Trondgv skrev: Jeg har kjørt på langtur med 1 sylindra KTM, ikke noe problem det selv ned til PolenLengste dagsettappe på 82 mil uten at jeg merka det nevneverdig, men så er jo jeg ung og sprek.
Nyere 1 sylindra sykler vibrerer lite i grunn, det gjør faktisk f650 Dakaren min og selv om den er gammel. Ikke har den så mye effekt eller.
Det tror jeg gjerne går greit. Det er viktigere at man og mc er "tilpasset" og venner. Riktig sittestilling er ikke alltid dominert av hvor god salen er. Det er mye kropp som skal ha det godt, og da er det viktig med riktige vinkler i alle ledd.
Min oppfatning av den moderne dobøtta er dessverre et resultat av tester, ikke erfaring. Skulle jeg hatt en KTM Duke, ville det blitt med clip-on styre, lampeskjerm ( toppkåpe), asfaltdekk og "legg deg flat" forthvilere....Så ville jeg begynt å tenke på salen.

100-150 mil, som dagsetappe, det er ekte Adventure...( men for all del 80 holder det på en Polen tur, mye heft underveis.)