Noen som vet om noen ( fortrinnsvis i østlandsområdet ) som kunne ta på seg en slik "restaurering" !?
Jeg er litt usikker på årsmodell ( trolig 80 tallet) Den er trolig ikke helt gal, kun at den bare har stått i en del år uten bruk. Den starter fortsatt.
Opp-pussing / restaurering av Suzuki GS 650
Opp-pussing / restaurering av Suzuki GS 650
"Do the right thing"
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Opp-pussing / restaurering av Suzuki GS 650
Det kan antakeligvis bli kostbart, om du leverer til et firma. Nedenfor er svar jeg fikk på spørsmål om hva det ville koste å enten reparereRelax skrev:Noen som vet om noen ( fortrinnsvis i østlandsområdet ) som kunne ta på seg en slik "restaurering" !?
Jeg er litt usikker på årsmodell ( trolig 80 tallet) Den er trolig ikke helt gal, kun at den bare har stått i en del år uten bruk. Den starter fortsatt.
3. gear på en Honda (evt med bruk av brukte deler) ELLER å montere en byttemotor for meg. Svaret kom fra et firma i midt-Norge.
"...Hei
For å si det brutalt er det ikke lønnsomt å reparere en slik motor uten at
du kan gjøre store deler av jobben selv.
Motor ut/inn + åpning og rep av girboks blir fort 25 timer.
Der har du allerede 25000,-.
Gammel motor ut og " ny " motor inn er også ca en dags arbeid , altså ca
8000,-.
Får vi levert den defekte motoren "løs" bruker vi en dag (hvis det ikke
blir prakk) på demontering og sammensetting. Deler kommer selvsagt i tillegg. ..."
Dersom det er sant at det neppe er lønnsomt å reparere en gammel motor hos noe norsk firma, er det muligens også med en eventuell
overhaling av motor, for ditt vedkommende. Kommer an på mange faktorer, naturligvis, men jeg ble i alle fall "skremt" av prisene jeg
refererer til over.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: Opp-pussing / restaurering av Suzuki GS 650
Takk for svar!
Vel , jeg tror ikke det er snakk om så omfattende "restaurering" her.
Jeg regner med at en god "vedlikeholds service" er det som trengs....dvs olje, filter, plugger, sjekke støtdempere, dekk , smøre/olje der det skal gjøres osv, eventuelt påpeke eventuelle feil & mangler man måtte finne. Sjekke eventuelle svakhet punkter på en slik GS osv.
Å sette den på et verksted er nok uaktuelt for en hel sjekk, men eventuelt å gå på verksted med en feil man eventuelt måtte finne , det kan godt være at man gjør om man har funnet ut at sykker'n er okay for resten!
:)
Vel , jeg tror ikke det er snakk om så omfattende "restaurering" her.
Jeg regner med at en god "vedlikeholds service" er det som trengs....dvs olje, filter, plugger, sjekke støtdempere, dekk , smøre/olje der det skal gjøres osv, eventuelt påpeke eventuelle feil & mangler man måtte finne. Sjekke eventuelle svakhet punkter på en slik GS osv.
Å sette den på et verksted er nok uaktuelt for en hel sjekk, men eventuelt å gå på verksted med en feil man eventuelt måtte finne , det kan godt være at man gjør om man har funnet ut at sykker'n er okay for resten!
:)
"Do the right thing"