Suzuki GSXR600 K6 tuning

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24648
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

SimonK6 skrev:
Bjerknez skrev:Enig med ZZR-Erling her.

Jeg vil også si at å kjøre i 300km/t rett frem er definitivt ikke noe alle kan. For det første så er det slett ikke alle sykler som går så fort, og for det andre så befinner meg i en hastighet hvor kaldt hode og erfaring har null å si med tanke på sikkerheten da man ikke klarer å reagere på evt. ting som skulle oppstå. og et lite feilskjær vil med stor sannsynlighet medføre den sikre død.

Det ser så fantastisk ut på Youtube videoer når noen drar syklene sine opp i langt over 300km/t, men jeg er ganske sikker på at de fleste førere på disse videoene får rimelig greit med gåsehud på ballene av dette.

Har prøvd hastigheten på min også og jeg kan si en ting. Aldri mer. Nå kan riktignok ikke jeg gjemme meg bak en vindskjerm og jeg har heller ikke mest erfaring, men du store... Jeg følte meg som et tørk med lambi hengende på halefinden på en F16.

Må si me uenig i det. Det er mye lettere og kjøre fort rett frem en det er og kjøre fort i svinger, rett frem er det bare og holde fast og gi på mens i svinger må en time ned bremsing, gass pådrag og satse myyye! :) Syns selv de har blitt kjedelig og kjøre fort rett frem over tid og er ikke spennende før en passerer 250km/t og da er det kjekt i 10 sek max. Finner mye heller en svingete vei og feks bestemmer meg for en tid eller fart jeg skal ha gjennom hele greia.

Men akuratt dette er vel hvorfor vi har feks moto gp og dragrace, fordi folk liker forskjellige ting ;)
Har du kjørt i 300km/t på sykkel før? Hvis ja.. så gir jeg meg, men hvis ikke så prøv (selv om det ikke er anbefalt). Nå har jo du en sykkel du kan gjemme deg bak vindskjermen på så sikkert mer behagelig i slike hastigheter på din, men på min... aldri i livet en gang til og jeg er ikke spesielt skvetten av meg... :redface

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Bjerknez skrev:
SimonK6 skrev:
Bjerknez skrev:Enig med ZZR-Erling her.

Jeg vil også si at å kjøre i 300km/t rett frem er definitivt ikke noe alle kan. For det første så er det slett ikke alle sykler som går så fort, og for det andre så befinner meg i en hastighet hvor kaldt hode og erfaring har null å si med tanke på sikkerheten da man ikke klarer å reagere på evt. ting som skulle oppstå. og et lite feilskjær vil med stor sannsynlighet medføre den sikre død.

Det ser så fantastisk ut på Youtube videoer når noen drar syklene sine opp i langt over 300km/t, men jeg er ganske sikker på at de fleste førere på disse videoene får rimelig greit med gåsehud på ballene av dette.

Har prøvd hastigheten på min også og jeg kan si en ting. Aldri mer. Nå kan riktignok ikke jeg gjemme meg bak en vindskjerm og jeg har heller ikke mest erfaring, men du store... Jeg følte meg som et tørk med lambi hengende på halefinden på en F16.

Må si me uenig i det. Det er mye lettere og kjøre fort rett frem en det er og kjøre fort i svinger, rett frem er det bare og holde fast og gi på mens i svinger må en time ned bremsing, gass pådrag og satse myyye! :) Syns selv de har blitt kjedelig og kjøre fort rett frem over tid og er ikke spennende før en passerer 250km/t og da er det kjekt i 10 sek max. Finner mye heller en svingete vei og feks bestemmer meg for en tid eller fart jeg skal ha gjennom hele greia.

Men akuratt dette er vel hvorfor vi har feks moto gp og dragrace, fordi folk liker forskjellige ting ;)
Har du kjørt i 300km/t på sykkel før? Hvis ja.. så gir jeg meg, men hvis ikke så prøv (selv om det ikke er anbefalt). Nå har jo du en sykkel du kan gjemme deg bak vindskjermen på så sikkert mer behagelig i slike hastigheter på din, men på min... aldri i livet en gang til og jeg er ikke spesielt skvetten av meg... :redface
Har vert over 270km/t flere ganger og det meste jeg har vert oppi var 297km/t, da nermet det seg slutten på sletta og ville ikke satse på og ha 100km/t for mye inn i svingen :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

Har ikke høyfartskjørt så mye hittil, siden 1984, men 270/80 på både ZZR1400 og K1300S, er temmelig enkelt og lite problemfylt på en brei vei med lite vind. Husk gyrokrefrene stabiliserer, så er kåpa god, føles det fjellstøtt!
Synd ingen tok baiten vedr K1300S og IOMTT :-D
Har vært på fjellet idag, og hadde håpt at noen hadde bitt på mens jeg var borte..hehe..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24648
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

