Har du kjørt i 300km/t på sykkel før? Hvis ja.. så gir jeg meg, men hvis ikke så prøv (selv om det ikke er anbefalt). Nå har jo du en sykkel du kan gjemme deg bak vindskjermen på så sikkert mer behagelig i slike hastigheter på din, men på min... aldri i livet en gang til og jeg er ikke spesielt skvetten av meg...SimonK6 skrev:Bjerknez skrev:Enig med ZZR-Erling her.
Jeg vil også si at å kjøre i 300km/t rett frem er definitivt ikke noe alle kan. For det første så er det slett ikke alle sykler som går så fort, og for det andre så befinner meg i en hastighet hvor kaldt hode og erfaring har null å si med tanke på sikkerheten da man ikke klarer å reagere på evt. ting som skulle oppstå. og et lite feilskjær vil med stor sannsynlighet medføre den sikre død.
Det ser så fantastisk ut på Youtube videoer når noen drar syklene sine opp i langt over 300km/t, men jeg er ganske sikker på at de fleste førere på disse videoene får rimelig greit med gåsehud på ballene av dette.
Har prøvd hastigheten på min også og jeg kan si en ting. Aldri mer. Nå kan riktignok ikke jeg gjemme meg bak en vindskjerm og jeg har heller ikke mest erfaring, men du store... Jeg følte meg som et tørk med lambi hengende på halefinden på en F16.
Må si me uenig i det. Det er mye lettere og kjøre fort rett frem en det er og kjøre fort i svinger, rett frem er det bare og holde fast og gi på mens i svinger må en time ned bremsing, gass pådrag og satse myyye! :) Syns selv de har blitt kjedelig og kjøre fort rett frem over tid og er ikke spennende før en passerer 250km/t og da er det kjekt i 10 sek max. Finner mye heller en svingete vei og feks bestemmer meg for en tid eller fart jeg skal ha gjennom hele greia.
Men akuratt dette er vel hvorfor vi har feks moto gp og dragrace, fordi folk liker forskjellige ting