Opp-pussing / restaurering av Suzuki GS 650

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Relax

Opp-pussing / restaurering av Suzuki GS 650

Legg inn av Relax »

Noen som vet om noen ( fortrinnsvis i østlandsområdet ) som kunne ta på seg en slik "restaurering" !?

Jeg er litt usikker på årsmodell ( trolig 80 tallet) Den er trolig ikke helt gal, kun at den bare har stått i en del år uten bruk. Den starter fortsatt.
"Do the right thing"

Brukeravatar
gsx750_80
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Kontakt:

Re: Opp-pussing / restaurering av Suzuki GS 650

Legg inn av gsx750_80 »

Relax skrev:Noen som vet om noen ( fortrinnsvis i østlandsområdet ) som kunne ta på seg en slik "restaurering" !?

Jeg er litt usikker på årsmodell ( trolig 80 tallet) Den er trolig ikke helt gal, kun at den bare har stått i en del år uten bruk. Den starter fortsatt.
Det kan antakeligvis bli kostbart, om du leverer til et firma. Nedenfor er svar jeg fikk på spørsmål om hva det ville koste å enten reparere
3. gear på en Honda (evt med bruk av brukte deler) ELLER å montere en byttemotor for meg. Svaret kom fra et firma i midt-Norge.

"...Hei
For å si det brutalt er det ikke lønnsomt å reparere en slik motor uten at
du kan gjøre store deler av jobben selv.
Motor ut/inn + åpning og rep av girboks blir fort 25 timer.
Der har du allerede 25000,-.
Gammel motor ut og " ny " motor inn er også ca en dags arbeid , altså ca
8000,-.

Får vi levert den defekte motoren "løs" bruker vi en dag (hvis det ikke
blir prakk) på demontering og sammensetting. Deler kommer selvsagt i tillegg. ..."

Dersom det er sant at det neppe er lønnsomt å reparere en gammel motor hos noe norsk firma, er det muligens også med en eventuell
overhaling av motor, for ditt vedkommende. Kommer an på mange faktorer, naturligvis, men jeg ble i alle fall "skremt" av prisene jeg
refererer til over.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Relax

Re: Opp-pussing / restaurering av Suzuki GS 650

Legg inn av Relax »

Takk for svar!

Vel , jeg tror ikke det er snakk om så omfattende "restaurering" her.
Jeg regner med at en god "vedlikeholds service" er det som trengs....dvs olje, filter, plugger, sjekke støtdempere, dekk , smøre/olje der det skal gjøres osv, eventuelt påpeke eventuelle feil & mangler man måtte finne. Sjekke eventuelle svakhet punkter på en slik GS osv.

Å sette den på et verksted er nok uaktuelt for en hel sjekk, men eventuelt å gå på verksted med en feil man eventuelt måtte finne , det kan godt være at man gjør om man har funnet ut at sykker'n er okay for resten!
:)
"Do the right thing"

Svar