![Lei meg :sorry](./images/smilies/sorry.gif)
Slik så den ut i 1966, da den ble introdusert:
![Bilde](http://www.cycleworld.com/sites/cycleworld.com/files/styles/large_1x_/public/1966-kawasaki-w1.jpg)
Og slik ser den ut 50 år senere, når den nå trer ut av MC-historien...:
![Bilde](http://www.cycleworld.com/sites/cycleworld.com/files/styles/large_1x_/public/images/2016/06/kawasaki_w800-final-edition-1.jpg)
En flott retrosykkel! Men som altså tiden har innhentet, etter Kawasakis mening, er det grunn til å tro...
Jeg har alltid likt denne modellen. Det tror jeg mange andre har gjort også. Men hvor mange W800, og forsåvidt også W650, har man sett langs veiene våre i dise 50 årene? Ikke veldig mange, er jeg redd...
At Kawasaki, som ikke akkurat er kjent for å være veldig nostalgiske (har jeg hørt...) når det gjelder modellporteføljen sin, så er det imponerende at de som har holdt på med W800 har greid å overbevise den japanske giganten om å opprettholde produksjone i så mange år.
En annen modell som fyller 50 neste år er Moto Guzzi V7.
Ingen stor hemmelighet at denne er min retrofavoritt
![Oh yeah :yeyeye](./images/smilies/ohyeah.gif)
I motsetning til Kawasaki velger altså denne italienske produsenten å videreutvikle sin V7. Det synes i hvert fall jeg er veldig bra!
Ingen fartsmaskin og effektmonster, dette. Men en utrolig flott motorsykkel med den rette look'en i mine øyne, uten tvil!
Så får man se hvor levedyktig en luftkjølt retromodell som denne i en tid med stadig strengere utslippskrav.
En av stadig færre rene luftkjølte modeller der ute...
![Bilde](https://s25.postimg.org/3v12w8jhr/moto_guzzi_v7iii_anniversario.jpg)
(Jubileumsmodellen Anniversario, som skal produseres i kun 750 nummerte eksemplarer).
Det var to av mine retrofavoritter - en utdørende og en som heldigvis lever videre.