Bjerknez skrev: 15 mai 2017, 13:54
Jeg prøvekjørte nettopp en Honda Africa Twin da jeg hadde denne som lånesykkel. Bare noen førsteinntrykk etter ca. 10 mil i salen, men når det gjelder den giringen så syntes jeg det fungerte greit. Jeg ville ikke valgt det selv og grunnen er at jeg synes jeg mister litt kontrollen. I Drive mode (vanlig mode) så synes jeg den var håpløs. I Sport derimot så fungerte det bedre. Den reagerte også kjapt når jeg giret manuelt via hendelen på styret.
Den største bakdelen på sykkelen var bremsene. Eller rettere sagt frambremsen. Den syntes jeg var langt under pari og det samme gjelder demperne forran. Ved nødbrems så følte jeg at jeg fikk hele sykkelen i bakhodet.
Så ikke en sykkel for meg, men allikevel gøy å prøve noe helt annet enn jeg er vant til :)
Nå syns jeg sammenligningen din mellom BMW'n du har og AT'n er litt på feil jorde, det blir vel nesten som å ta en Toyota Landcruiser og forvente seg at den skal oppføre seg som en BMW M2...
Men du gjør endel på hvordan den oppfører seg på litt endring av dempersettinger, og giringa tar det litt tilvenning å bli vant til spesielt ved finmanuvrering/krypkjøring. Men nå som jeg har ca 5000 km på den ville jeg ikke ha bytta til vanlig giring.
Du kan jo ta en prøvetur på grus/skogsbilveier som er AT's rette element også gjøre samme turen med BMW'n du har så syns du kanskje ikke den oppfører seg så galt allikevel...?
Så jeg er sålangt veldig fornøyd med AT'n, fin sykkel å kose seg med på alle slags veier i fornuftige hastigheter.