Onsløv's Blogg: I'm back!
Re: Onsløv's Blogg - XJ900
Denne veien må jeg forsøke til sæmmern. F.eks fra Lygnaseter til Minnesund. :=D>
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Yes!Gammelgutt skrev:Denne veien må jeg forsøke til sæmmern. F.eks fra Lygnaseter til Minnesund. :=D>
Har kjørt strekningen derfra, dvs. Lygna, flere ganger, sist 1. mai i år. Lå da etter en to-takter sånn at det luktet rimelig svidd i svingene, ja...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Jeje, da er sykkelen kommet inn i bilen.. Hadde glemt kor strøken den var :[-o<
Kjørte vel 20meter på snøføret her i Brattvåg. Gikk greit i grunnen. Trengte en liten dytt opp en bakke. Men vintersykkel blir det ikke av denne...

Stroppet ned både foran og bak, med en stropp på hver side. Med støtta oppe.
Så en stropp rett over, men det var ikke nødvendig. Stod som fjell etter de to stroppene foran.
Kjørte vel 20meter på snøføret her i Brattvåg. Gikk greit i grunnen. Trengte en liten dytt opp en bakke. Men vintersykkel blir det ikke av denne...

Stroppet ned både foran og bak, med en stropp på hver side. Med støtta oppe.
Så en stropp rett over, men det var ikke nødvendig. Stod som fjell etter de to stroppene foran.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Dette blir bra, serru
Nå kan våren egentlig komme når som helst, vil jeg tro...

Nå kan våren egentlig komme når som helst, vil jeg tro...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Forventer vår når jeg kommer tilbake til Bergen ;-DAJ skrev:Dette blir bra, serru![]()
Nå kan våren egentlig komme når som helst, vil jeg tro...![]()
Nå er jeg lei av å måke, vært ute og måket i noen timer før vi flytta sykkelen inn i varebilen.
Mvh
Kristian
Kristian
Vår i Bergen?? , da må jeg skuffe deg , her går folk på ski midt i byn og det er 11 kuldegrader....Onsløv skrev:Forventer vår når jeg kommer tilbake til Bergen ;-DAJ skrev:Dette blir bra, serru![]()
Nå kan våren egentlig komme når som helst, vil jeg tro...![]()
Nå er jeg lei av å måke, vært ute og måket i noen timer før vi flytta sykkelen inn i varebilen.
Ikke hverdagskost i Bergen nei..
2007 BMW R 1200 GS
2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax
2010 Volvo V50 DRIVe
2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax
2010 Volvo V50 DRIVe
Re: Onsløv's Blogg - XJ900 ankommet
Ja, det var jevnt over -10 til -20 hele veien fra Ålesund til Bergen idag.
Men nå er ihvertfall XJ'en trygt midlertidig plassert i en garasje, til våren våger seg til Bergen igjen. Da er det tut og kjør.
Har jo spredd ordet litt i forskjellige blogger, men turen i sommer blir hurtigruta fra Bergen månedskiftet juni/juli, til stamsund der foreldrene til sambizen bor. Der blir vi i ca en ukes tid. Der og da tar vi en beslutning på om vi skal kjøre nordover til Nordkapp, eller om vi bare skal dra rett sørover.
Saltfjellet og polarsirkelen har vi vært på før, dog med bil, så regner med vi tar kystveien nedover.
Geiranger og trollstigen er plottet inn ihvertfall. Lyst på en tur opp fanaråken om været er bra, og kjøre veien fra turtagrø til øvre årdal. Tidsrammen er ikke satt, men jeg har 4 ukers ferie, om den blir godkjent. Burde holde leeeeeenge!
Men nå er ihvertfall XJ'en trygt midlertidig plassert i en garasje, til våren våger seg til Bergen igjen. Da er det tut og kjør.
Har jo spredd ordet litt i forskjellige blogger, men turen i sommer blir hurtigruta fra Bergen månedskiftet juni/juli, til stamsund der foreldrene til sambizen bor. Der blir vi i ca en ukes tid. Der og da tar vi en beslutning på om vi skal kjøre nordover til Nordkapp, eller om vi bare skal dra rett sørover.
Saltfjellet og polarsirkelen har vi vært på før, dog med bil, så regner med vi tar kystveien nedover.
Geiranger og trollstigen er plottet inn ihvertfall. Lyst på en tur opp fanaråken om været er bra, og kjøre veien fra turtagrø til øvre årdal. Tidsrammen er ikke satt, men jeg har 4 ukers ferie, om den blir godkjent. Burde holde leeeeeenge!

