ZZR-Erling skrev:160hk i skogen høres helt sprøtt ut.. På grusvei sikkert ARTIG, men i skogen... Næ.
I skogen er en endurobike på maks 450 mer enn nok, også er de lette å få opp når man tipper, for tipper gjør man!
Du har selvsagt helt rett

Men disse store syklene er overraskende kapable om man bare holder de i gang, og som du sier ikke mister de i bakken!
Hadde jeg hatt penger til flere sykler ville jeg beholdt min 500 EXC, hatt en 1290 Super Adventure R, og en S1000RR i garasjen :) Men, må jeg velge kun en, så er det 1290'en som gjør klart mest av det jeg syns er moro
kjellv skrev:Synes også det er en interessant ny utvikling på gang med ADV sykler i mellomklasse. Blant annet Kawasaki Versys-X 300 og BMW sin G300GS. Ny og spennende tankegang, skal bli interessant å se utviklingen framover.
For ikke å snakke om neste generasjon med 7-800cc rekketoere som kommer. Både Yamaha og KTM har vist frem konsepter som tyder på lett vekk og høy ytelse kombinert med gode offroad egenskaper :) De kan bli en fin mellomting mellom de store endunkerne og monster syklene på 150+ hk!