
JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Tok et par av de tablettene etter en litt utagerende druevannskveld, og det blei ganske interessant. Så det har jeg slutta med. Måtte henge opp igjen ei lampe på veggen som ramla ned, og sovna i stolen i stua når jeg egentlig trodde jeg lå i senga osv osv...


1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Kaos høres det ut som! Må ha beroligenede piller da..
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Ja, eller slutte å ryke korsbånd. Det er kanskje like greit. Men tablettene er veldig fine da 

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- Snill Vaffel
- Innlegg: 1001
- Registrert: 07 nov 2008, 18:11
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
- Bosted: Buskerud
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Jalmar skrev:Tok et par av de tablettene etter en litt utagerende druevannskveld, og det blei ganske interessant. Så det har jeg slutta med. Måtte henge opp igjen ei lampe på veggen som ramla ned, og sovna i stolen i stua når jeg egentlig trodde jeg lå i senga osv osv...
Eiiiida, den har jeg hvert med på bare noen hyller som måtte opp og noen slanger fra ambulansen på gulvet... Helvetes 96....
](./images/smilies/grrr.gif)
Snill Vaffel
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Feilen jeg gjorde var nok den at det var litt artig å kunne flytte leggen sideveis uten at kneet flytta seg. Og når jeg hadde demonstrert det en stund, så begynte det å gjøre vondt på tross av smertebehandling med Braastad. Så for å få sove så måtte jeg ta et par slike tabletter da. Men jeg skal aldri gjøre det mer. 

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Bilder av franske biler kan det i grunnen aldri bli nok av.








1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39745
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Synd jeg ikke har bilde av '71 mod. Simca 1100 jeg hadde en gang i tiden og som jeg kjøpte for kr. 2700,- på Bilauksjon i Oslo.
Billig var det så visst etter datidens priser også. Og det at det var en håndfull gjennomrustninger i karosseriet la ingen demper på gleden over endelig å ha skaffet seg bil.
Det at den ikke var å få i gear pga. utslitt kløtsj gjorde meg en smule betenkt en 10 sekunders tid, tenker jeg, før en ivrig bilauksjonsansatt tilbød seg å få fraktet bilen bort til et verksted rett i nærheten for bytte av kløtsj til det han mente å kunne påstå skulle være en fordelaktig pris.
Så slik ble det; få dager etter var jeg endelig blitt en lykkelig Simca 1100 eier. Og etter at netting og stålplast sørget for tetting av de verste rusthullene ble bilen nesten som et lekkert skue å regne.
Skjedde mye rart med denne bilen også, slik det noen år senere gjorde med denne Grand Lux Skodaen, som heller ikke kostet allverdens, selv etter datidens økonomiske standard og egen betalingsevne.
En av de tingene som skjedde var at bilen nektet å starte etter et par dagers parkering på Ammerud i Oslo.
Ingen tilgang til motorvarmer, så klart, så bilen sto ute og frøs. Og det viste seg at den ble skikkelig frossen der den sto.
Det at den ikke ville starte viste seg å være det minste problemet. Batteriet måtte opp i blokkleiligheten og få varmen i seg. Men før jeg gjorde det prøvde jeg å stoppe travle Osloborgere ved å vifte med den ene armen mens jeg forsøkte å kommunisere behovet for hjelp med startkablene ved å vifte med disse med den andre.
Men neida!
Forskremte ansikter i atskillig finere biler enn min Simca 1100 stirret på meg med vidåpne øyne og rev og slet febrilsk i rattet for å styre denne karakteren som viftet med armer på en måte som antakelig må ha gjort at klypene på startkablene må ha fortont seg som glefsende villdyr som disse Osloborgerne på ingen måte ønsket å stifte bekjentskap med.
Nåvel... ingen hjelp med startkabler. Bilbatteri på skulderen, opp i blokkleiligheten noen timer, så tilbake i Simca'en og bilen startet.
Så da var det klart for endelig å ta helg, noen timer forsinket riktignok, men hjemover langs rv.4 gikk det.
Men det var da merkelig hvor lang tid det skulle ta før det ble varmt i kupéen
Vel, for å gjøre en lang og iskald historie kort så hjalp det ikke med varmt vann på slanger i motorrommet på en bensinstasjon i Nittedal.
Ved Harestuvannet var jeg nær ved å besvime og da jeg kom hjem til Lunner rullet jeg ut av bilen og klarte å krype inn til vedovnen hos mor.
Og bilen var fortsatt like kald...
Ja, det var tider det, gitt
Har flere Simca historie på lager, men tror nok de må vente... Fikk sånn helt plutselig behov for å legge mer ved i ovnen jeg nå...
Billig var det så visst etter datidens priser også. Og det at det var en håndfull gjennomrustninger i karosseriet la ingen demper på gleden over endelig å ha skaffet seg bil.
Det at den ikke var å få i gear pga. utslitt kløtsj gjorde meg en smule betenkt en 10 sekunders tid, tenker jeg, før en ivrig bilauksjonsansatt tilbød seg å få fraktet bilen bort til et verksted rett i nærheten for bytte av kløtsj til det han mente å kunne påstå skulle være en fordelaktig pris.
Så slik ble det; få dager etter var jeg endelig blitt en lykkelig Simca 1100 eier. Og etter at netting og stålplast sørget for tetting av de verste rusthullene ble bilen nesten som et lekkert skue å regne.
Skjedde mye rart med denne bilen også, slik det noen år senere gjorde med denne Grand Lux Skodaen, som heller ikke kostet allverdens, selv etter datidens økonomiske standard og egen betalingsevne.
En av de tingene som skjedde var at bilen nektet å starte etter et par dagers parkering på Ammerud i Oslo.
Ingen tilgang til motorvarmer, så klart, så bilen sto ute og frøs. Og det viste seg at den ble skikkelig frossen der den sto.
Det at den ikke ville starte viste seg å være det minste problemet. Batteriet måtte opp i blokkleiligheten og få varmen i seg. Men før jeg gjorde det prøvde jeg å stoppe travle Osloborgere ved å vifte med den ene armen mens jeg forsøkte å kommunisere behovet for hjelp med startkablene ved å vifte med disse med den andre.
Men neida!