Mvh
Kristian
Kristian
- hansraymond
- Motorsykkelen din: 88-HD Sportster, -83 Honda cb1100F,66-BSA, 87 Honda Supermagna, 93 Suzuki GS500e
- Kontakt:
Re: Onsløv's Blogg - XJ900 ankommet
Øhh! Stamsund er jo der jeg kommer fra jo!! Bodde i Ringveien,Onsløv skrev:Ja, det var jevnt over -10 til -20 hele veien fra Ålesund til Bergen idag.
tråkka mine barnesko der og satte sammen en Moped av to vraka Tempo Corvetter og kjørte rundt på før jeg var 16 :-

Og nu er neste skritt å flytte nesten hele familien til Ænnebu..

Sommertur blir det garantert til Lofoten til sommeren . fordi jeg skal være forlover i ett bryllup, men dato er enda ikke avgjort.
Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!

Live to Ride Ride to Live!
Re: Onsløv's Blogg - XJ900 ankommet Bergen

Beate er fra Ballstad da... og egentlig ikke stamsund. Men der legger hurtigruta til

Mvh
Kristian
Kristian
Onsløv skrev:Stroppet ned både foran og bak, med en stropp på hver side. Med støtta oppe.
det er jo det jeg har prediket i åresvis. Dra gaffelen i bunn med 2 stropper. DBSen står. Gjør det enkelt.

- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Var mye rar festing av MC m.v. i gamle dar med grove tau.................
Hvis en legger mellom noe mot blanke eller lakkerte flater blir det nok bra !!!!

Hvis en legger mellom noe mot blanke eller lakkerte flater blir det nok bra !!!!

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Da har jeg stiftet bekjentskap med Frank Thomas...
Et hett bekjentskap må jeg si...
Jammen dro han hånda langt inn i kredittkortet også...
Måtte teste opplegget, har ikke hatt det så hett på lenge...

På bildet ser man altså; (om vi skal holde oss til topic)
Frank Thomas X-terrain jakke
Frank Thomas X-terrain bukse
Diadora Støvler
Schubert C2 åpningshjelm
Hansker
Hjelmen og hanskene samt en regndress kjøpte jeg i Kiel i høsten 2008.
Mer om Frank Thomas jakka
Mer om Frank Thomas buksa
Når kommer våren??????????

Et hett bekjentskap må jeg si...

Måtte teste opplegget, har ikke hatt det så hett på lenge...

På bildet ser man altså; (om vi skal holde oss til topic)
Frank Thomas X-terrain jakke
Frank Thomas X-terrain bukse
Diadora Støvler
Schubert C2 åpningshjelm
Hansker
Hjelmen og hanskene samt en regndress kjøpte jeg i Kiel i høsten 2008.
Mer om Frank Thomas jakka
Mer om Frank Thomas buksa
Når kommer våren??????????

Mvh
Kristian
Kristian
- Svolp
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Onsløv skrev:Når kommer våren??????????

Nei, tid kommer våren... Kunne ikke ha hvert mer enig. Av en eller annen grunn gleder jeg meg veldig til sesongen dette året. Skal starte MYE tidligere i år enn i fjor slik at jeg får litt mer kvalitetstid med gliset.
Fint kjøreutstyr du hadde skaffet deg, Frank Thomas er jo kjent for godt design og god kvalitet så det er jo en investering man kan nye godt av lenge.
Kjøpte selv nytt halvarsson kjøreustyr i fjor og er så sinnsykt fornøyd at jeg ikke kunne tenke meg noe annet. Når jeg kjøpte stod det mellom Frank thomas eller halvarsson, tilfeldighetene gjorde at det ble Halvarsson.
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Re: Onsløv's Blogg - Hilst på Mr. Frank Thomas
Kjører med Frank Thomas jakke jeg da, kort utgave så slipper jeg "bretten" ved tanken siden sykkelen har så fremoverlent stilling. Har en Vertex/MP-ASU CorDura sellebukse med innebygde knebeskyttere. Jakken har Albuebeskyttere og ekstra innlegg i ryggen. Både jakken og buksa har avtagbart fòr for varme/kalde dager.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Det er det samme for skylda hvem som har den...