Onsløv's Blogg: I'm back!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Gammelgutt

Re: Onsløv's Blogg - XJ900

Legg inn av Gammelgutt »

Denne veien må jeg forsøke til sæmmern. F.eks fra Lygnaseter til Minnesund. :=D>

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Gammelgutt skrev:Denne veien må jeg forsøke til sæmmern. F.eks fra Lygnaseter til Minnesund. :=D>
Yes!
Har kjørt strekningen derfra, dvs. Lygna, flere ganger, sist 1. mai i år. Lå da etter en to-takter sånn at det luktet rimelig svidd i svingene, ja... ;))

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Jeje, da er sykkelen kommet inn i bilen.. Hadde glemt kor strøken den var :[-o<
Kjørte vel 20meter på snøføret her i Brattvåg. Gikk greit i grunnen. Trengte en liten dytt opp en bakke. Men vintersykkel blir det ikke av denne...

Bilde

Bilde

Stroppet ned både foran og bak, med en stropp på hver side. Med støtta oppe.

Så en stropp rett over, men det var ikke nødvendig. Stod som fjell etter de to stroppene foran.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Dette blir bra, serru :thumleft
Nå kan våren egentlig komme når som helst, vil jeg tro... :8-[ ;)

Brukeravatar
Onsløv

Legg inn av Onsløv »

AJ skrev:Dette blir bra, serru :thumleft
Forventer vår når jeg kommer tilbake til Bergen ;-D
Nå er jeg lei av å måke, vært ute og måket i noen timer før vi flytta sykkelen inn i varebilen.
Mvh
Kristian
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Jegruller
Motorsykkelen din: BMW R1200GS

Legg inn av Jegruller »

Onsløv skrev:
AJ skrev:Dette blir bra, serru :thumleft
Forventer vår når jeg kommer tilbake til Bergen ;-D
Nå er jeg lei av å måke, vært ute og måket i noen timer før vi flytta sykkelen inn i varebilen.
Vår i Bergen?? , da må jeg skuffe deg , her går folk på ski midt i byn og det er 11 kuldegrader....
Ikke hverdagskost i Bergen nei..
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Det var 19 kalde i Sandvika på morran idag.

Brukeravatar
Onsløv

Re: Onsløv's Blogg - XJ900 ankommet

Legg inn av Onsløv »

Ja, det var jevnt over -10 til -20 hele veien fra Ålesund til Bergen idag.

Men nå er ihvertfall XJ'en trygt midlertidig plassert i en garasje, til våren våger seg til Bergen igjen. Da er det tut og kjør.

Har jo spredd ordet litt i forskjellige blogger, men turen i sommer blir hurtigruta fra Bergen månedskiftet juni/juli, til stamsund der foreldrene til sambizen bor. Der blir vi i ca en ukes tid. Der og da tar vi en beslutning på om vi skal kjøre nordover til Nordkapp, eller om vi bare skal dra rett sørover.

Saltfjellet og polarsirkelen har vi vært på før, dog med bil, så regner med vi tar kystveien nedover.

Geiranger og trollstigen er plottet inn ihvertfall. Lyst på en tur opp fanaråken om været er bra, og kjøre veien fra turtagrø til øvre årdal. Tidsrammen er ikke satt, men jeg har 4 ukers ferie, om den blir godkjent. Burde holde leeeeeenge! :D
Mvh
Kristian

Brukeravatar
hansraymond
Motorsykkelen din: 88-HD Sportster, -83 Honda cb1100F,66-BSA, 87 Honda Supermagna, 93 Suzuki GS500e
Kontakt:

Re: Onsløv's Blogg - XJ900 ankommet

Legg inn av hansraymond »

Onsløv skrev:Ja, det var jevnt over -10 til -20 hele veien fra Ålesund til Bergen idag.

Men nå er ihvertfall XJ'en trygt midlertidig plassert i en garasje, til våren våger seg til Bergen igjen. Da er det tut og kjør.

Har jo spredd ordet litt i forskjellige blogger, men turen i sommer blir hurtigruta fra Bergen månedskiftet juni/juli, til stamsund der foreldrene til sambizen bor. Der blir vi i ca en ukes tid. Der og da tar vi en beslutning på om vi skal kjøre nordover til Nordkapp, eller om vi bare skal dra rett sørover.

