Supersic viser til 2 Youtube klipp som er grei veiledning.
"Seal Mates" fix er greit hvis det er det det dreier seg om, hvilket ofte er tilfellet. Jeg har gamle "overhead" plast ark. De har jeg flere ganger brukt for å renske opp i griseriet som kan legge seg. Send privat melding med adresse, så kan jeg sende deg et ark, det er i A4 størrelse og du kan klippe til noe med saks. Vær forsiktig med plasten du velger. Den må være formstabil uten å kutte i gummien. Du kan også kutte noe fra en spylervæske kanne ( sparer alltid på dem, de kan brukes til mye rart). Pass på å dra litt over kantene med fint sandpapir før du kjører det inn i pakningen.
Etter pakning fixen... få jekket opp fronten så gaffel henger fritt. Med vannfast 1400-1600 pussepapir... smør på litt motorolje, og poler rundt og rundt mens du jobber deg nedover. Med olje på vil eventuelle hakk bli lettere å se. Tørk godt av med bomullsfille, polergarn eller poleringspapir. Sett hjulet på bakken igjen. Pump med så mye tyngde du kan få til mens du sitter på. Etter en del ganger, vet ikke helt hvor mange, men når du føler du har gjort en jobb.... Se etter, er det nå noe olje nedenfor pakningen ?
Hvis du har olje.... ok, da virket ikke dette.
Da tar du av gaffelbenene, som de fleste klarer greit. Lever dem på verksted eller hos noen som har gjort det før. Sørg for å få lov til å se på det, da lærer du det til neste gang. Innrømmer at jeg kan dette fra mange år tilbake, men gidder ikke.....greit å støtte de lokale verkstedene med slike jobber. Når de skal tilbakemonteres, se etter alle bolter og skruer flere ganger. Husk å notere hvordan skims og mellomstykker skal være på hjulakslingen. F.. så mange ganger jeg har gjort det feil, og måttet begynne på nytt....for så å gjøre det feil igjen.... Lærer aldri at hukommelsen er som dopapir i regnvær på slike "bagateller".