Kjøp av sykkel uten servicehefte..yay or nay..?
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Re: Kjøp av sykkel uten servicehefte..yay or nay..?
Det er nok satt på spissen at det er et "helvete", men i forhold til min egen sykkel som jeg var godt vandt med før jeg begynte med opplæring hos kjøreskole, så føltes det dramatisk og kjøre "så fort".
- Geiroe
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Har hatt nakensykkel selv, det er når du passerer 100 at det begynner å bli litt ubehagelig. Veldig praktisk med hensyn til fartsbøter (er nå prikkfri
) Var nedover til Østerrike men ble sinke på autobahn, veldig slitsomt å ligge over 120. Bare man tar valget med åpne øyne, så velg hva du vil. 
Edit: VF'n er behagelig i 150+

For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
Type hjelm har også en del å si, bytta ut min AGV K4 til en K5 som gjorde høyere hastighet bedre :)
Er nok litt speedfreak og liker å tøye fartsgrensene til tider, noe som får meg over på et annet tema. Når man nå får lappen så blir det jo prøvetid i 2 år igjen, har pr nå 3 prikker som går ut om 2 år ca. sa man får vel prøve å beherske seg i denne tiden så ikke lappen ryker med en gang. For jeg regner med prikkene er uavhengig om man får dem på mc eller bil?Geiroe skrev:Har hatt nakensykkel selv, det er når du passerer 100 at det begynner å bli litt ubehagelig. Veldig praktisk med hensyn til fartsbøter (er nå prikkfri) Var nedover til Østerrike men ble sinke på autobahn, veldig slitsomt å ligge over 120. Bare man tar valget med åpne øyne, så velg hva du vil.
Har jo alltid kjørt litt over på kjøreskolen også, og det var ikke før på langkjøringa at kjørelærer sa at siden vi kjørte i opplæring så var det best å følge fartsgrensa.
Kjører med en AGV GT Veloce som føles helt nydelig, har ingenting å utsette på den.Toven skrev:Type hjelm har også en del å si, bytta ut min AGV K4 til en K5 som gjorde høyere hastighet bedre :)
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Å ligge i 130km/t på E6 er intet problem med min S1000R vertfall. Kunne sikkert kjørt fortere også, men jeg trenger jo ikke akkurat rope på onkel politi heller.
Ingen problem med å ligge over lenger tid i høye hastigheter med nakensykkel. Tror nok man blir vant til det meste. I førsten når jeg var sylfersk så synes jeg det var litt stress på motorvei i 100+ men i dag bare koser jeg meg :)
Ingen problem med å ligge over lenger tid i høye hastigheter med nakensykkel. Tror nok man blir vant til det meste. I førsten når jeg var sylfersk så synes jeg det var litt stress på motorvei i 100+ men i dag bare koser jeg meg :)
Ja er klar over at man får dobbelt opp med prikker i prøvetid.
Planen er å ta det rolig i denne tiden, men stort sett så ligger trafikken over og da følger jeg som regel på.
Vet hvor UP pleier å ha kontroller i nærområdet så går som regel greit.
-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Neinei, få med deg detaljene. Har sjekket på vegvesenet sine nettsider også, er kun på klasse B prøvetid er nevnt. Verken da jeg mistet førerkortet i fjor grunnet noe høy gjennomsnittsfart, eller da jeg fikk tre prikker i år var prøvetid nevnt, og jeg fikk ikke dobbel prikkbelastning.
Seriøst?JK95 skrev:Neinei, få med deg detaljene. Har sjekket på vegvesenet sine nettsider også, er kun på klasse B prøvetid er nevnt. Verken da jeg mistet førerkortet i fjor grunnet noe høy gjennomsnittsfart, eller da jeg fikk tre prikker i år var prøvetid nevnt, og jeg fikk ikke dobbel prikkbelastning.
så i artikkelen at det var kl.B som var nevnt men var sikker på at dette gjelder kl.A også.
Isåfall er jo dette gode nyheter, har gått og tenkt på dette en stund da jeg er livredd for å miste lappen.
Får helt noia hvis en kliss ny bil ligger å lusker bak meg.
Dette ser jo meget bra ut, da har jeg hvertfall en liten buffer å gå på.JK95 skrev:https://www.ung.no/oss/lappen/158405.html

Ikke det at jeg har planer om å få flere prikker på en stund...bank i bordet!
- Geiroe
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Kommer det en nyere bil og legger seg tett opp i deg bak, slakk av og slipp den forbi. Dårlig erfaring med slikt.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650