Siden jeg venter på lager og aksling hadde jeg tid å slå ihjel ikveld.
Først ble det pusset og rengjort en del. Jeg har ikke et "før" bilde, men det var morsomt å finne ut hvilken farge den egentlig skulle være:
Bremser
Etter å ha rengjort alle delene som er plukket av sykkelen, fikk jeg ånden over meg. Jeg har egentlig bevisst holdt meg unna bremseoverhaling. Jeg har fått for meg at det er vanskelig/delikat, samt at man kødder ikke med bremsene uten å vite hva man gjør. Men med tanke på hvor mye jeg har skrudd på sykkelen, ble det et naturlig neste steg.
Først av med bremseklossene. Det ser ikke ut som forrige eier har prioritert bruk og vedlikehold av de veldig høyt...
Bremsestemplene var også moden for en rengjøring:
Jeg innså selvfølgelig etterpå at eneste måten å få ut stemplene på var å ha kaliperen koblet til bremseslanget og pedalen

Så da bars det til å montere de på igjen for å få ut stemplene. Det ene stemplet kom frivillig ut. Det andre var litt mer tungbedd, men fikk det ut til slutt.
Rengjorde alt gått, begynte så vidt med å bruke white sprit, men så kom jeg på at det kanskje er best å bruke bremserens... Etter å ha lest mye frem og tilbake om hva som var riktig når man tok service på bremsene endte jeg opp med å gjøre følgende:
1. Et veldig tynt lag med silikonfett beregnet for gummipakninger og o-ringer på gummipakningene.
2. Kun bremsevæske på stemplene.
De smatt glatt på plass igjen uten store overraskelser
Jeg glemte selvfølgelig å ta bilde av hvor rene og blanke de ble før jeg installerte de igjen, men her er ihvertfall et bilde av de rengjorte og fine tilbake på kaliperen: