Hvilken MC har du i dag - og hvorfor?
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Hvilken MC har du i dag - og hvorfor?
Husker enda første gang jeg så sykkelen min, var på besøk hos tante da et eldre søskenbarn kom kjørende på den. Det var kjærlighet ved første blikk, DEN skal jeg ha! Knapt to måneder senere var jeg der igjen, da skulle sykkelen inn i garasjen til onkel på vinterlagring, men først skulle han ha et siste drag ned langstrekka forbi tante. Jeg må ha silka full hele vinduskarmen til tante, for fy flate, det var rått! I årene som fulgte ble det først lettmc, fulgt av A2-lappen og henting av mitt søskenbarns GSX-R 600.
- JosteinBever
- Innlegg: 87
- Registrert: 19 jun 2016, 15:36
- Motorsykkelen din: INGEN At The Moment
Re: Hvilken MC har du i dag - og hvorfor?
KTM DUKE 125 ABS 2015
-Veldig pen
-Veldig billig forsikring
-Pendler sykkel (Til og fra jobb type)
-Billigere en bilen generellt
-Mye "powerparts" snax man kan sette på
-Driftsikker (relativt)
-Tåler litt lengre strekninger om behovet/lyssten er der
-Går bedre å langt mer driftsikker en moped (som var alternativet til denne type aktivitet)
Kommer til å bytte den ut med en 390 etterhvert. Så evt gå over til 690 =)
KTM power<3
-Veldig pen
-Veldig billig forsikring
-Pendler sykkel (Til og fra jobb type)
-Billigere en bilen generellt
-Mye "powerparts" snax man kan sette på
-Driftsikker (relativt)
-Tåler litt lengre strekninger om behovet/lyssten er der
-Går bedre å langt mer driftsikker en moped (som var alternativet til denne type aktivitet)
Kommer til å bytte den ut med en 390 etterhvert. Så evt gå over til 690 =)
KTM power<3
Re: Hvilken MC har du i dag - og hvorfor?
Ducati Scrambler. Min fjerde sykkel. Tight og fin sykkel med mer power enn det man skulle ha tro! Sykkelen som har gitt meg mest kjøreglede av dem alle men det var en HD jeg ble mest glad i!
Blir ikke min siste Ducati! Blir også en ny HD i fremtiden :)
Blir ikke min siste Ducati! Blir også en ny HD i fremtiden :)
- Flattop
- Innlegg: 415
- Registrert: 29 apr 2010, 14:43
- Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
- Bosted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg
Re: Hvilken MC har du i dag - og hvorfor?
Jeg har en -03 BMW K1200LT

(Stjålet bilde fra Web'en)
Litt i forkant av 40'års krisa fikk jeg lyst og lov til å kjøpe en sykkel. Tanken var at jeg skulle ha en sykkel som det var trygt å ha med guttungen bakpå. Og da var det ikke mange som kunne være aktuelle. Det sto egentlig mellom LT og en Goldwing.
Da jeg personlig synes at GW er litt for mye dill-dall og lyseffekter som ikke har noen annen funksjon enn at den skal glinse når den står still, så ble det en LT.
Det er en sykkel som tjener meg bra. Den har god sittestilling, du kjører lett 60-80 mil uten at kroppen må sendes på overhaling.
Den har gode lastekapasiteter, godt bunndrag så man slipper å sitte og gire hele tiden. Den har god beskyttelse for regn og utmerket for vind.
Det har en rekkevidde på 45 mil per tank - så en kommer langt før en må stoppe....
Radio/CD spiller gjør også til at reisen blir mer behagelig, i tillegg til varme i sete og holker.
Langturmaskin par excellence.
I tillegg er den klar for litt frisk kjøring. Tar svinger med stor sikkerhet, og ABS og linkede bremser gjør at den stopper raskt og under god kontroll.
Bakdelen av all luksusen er at den er noe overvektig. Vekt uten fører er på hele 385 kilo, men den vekten merker du egentlig ikke noe til så snart en kommer i gang med kjøringen. Den er noe mer kronglete når man driver med krypkjøring, men det går når en vet hva som er klokt og hva som ikker er spsielt smart å gjøre.
Og så har den revers slik at en kommer seg vekk dersom man har plassert sykkelen noe ugunstig til, f.eks dersom man parkerer i en liten helning.
(Stjålet bilde fra Web'en)
Litt i forkant av 40'års krisa fikk jeg lyst og lov til å kjøpe en sykkel. Tanken var at jeg skulle ha en sykkel som det var trygt å ha med guttungen bakpå. Og da var det ikke mange som kunne være aktuelle. Det sto egentlig mellom LT og en Goldwing.
Da jeg personlig synes at GW er litt for mye dill-dall og lyseffekter som ikke har noen annen funksjon enn at den skal glinse når den står still, så ble det en LT.
Det er en sykkel som tjener meg bra. Den har god sittestilling, du kjører lett 60-80 mil uten at kroppen må sendes på overhaling.
Den har gode lastekapasiteter, godt bunndrag så man slipper å sitte og gire hele tiden. Den har god beskyttelse for regn og utmerket for vind.
Det har en rekkevidde på 45 mil per tank - så en kommer langt før en må stoppe....
Radio/CD spiller gjør også til at reisen blir mer behagelig, i tillegg til varme i sete og holker.
Langturmaskin par excellence.
I tillegg er den klar for litt frisk kjøring. Tar svinger med stor sikkerhet, og ABS og linkede bremser gjør at den stopper raskt og under god kontroll.
Bakdelen av all luksusen er at den er noe overvektig. Vekt uten fører er på hele 385 kilo, men den vekten merker du egentlig ikke noe til så snart en kommer i gang med kjøringen. Den er noe mer kronglete når man driver med krypkjøring, men det går når en vet hva som er klokt og hva som ikker er spsielt smart å gjøre.
Og så har den revers slik at en kommer seg vekk dersom man har plassert sykkelen noe ugunstig til, f.eks dersom man parkerer i en liten helning.
