R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39730
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger
Høy fart i svinger, spesielt hårnåler, er ikke innafor behovsrepertoaret mitt, for å si det sånn...
Men å ha god momentkraft et stykke ned på turtallsregisteret i slike svinger, for å slippe å gire i tide og utide, er helt klart noe jeg setter pris på.
Men å ha god momentkraft et stykke ned på turtallsregisteret i slike svinger, for å slippe å gire i tide og utide, er helt klart noe jeg setter pris på.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger
http://www.bing.com/videos/search?q=you ... ORM=VRDGAR
Se på denne, etpar R-sykler her, og noen crossykler og noen motarder, kanskje en ADV, men den så ikke jeg.
Se på denne, etpar R-sykler her, og noen crossykler og noen motarder, kanskje en ADV, men den så ikke jeg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger
Rakst søk viste at bla kawa har vunnet med RR i den tunge klassen i Pike Peaks.hakhap skrev:Siden RR er så overlegsne på hårnåler tenkte jeg at då må de dominere Hill Climb rave da, siden disse er opp veier med hårnåler og mye svinger eks Pikes Peak, så jeg såg på National Hill Climb Association i England og resultaten fra noen av dems race i 2015 og ikke en RR sykkel bland top 10 der.
Synes dette er rart hvis de nå er det beste av det beste for å kjøre sånn?
link så dere kan se kilde, dette er open class hvilket er hvor de kjappeste kjørere fra 250CC opp til 1300CC. Er ikke alle race det står hva for sykkel som kjørtes men de hvor det stod så var det SM på topp i stort sett hele tiden, gjerne en KTM.
Ikke værst til å være ett bakkeløp som vist nok ikke RR var brukanes

Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger
Hvordan er det på ISle of man TT. Er det adventure som dominerer der og siden de er best i svinger? Jeg har ikke sett så mange Adventure sykkler som er med der av en eller annen grunn...
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger
Nå spørs det hvor mange hårnåler det er i Pike Peak, er usikker men det ser mer ut som litt mindre krappe svinger der mot hva andre Hill Climb har, men ja RR har vunnet på PP grunnen til å velge en annen kilde en PP er for a vise fra flere forskjellige Hill Climb. Det går alltid å finne 1 løp hvor en ser etter en spesifik ting som vinner. Og jeg sa aldri at de ikke kan vinne, bare att de ikke alltid vinner som det gavs utsagn om i tråden.simpson skrev:Rakst søk viste at bla kawa har vunnet med RR i den tunge klassen i Pike Peaks.hakhap skrev:Siden RR er så overlegsne på hårnåler tenkte jeg at då må de dominere Hill Climb rave da, siden disse er opp veier med hårnåler og mye svinger eks Pikes Peak, så jeg såg på National Hill Climb Association i England og resultaten fra noen av dems race i 2015 og ikke en RR sykkel bland top 10 der.
Synes dette er rart hvis de nå er det beste av det beste for å kjøre sånn?
link så dere kan se kilde, dette er open class hvilket er hvor de kjappeste kjørere fra 250CC opp til 1300CC. Er ikke alle race det står hva for sykkel som kjørtes men de hvor det stod så var det SM på topp i stort sett hele tiden, gjerne en KTM.
Ikke værst til å være ett bakkeløp som vist nok ikke RR var brukanes
Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger
En Adventur er god til alt men ikke best i noe.
Med meg på en RR og Tom Sykes på Adventur hadde jeg blitt fullstendig parkert.
Med Tom SYkes på rr hadde ingen holdt følge med Adventur på asfalt.
Med meg på en RR og Tom Sykes på Adventur hadde jeg blitt fullstendig parkert.
Med Tom SYkes på rr hadde ingen holdt følge med Adventur på asfalt.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39730
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger
Litt OT tåler vi...Jompa skrev:http://www.bing.com/videos/search?q=you ... ORM=VRDGAR
Se på denne, etpar R-sykler her, og noen crossykler og noen motarder, kanskje en ADV, men den så ikke jeg.