Da har nok dere sykler beregnet for høyere fart enn det jeg har, for hos meg blir vindmotstanden enorm :)

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

Bjerknez skrev:Da har nok dere sykler beregnet for høyere fart enn det jeg har, for hos meg blir vindmotstanden enorm :)
Seff! :knegg

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av gorbys »

ingenting er som ei kåpe å gjemme seg bak når en bikker 160+ :D

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

110-125km/t er den ideele farten for at jeg skal sitte oppreist på sykkelen uten og holde meg oppe med armene. :) Under den farta ligger all vekta på armene og litt på ryggen, men i 110-125km/t holder vinden meg oppe.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

160-170 trivs vi best i på AB som marsjfart ..med noen fine drag opp til rundt 200 innimellom. Ellers er jo AB kun et laaaaaaaangt gjesp..bokstavelig også.

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

ZZR-Erling skrev:160-170 trivs vi best i på AB som marsjfart ..med noen fine drag opp til rundt 200 innimellom. Ellers er jo AB kun et laaaaaaaangt gjesp..bokstavelig også.
Ab? :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

SimonK6 skrev:
ZZR-Erling skrev:160-170 trivs vi best i på AB som marsjfart ..med noen fine drag opp til rundt 200 innimellom. Ellers er jo AB kun et laaaaaaaangt gjesp..bokstavelig også.
Ab? :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Forkortelse for Autobahn.

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Ahh, ja der er det bare og gasse på :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Noen som veit om dyno som eg kan få mappa sykkelen på i rogaland? :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Da var sykkelen klar for sommeren [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Mods til nå:

Race pegs
2 finger levers
PC3
15-47 drev (16-43 org)
Cordona quickshifter
Full yoshimura carbon eksos
+ div små ting som gull skruer i kåper, sota vindskjerm, sota blinklys osv.

Bilde

Bilde

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Da var den vasket og vokset og klar for varmere dager, kan ver det blir ein detailing av den vist viljen kommer :)

Bilde

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »


ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

For å kjenne en forskjell, ville jeg gått for magnesiumfelger. Har det på konas GSXR 600

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Bosted: Kristiansand

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av HeHy »

Etter dagens regler er det ikke mulig å omregistrere den der til mellomtung.
Les: max 50% av tidligere effekt kan nedstrupes som vil si max 70kW som =96hk.

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

HeHy skrev:Etter dagens regler er det ikke mulig å omregistrere den der til mellomtung.
Les: max 50% av tidligere effekt kan nedstrupes som vil si max 70kW som =96hk.
Fullt mulig på min, forrige eier jobber på statens vegvesen og har fått det skriftlig på mail og jeg snakket med dem for noen dager siden. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha papirer på ombygingen fra eit verksted før visning hos dem også skulle allt ver bra :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Gjest

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Gjest »

Fra vegvesen.no
"Fra 19. januar 2013 ble klasse A2 innført som ny førerkortklasse for motorsykkel. Klassen gjelder føring av mellomtung motorsykkel (høyest effekt 35 kW og forholdet effekt/vekt høyst 0,2 kW/kg - og motorsykkelen må ikke være "nedtrimmet" til mer enn halvparten av opprinnelig effekt) med eller uten sidevogn."
MERK: Motorsykkelen må ikke være nedtrimmet til mer enn halvparten av opprinnelig effekt.
Om så jeg får en politimann eller vegvesen mann til å skrive under på noe annet er det reglene som står. Sånn er lovverket per i dag...

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Bosted: Kristiansand

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av HeHy »

Fra vegvesen.no
"Fra 19. januar 2013 ble klasse A2 innført som ny førerkortklasse for motorsykkel. Klassen gjelder føring av mellomtung motorsykkel (høyest effekt 35 kW og forholdet effekt/vekt høyst 0,2 kW/kg - og motorsykkelen må ikke være "nedtrimmet" til mer enn halvparten av opprinnelig effekt) med eller uten sidevogn."
MERK: Motorsykkelen må ikke være nedtrimmet til mer enn halvparten av opprinnelig effekt.
Om så jeg får en politimann eller vegvesen mann til å skrive under på noe annet er det reglene som står. Sånn er lovverket per i dag...

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Fullt klar over reglene men vist du leser hva jeg skrive så sier jeg: forrige eier som jobbet OG jobber i statens vegvesen har det skriftlig på mail at den kan ned registrerest! Jeg snakket med dem for noen dager siden og VIST jeg får eit verksted til og bygge den om og får godkjente papir fra dem så er det god mulighet for og få den nedregistrert etter visning og betalt omregistrering... :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Kristian1995 »

Får du den omregistrering til 48 hk og mellomtung så vil jeg Være interessert om så og si 1 måned når lappen står for tur :)

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

En som kommer imorgen og henter den, han har betalt depositum :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Kristian1995 »

Ah, nydelig sykkel da :)

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Takk for det :) Skal hente ny sykkel neste helg.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Svar