Saltfjellet og polarsirkelen har vi vært på før, dog med bil, så regner med vi tar kystveien nedover.

Geiranger og trollstigen er plottet inn ihvertfall. Lyst på en tur opp fanaråken om været er bra, og kjøre veien fra turtagrø til øvre årdal. Tidsrammen er ikke satt, men jeg har 4 ukers ferie, om den blir godkjent. Burde holde leeeeeenge! :D
Øhh! Stamsund er jo der jeg kommer fra jo!! Bodde i Ringveien,
tråkka mine barnesko der og satte sammen en Moped av to vraka Tempo Corvetter og kjørte rundt på før jeg var 16 :- ;)) før jeg gikk hen og kjøpte en Suzuki Er50. Så gikk det litt av og på med flytting mellom Nord og Sør før jeg flytta i 1998 til Drammen.. ;)
Og nu er neste skritt å flytte nesten hele familien til Ænnebu.. :knegg
Sommertur blir det garantert til Lofoten til sommeren . fordi jeg skal være forlover i ett bryllup, men dato er enda ikke avgjort.
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
Onsløv

Re: Onsløv's Blogg - XJ900 ankommet Bergen

Legg inn av Onsløv »

:D Lykke til med å flytte familien ;-)

Beate er fra Ballstad da... og egentlig ikke stamsund. Men der legger hurtigruta til :D
Mvh
Kristian

Pollti

Legg inn av Pollti »

Onsløv skrev:Stroppet ned både foran og bak, med en stropp på hver side. Med støtta oppe.

det er jo det jeg har prediket i åresvis. Dra gaffelen i bunn med 2 stropper. DBSen står. Gjør det enkelt. :ills

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Var mye rar festing av MC m.v. i gamle dar med grove tau................. :oh :doh :redface
Hvis en legger mellom noe mot blanke eller lakkerte flater blir det nok bra !!!! :terge =;
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Onsløv

Legg inn av Onsløv »

Da har jeg stiftet bekjentskap med Frank Thomas... :8-[

Et hett bekjentskap må jeg si... :knegg Jammen dro han hånda langt inn i kredittkortet også...

Måtte teste opplegget, har ikke hatt det så hett på lenge...

Bilde
Bilde

På bildet ser man altså; (om vi skal holde oss til topic)
Frank Thomas X-terrain jakke
Frank Thomas X-terrain bukse
Diadora Støvler
Schubert C2 åpningshjelm
Hansker

Hjelmen og hanskene samt en regndress kjøpte jeg i Kiel i høsten 2008.

Mer om Frank Thomas jakka

Mer om Frank Thomas buksa

Når kommer våren?????????? :ills
Mvh
Kristian

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Onsløv skrev:Når kommer våren?????????? :ills
:scratch

Nei, tid kommer våren... Kunne ikke ha hvert mer enig. Av en eller annen grunn gleder jeg meg veldig til sesongen dette året. Skal starte MYE tidligere i år enn i fjor slik at jeg får litt mer kvalitetstid med gliset.

Fint kjøreutstyr du hadde skaffet deg, Frank Thomas er jo kjent for godt design og god kvalitet så det er jo en investering man kan nye godt av lenge.
Kjøpte selv nytt halvarsson kjøreustyr i fjor og er så sinnsykt fornøyd at jeg ikke kunne tenke meg noe annet. Når jeg kjøpte stod det mellom Frank thomas eller halvarsson, tilfeldighetene gjorde at det ble Halvarsson.
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Re: Onsløv's Blogg - Hilst på Mr. Frank Thomas

Legg inn av Dexter »

Kjører med Frank Thomas jakke jeg da, kort utgave så slipper jeg "bretten" ved tanken siden sykkelen har så fremoverlent stilling. Har en Vertex/MP-ASU CorDura sellebukse med innebygde knebeskyttere. Jakken har Albuebeskyttere og ekstra innlegg i ryggen. Både jakken og buksa har avtagbart fòr for varme/kalde dager.
mitt antrekk.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar