Må selvfølgelig finne ut hvor dette kommer fra, men antar at sykkelen ikke akkurat er kjørbar med den typen fri flyt av smøremidler

Kommer nok litt an på hvor du bor...Holtemann skrev:Takker for tips. Mistenker at den blir satt til Yamaha. Evnt, er det noen verksteder man anbefaler å levere en FJR1300?
Holtemann skrev:Der ser du hvor dum man blir på internett. Sykkelen står på Skøyen i Oslo nå, så Osloområdet er vel nærliggende.
Bremseskive på begge sider framme på denne, så har jo bremseefekt på ene sida uansett, men klossene (100-300 kr) bør byttes etter å vært i olje. (min mening, ikke fasitt)Bjerknez skrev:Hva som er trygt kommer jo ann på mye. Noen synes dem tar en risk når dem fiser offentlig, mens andre kaster seg selv i vannet med et batteri bundet rundt beina.
Personlig ville jeg nok kjørt sykkelen til verkstedet med en slik lekasje, hvis det ikke er så alt for langt. Men husk at olje på bremseskiver ikke gir deg særlig med bremsekraft :)
Enig.FredrikE24 skrev:Er det fra demperne er det jo ingen big deal, kjør til verksted og få det fikset når sjansen byr seg.
Har skrevet normal pris lengre oppe, litt etter hvor mye kåper osv så må demonteres for å løsne gaffelbenet, og om di skal ta å skifte på begge to, greit å ta begge. Gjore ingenting selv på en Honda vf 750 c. Der ble det 4500 kr for begge.AJ skrev:Enig.FredrikE24 skrev:Er det fra demperne er det jo ingen big deal, kjør til verksted og få det fikset når sjansen byr seg.
Ingen stor sak, dette.
Hadde en lekkasje på ene gaffelbeinet til Stelvio'en jeg hadde. Lekkasjen ble kjapt fikset på merkeverkstedet.
I mitt tilfelle fikk jeg dekket dette på garantien så jeg vet ikke hva en fiks utenom garantiordningen koster...