Dette skrev jeg 14 Oktober 2014.
"Jo, JEG kjører Stelvio fordi JEG vil gjerne ha en MC!
En luftavkjølt MC med god lyd. - En Twin motor med sin egenartede karakteristikk. - Minst mulig elektronikk. - ADW konseptet sin høye, oppreiste og gode sittestilling og utsikt. - Bredt å godt styre og stort fremhjul, for å ha en lett kjørt sykkel til å klatre i vestlandske fjell, med mest mulig hårnålsvinger. :-) - Bremser og fjæringsystem, som takler norsk telehiv, selv med tåspissen nede i asfalten, - eller når man "trykker litt ekstra på" oppover de vestlandske fjellsidene.... Videre så ønsker jeg meg - lavt turtall og rolig gange på langtur i Norge med sine særnorske fartgrenser, men også "Futt and fart" nok for at en gammel gubbe skal kunne ha det gøy. Og så til slutt, komfort nok til at alt dette kan nytes i maaaange timer i strekk.
Derfor vil jeg ha Stelvio :-) Og for å tilfredsstille nettopp disse kriteriene så er det ingen over - ingen ved siden :-)
Men så var de det som jeg ikke liker med Stelvio.
Skal man ha litt hjelp, eller service, så er det 3 timer reising til merkeverksted, og da må det passe med fergen. Dette er eneste årsaken til at jeg kanskje kunne tenke meg noe annet en Stelvio. Og hvilken sykel det da skulle bli er jeg betydelig mer usikker på. Jeg har ett Jappse MC verksted bare 25 min kjøring fra her jeg bor. Og det er vel største grunnen til at jeg vurderer både Super Tenere og Crosstourer.
Aprillia og KTM, så er jeg tilbake i samme dilemma som med Moto Guzzi....Men at dette er flotte sykler, som overgår det meste (i sær KTM`n :-)) det er jeg ikke i tvil om...men så kan det kansje bli "a bitt to much" i forhold til "MIN MC" :-) "
I 2015 ble det ny YAMAHA SUPERTENERE XT1200ZE.
Og jeg er kjempefornøyd

,
men må likevell si som AJ,
Jeg savner fortsatt Stelvioen