeg kanskje skulle bli medlem der. Det jeg fortsatt lurer på etter å ha tittet på NMCU sin hjemmeside er om det er noe poeng å bli medlem der? Jeg vet at flere her inne er medlem, så tenkte kanskje noen kunne overtale meg? :prf

Takker for svar!
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Medlemskap hos NMCU

Legg inn av AJ »

Selv er jeg medlem uavhengig av medlemstilbudene. Bedre tilbud som feks bensinrabatt ol. får jeg andre steder.
Er først og fremst medlem for å støtte det jeg mener er en god sak i forhold til bla. politiske myndigheter.

Det er for øvrig også en annen aktuell NMCU tråd her inne, nemlig denne:
http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=142872#p142872

kalleklovn

Legg inn av kalleklovn »

AJ skrev:Selv er jeg medlem uavhengig av medlemstilbudene. Bedre tilbud som feks bensinrabatt ol. får jeg andre steder.
Er først og fremst medlem for å støtte det jeg mener er en god sak i forhold til bla. politiske myndigheter.

Det er for øvrig også en annen aktuell NMCU tråd her inne, nemlig denne:
http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=142872#p142872
Jeg fant den tråden i sted, så har lest gjennom den. Ikke det at 350kr i året er noe problem, ønsker bare noen synspunkter før jeg blir medlem. (Tenkte meg at du AJ ville svare først. Haha. :thumleft )

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

kalleklovn skrev:(Tenkte meg at du AJ ville svare først. Haha. :thumleft )
:knegg :thumleft

Jeg ser vel mest medlemskapet på som en kontingent til en interesseorganisasjon uten å forvente særlig annet tilbake enn at NMCU er et talerør i de rette fora for oss MC-eiere og andre interesserte, uten å kalkulere inn å få annet tilbake andre fordeler enn de som favner hele eller større og mindre deler av den totale medlemsgruppen.
Tenker f.eks. på jobben NMCU har gjort og fortsatt er en pådriver for hva gjelder redusert årsavgift, unngå innføring av PKK, jobbe for gratisparkeringer på sentrale steder i byene (mener å huske at dette også er en sak de jobber for, men mulig jeg husker feil...?), større frihet til ombygging av MC osv. osv.

kalleklovn

Legg inn av kalleklovn »

Ja, som du sier går det vel til en god sak, så får opprette medlemskap jeg også :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

kalleklovn skrev:Ja, som du sier går det vel til en god sak, så får opprette medlemskap jeg også :)
Good boy ;) :twothumbs: !

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Medlemsfordeler, hva er det?
Jeg har vært medlem av NMCU siden den dagen jeg begynte på MC-kurset hos trafikkskolen. Jeg har ikke en gang satt meg inn i medlemsfordelene, dette anser jeg som helt uten betydning.
De store medlemsfordelene jeg har er de godene jeg får på grunn av hva NMCU gjennom mange års utrettelige arbeid for å tale vår sak i alle MC-politiske saker. NMCU er en ren interesseorganisasjon, som kun arbeider for vår sak. Ingen andre organisasjoner gjør dette arbeidet, og samtidig har den tyngde og troverdighet hos myndigheter, vegvesen og enkeltpolitikere.
Vi betaler halv årsavgift for MC. Dette utgjør ca 1800 kroner spart hvert eneste år. Dette er en av sakene NMCU har fått igjennom. De arbeidet tett sammen med Siv Jensen i arbeidet med å senke engangsavgiftene for MC høsten 2014. De er vår vaktbikkje og passer på når det bygges nye veier og veitraseer, ser til at det taes hensyn til sikkerheten for oss som kjører MC. Takket være NMCU blir det ikke lenger montert nye wirerekkverk som autovern og midtdeler i Norge. Disse er som kjent livsfarlige for motorsykler, der enhver kontakt med disse nesten uten unntak medfører store og alvorlige skader for motorsyklist og passasjer. Ofte omtalt som "eggdeler".
En sak NMCU arbeider med nå er denne:
nmcu-18årsgrense.jpg
Dette er ennå ikke en sak, men det forventes å bli det. NMCU er allerede i gang med forarbeidet før denne saken kommer opp.
Vi kan bare tenke oss hvilke virkninger det ville ha bla.a. for rekruttering av nye motorsyklister dersom man ikke lenger kan få førerkort for lett motorsykkel som 16 åring. En 18 åring velger heller førerkort for bil, og om noen år vil vi kanskje se at rekruttering av nye motorsyklister svikter helt. Dette forslaget ville også frata veldig mange 16-åringer det eneste tilgjengelige transportalternativet til/fra f.eks skole. Mange steder et kollektivtilbudet så dårlig at det ikke fungerer, og avstandene så store at moped heller ikke er aktuelt.

Den eneste medlemsfordelen jeg kommer på at jeg har er MC-bladet, NMCU sitt medlemsblad med 6 utgaver i året. Dette bladet alene er for min del verd den beskjedne årskontingenten på kr. 350,-
Så hva venter du på? Skynd deg å tegne medlemskap så rekker du å få nr. 1/16 av MC-bladet :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

kalleklovn

Legg inn av kalleklovn »

Da var jeg innmeldt :) Takk for godt og solid svar til både AJ og kjellv. :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

kalleklovn skrev:Da var jeg innmeldt :) Takk for godt og solid svar til både AJ og kjellv. :)
Veldig bra :thumleft !

NMCU burde hatt langt flere medlemmer enn de faktisk har etter det svært gode MC-salget i 2015.
Men det har dessverre vist seg at det er et visst frafall av medlemmer i organisasjonen.
La oss håpe at den trenden snur.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

kalleklovn skrev:Da var jeg innmeldt :) Takk for godt og solid svar til både AJ og kjellv. :)
:twothumbs: Veldig bra :thumleft

Svar