Nåvel... ingen hjelp med startkabler. Bilbatteri på skulderen, opp i blokkleiligheten noen timer, så tilbake i Simca'en og bilen startet.
Så da var det klart for endelig å ta helg, noen timer forsinket riktignok, men hjemover langs rv.4 gikk det.
Men det var da merkelig hvor lang tid det skulle ta før det ble varmt i kupéen

Vel, for å gjøre en lang og iskald historie kort så hjalp det ikke med varmt vann på slanger i motorrommet på en bensinstasjon i Nittedal.
Ved Harestuvannet var jeg nær ved å besvime og da jeg kom hjem til Lunner rullet jeg ut av bilen og klarte å krype inn til vedovnen hos mor.
Og bilen var fortsatt like kald...
Ja, det var tider det, gitt

Har flere Simca historie på lager, men tror nok de må vente... Fikk sånn helt plutselig behov for å legge mer ved i ovnen jeg nå...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Fantastisk AJ! 

You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Det er ikkeno som er så kaldt som en kald bil. Husker jeg kjørte tur/retur Karlstad i en VW pickup fra 1962. Den med 1200 boblemotor i hekken og delt frontrute. Den hadde ikke varmeapparat i det hele tatt, og gradestokken viste 20 minus. Etter den turen gikk jeg over til franske biler. Men aldri Simca av en eller annen grunn.


1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39745
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Husker jeg prøvekjørte en Citroen GS en gang. Var faktisk ganske sprek den bilen!
Og så hadde den en artig motorlyd fra luftkjølt boxermotor.
Den jeg prøvde hadde var utstyrt med fire hjul og det hele...
Men det hadde kanskje holdt med tre...
[youtube]YhuEoX_y0qY[/youtube]

Og så hadde den en artig motorlyd fra luftkjølt boxermotor.
Den jeg prøvde hadde var utstyrt med fire hjul og det hele...
Men det hadde kanskje holdt med tre...


[youtube]YhuEoX_y0qY[/youtube]
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Selv har jeg ikke hatt fransk bil, men O Store! hadde to etter hverandre på slutten av 70-tallet. Først en Citroën GS Pallas med heldekkende chromehjulkopper og svart vinyltak. Kald skyss på vinteren i nedoverbakker. Etter den ble det en Peugeot 305 S. Den hadde soltak og elektriske vinduer foran. Skulle være luxusutgaven, liksom.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Så var det julaften. Og i dag våknet jeg av lyden fra nabolagets mange snøfresere påå fullt turtall. Og da visste jeg at jeg ikke behøvde å bekymre meg for hva denne dagen ville måtte brukes til.
Først 2-3 timer snømåking, og så 2-3 timer med trafikk-kaos for å få utplassert lykter på de forskjellige gravene. Og hvis kneet holder gjennom dette, så skal jeg slenge i meg julemiddagen og fortsette måkingen tror jeg.
Men det er fin mosjon med snømåking da. Får surre på ekstra bandasje rundt kneet og satse på at moro-tablettene gir julefeiringen et ekstra piff.

Først 2-3 timer snømåking, og så 2-3 timer med trafikk-kaos for å få utplassert lykter på de forskjellige gravene. Og hvis kneet holder gjennom dette, så skal jeg slenge i meg julemiddagen og fortsette måkingen tror jeg.

Men det er fin mosjon med snømåking da. Får surre på ekstra bandasje rundt kneet og satse på at moro-tablettene gir julefeiringen et ekstra piff.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Ang. vinterbiler,husker for noen år siden jeg så ei helt isdekket vw-boble i gata her,
og gjennom en liten isfri flekk i frontruta så jeg-----sognepresten.

og gjennom en liten isfri flekk i frontruta så jeg-----sognepresten.




Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Intruder skrev:Ang. vinterbiler,husker for noen år siden jeg så ei helt isdekket vw-boble i gata her,
og gjennom en liten isfri flekk i frontruta så jeg-----sognepresten.![]()
![]()
![]()
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Starta dagen med å måke gården vår så vi fikk ut bilene så vi kom oss på jobb. Kom jo selvsagt bra forsinka på jobb. Det snør enda og må nok måke når jeg kommer hjem kl. 15 FØR jeg i det hele tatt får begynt på akevitenJalmar skrev:Så var det julaften. Og i dag våknet jeg av lyden fra nabolagets mange snøfresere påå fullt turtall. Og da visste jeg at jeg ikke behøvde å bekymre meg for hva denne dagen ville måtte brukes til.![]()
Først 2-3 timer snømåking, og så 2-3 timer med trafikk-kaos for å få utplassert lykter på de forskjellige gravene. Og hvis kneet holder gjennom dette, så skal jeg slenge i meg julemiddagen og fortsette måkingen tror jeg.![]()
Men det er fin mosjon med snømåking da. Får surre på ekstra bandasje rundt kneet og satse på at moro-tablettene gir julefeiringen et ekstra piff.

Men værvarslet sier det skal lette litt utover dagen.. Og alle dissa barna og voksne som har ønska seg hvit jul.. Hold ønskene deres for dere selv!

God Jul Jalmar!

You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;