Har vært på tanken å gjøre det jaJompa skrev:Hvis jeg får komme med et lite forslag, har jeg et.
Ta og kapp sidedekslene på langs rett under stripene, og sett dem på.
Så får du en finere avslutning på tanken uten å ødelegge cafe-looken.
Nå har jeg vært på en 4-5 mils runde og sjekket igjen pluggene, nå var begge to blitt svarte rundt kanten og lysbrun/beige på tuppen.Jompa skrev:Hvis du har økt dysestørrelsen, sykkelen går rent på alle turtall og eksoslyden er "myk" samtidig som pluggene holdes rene er nok blandinga der den skal være.
Sjekk pluggene på nytt etter noen hundre km.
Hvis sideelektroden ikke er tydelig hvit eller enda verre, brent, har du truffet omtrent perfekt.
Ja det stemmer nåla I disse gassere er faste ja. Så jeg skal se om jeg kan få tak på noen "shims" å ha I tilfelle det skulle vise seg at den trenger en fetere blanding. Er jo ikke ofte jeg holder full gass, så nåla er vel den justeringen som har mest å si på blanda kjøring.Kjellrf skrev:Kan hende du kan gå opp enda ett hakk på hoveddysene, men kjør en stund først.
Ellers kan du løfte nåla igasserne litt, det er de som styrer mellomregisteret. Da må du finne små, tynne skiver som passer på nål, er vel ikke justerbart på din sykkel.
Blårøyk? Særlig med kald motor tyder på oljeforbruk. Normalt på en gammel motor.olemk skrev:Nå har jeg vært på en 4-5 mils runde og sjekket igjen pluggene, nå var begge to blitt svarte rundt kanten og lysbrun/beige på tuppen.Jompa skrev:Hvis du har økt dysestørrelsen, sykkelen går rent på alle turtall og eksoslyden er "myk" samtidig som pluggene holdes rene er nok blandinga der den skal være.
Hvis sideelektroden ikke er tydelig hvit eller enda verre, brent, har du truffet omtrent perfekt.nå mener jeg å huske at jeg kjøre pent og rolig inn på feltet her og den sto vel kanskje et minutt på tomgang før jeg stoppet den, kan dette hatt noe invirkning på fargen tro?
Sota så tørr ut, men var litt blank, får ikke noe blårøyk, verken på varm eller kald motor.Jompa skrev:Blårøyk? Særlig med kald motor tyder på oljeforbruk. Normalt på en gammel motor.olemk skrev:Nå har jeg vært på en 4-5 mils runde og sjekket igjen pluggene, nå var begge to blitt svarte rundt kanten og lysbrun/beige på tuppen.Jompa skrev:Hvis du har økt dysestørrelsen, sykkelen går rent på alle turtall og eksoslyden er "myk" samtidig som pluggene holdes rene er nok blandinga der den skal være.
Hvis sideelektroden ikke er tydelig hvit eller enda verre, brent, har du truffet omtrent perfekt.nå mener jeg å huske at jeg kjøre pent og rolig inn på feltet her og den sto vel kanskje et minutt på tomgang før jeg stoppet den, kan dette hatt noe invirkning på fargen tro?
Ser sotet tørt eller vått ut?
Vått sot kommer av oljeforbruk, tørt kan tyde på feit blanding eller feil type plugger.
Hvis du bruker anbefalte plugger, fortsett med det.
Har sykkelen din egen blandingsskrue for tomgangsblandinga?
Jeg vet ikke om den har.
Fargen du beskriver på "tuppen" av pluggene virker riktig, men jeg synes sotet kom litt fort.
Tomgangskjøring kan påvirke farge og soting ganske fort, ja.
Ta noen flere turer med litt lengde og stopp motoren straks du har parkert før du sjekker pluggene neste gang.
Får ikke justert annet enn tomgangsblanding, og den står I grundinstilling. så om den går med for feit blanding må jeg kanskje ned 5-10 nummer på hoveddysa og om det skulle bli magert igjen kan jeg kompensere med å shimse opp nåla. Men jeg er I nærheten ihvertfallJompa skrev:Jeg syns de ser for svarte ut. Tipper at du kjører med for feit blanding.
Men...... så var de ganske rene på forrige bilde![]()
![]()
Har du riktig grunninnstilling på forgasserne ?
Her er en av mange "guider" på pluggfarger.
Se om du blir klokere av den.
http://www.dansmc.com/spark_plugs/spark ... talog.html