Tror Honda Civic Type R ville gjort det skarpt i et slikt race.
Testkjørte denne for avisa sammen med tidligere rallycross- og bakkeløpskjører Tom Einar Aaserud her om dagen.
Fantastisk bil som jeg tror MC-folk flest lett kan bli forelsket i.
310 HK, 400 Nm moment, 270 km/t toppfart og 0 - 100 på 5,7 sek., selv om andre enn Hondas egne folk har greid å samme distanse på 5,2...
Verdens sterkeste forhjulstrekker - en skikkelig fartsylt, festlig bil


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger
Så Ducati Multistrada, men den blir jo beskyldt for ikke å være adv pga dekkdimmesjon osv osvJompa skrev:http://www.bing.com/videos/search?q=you ... ORM=VRDGAR
Se på denne, etpar R-sykler her, og noen crossykler og noen motarder, kanskje en ADV, men den så ikke jeg.
Men den er den desidert raskeste adv uansett

Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger
Hjelper ikke med flotte tall AJ når den aldeles ikke ser ut 

- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger
Bilen er tøff nok den, men 300+ hk'er og fremhjulstrekk blir litt kjedelig. Bakhjulstrekk eller 4x4 derimot river litt bedre. :)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39730
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger
Det med designet er alltid noe man kan diskutere...Toven skrev:Hjelper ikke med flotte tall AJ når den aldeles ikke ser ut

Kontraktunderskriving var ikke langt unna for verken meg eller testpiloten etter testkjøringen

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39730
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger
Tror kanskje du skal prøve den, om du får mulighet, før du bestemmer deg for hva du skal mene...Bjerknez skrev:Bilen er tøff nok den, men 300+ hk'er og fremhjulstrekk blir litt kjedelig. Bakhjulstrekk eller 4x4 derimot river litt bedre. :)

Denne bilen overrasker mer enn du antagelig vil tro :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger
AJ er faktisk ikke på bærtur her.
Har en bekjent som kjører GT 3. Det er 2 l med framhjulstrekk.
Rundetiden på Rudskogen ville ha knust de fleste på hvilken som helst sykkel.
Har kompiser som kjører roadracing på trening/hobby basis som hadde blitt parkert.
Har en bekjent som kjører GT 3. Det er 2 l med framhjulstrekk.
Rundetiden på Rudskogen ville ha knust de fleste på hvilken som helst sykkel.
Har kompiser som kjører roadracing på trening/hobby basis som hadde blitt parkert.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39730
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger
Godt å høresimpson skrev:AJ er faktisk ikke på bærtur her.

Og jeg er fortsatt urokkelig trygg på hva jeg mener om denne bilen. Den er bare helt rå! Enkelt og greit!!

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: R motorsykkel vs bikermotorsykkel i svinger
Jeg eide for litt siden en Mercedes A-250 Sport med AMG oppsett med 204HK'er og denne hadde fremhjulsdrift. Det bare spinner og spinner og antispinnlampe lyste som et juletre rett som det var. Denne Civicen har 100HK'er til og da kan jeg ikke helt se at man får brukt alle disse hestene med tanke på aksellerasjon etc.AJ skrev:Tror kanskje du skal prøve den, om du får mulighet, før du bestemmer deg for hva du skal mene...Bjerknez skrev:Bilen er tøff nok den, men 300+ hk'er og fremhjulstrekk blir litt kjedelig. Bakhjulstrekk eller 4x4 derimot river litt bedre. :)![]()
Denne bilen overrasker mer enn du antagelig vil tro :) .
Jeg hadde også en VW Touran som var chippet til 220 dieselhester og 410NM. Bare hjulspinn og juletrebelysning over hele fjøla under aksellerasjon.
Sett deg i en Audi S3 (som har 4x4) og gi gjernet fra stillestående så skjønner du hva jeg mener

Men er man allerede i fart så er det nok fart i den Civic'en AJ.

Utseendet er jo også tøft
