KTM 690
-
- Innlegg: 5
- Registrert: 11 mar 2017, 16:20
- Motorsykkelen din: KTM 690 SMC-R
KTM 690
Hei.
Akkurat registrert meg her på forumet, spennende og treffe andre MC folk der ute og
Har hatt lappen i mange år og hatt et par sykler, nå er det 5 år siden jeg har hatt sykkel.
For 2 uker siden ble kontrakten underskrevet, og etter påske henter jeg meg en KTM 690 SMC-r 2017 mod.
Noen andre her inne med lignende sykkel? Hva syntes dere om KTM eventuelt?
Ser frem til og kunne kjøre mc igjen
Akkurat registrert meg her på forumet, spennende og treffe andre MC folk der ute og
Har hatt lappen i mange år og hatt et par sykler, nå er det 5 år siden jeg har hatt sykkel.
For 2 uker siden ble kontrakten underskrevet, og etter påske henter jeg meg en KTM 690 SMC-r 2017 mod.
Noen andre her inne med lignende sykkel? Hva syntes dere om KTM eventuelt?
Ser frem til og kunne kjøre mc igjen
Gi gass
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 690
Heisan Kristian88 og velkommen her på MCsiden !
Og ikke minst gratulere med skikkelig artig kjøremaskin .
Lurer på om det ikke er andre her inne som har samme sykkel, om enn ikke like ny.
Men jeg er ikke kar om å huske hvem den/disse er...
Skal se de kanskje gir seg til kjenne etter hvert .
Og ikke minst gratulere med skikkelig artig kjøremaskin .
Lurer på om det ikke er andre her inne som har samme sykkel, om enn ikke like ny.
Men jeg er ikke kar om å huske hvem den/disse er...
Skal se de kanskje gir seg til kjenne etter hvert .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: KTM 690
Jeg har en 2015 KTM 690 Enduro rally replica. Veldig happy med den - ikke stort mer å si :)
Re: KTM 690
KTM er i vekst, og er bra greier, de vinner ikke alle tester, men duger! Gratulerer med fin bike!
Re: KTM 690
Hadde 690 Enduro bygde om til SMC, hjul, bremser, gafler, demper, gafler, plast...så 98% SMC
Er fantastisk morsom sykkel, utrolig lettkjørt og går overraskende bra om man pisker den. Jo mindre veier og jo mer svinger, jo bedre er den. Men er 1 sylinder så kort register så må gire mye for å holde seg der hvor finnes effekt.
Utrolig lettsvingt, å endre linje midt i svingen koster ingenting. Så ekstremt at knapt velger linje, man styrer hele tiden og nokså nervøs. Jeg likte det men noen vil kanskje si at for ustabil...personlig preferanse. Styredemper kan være lurt men du kan jo se om du synes funker greit uten.
Mange klager på komforten, spesielt mhp setet. Jeg synes ikke noe problem og kjørte 1 ukes alpetur uten problemer men kan alltids bytte sete om krise. Lite vindbeskyttelse men hvis det er et problem er du på feil vei, 690 funker best på svingete småveier hvor farten er moderat.
Det 690en er dårlig på, er ren transport, motorvei er tortur. Og man må være på ballen hele tiden, kan ikke som med fler-sylindret kjøre på momentet i bunn/mellom registeret...der er det ingenting
Hatt 10 KTMer og veldig lite problemer. De bruker gjerne litt motorolje, ikke sikkert 1 liter holder på ukestur men annet har vært mest selvforskyldt.
Som tursykkel:
Som banemotard:
Er fantastisk morsom sykkel, utrolig lettkjørt og går overraskende bra om man pisker den. Jo mindre veier og jo mer svinger, jo bedre er den. Men er 1 sylinder så kort register så må gire mye for å holde seg der hvor finnes effekt.
Utrolig lettsvingt, å endre linje midt i svingen koster ingenting. Så ekstremt at knapt velger linje, man styrer hele tiden og nokså nervøs. Jeg likte det men noen vil kanskje si at for ustabil...personlig preferanse. Styredemper kan være lurt men du kan jo se om du synes funker greit uten.
Mange klager på komforten, spesielt mhp setet. Jeg synes ikke noe problem og kjørte 1 ukes alpetur uten problemer men kan alltids bytte sete om krise. Lite vindbeskyttelse men hvis det er et problem er du på feil vei, 690 funker best på svingete småveier hvor farten er moderat.
Det 690en er dårlig på, er ren transport, motorvei er tortur. Og man må være på ballen hele tiden, kan ikke som med fler-sylindret kjøre på momentet i bunn/mellom registeret...der er det ingenting
Hatt 10 KTMer og veldig lite problemer. De bruker gjerne litt motorolje, ikke sikkert 1 liter holder på ukestur men annet har vært mest selvforskyldt.
Som tursykkel:
Som banemotard:
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- Blaamand
- Innlegg: 221
- Registrert: 30 mai 2015, 12:16
- Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
- Sted: Oslo
Re: KTM 690
Har en 2015 SMC-r. Godt fornøyd! Bruker den til alt, men styrer litt unna lengre strekninger på motorvei.
Var på tur med den i ca en uke i fjor og det gikk strålende. (Måtte ikke fylle olje heller, men dette varierer veldid fra sykkel til sykkel :) )
Når det kommer til KTM så er jeg fan og har to stykker.
Var på tur med den i ca en uke i fjor og det gikk strålende. (Måtte ikke fylle olje heller, men dette varierer veldid fra sykkel til sykkel :) )
Når det kommer til KTM så er jeg fan og har to stykker.
BRAAAAAP!
-
- Innlegg: 5
- Registrert: 11 mar 2017, 16:20
- Motorsykkelen din: KTM 690 SMC-R
Re: KTM 690
Veldig bra at folk deler litt erfaring Ser frem til og sette meg på sykkelen for første gang.
Så dem er kjent for og kunne bruke en del olje altså?
Det dere sier er at om man skal kjøre en etappe på motorvei så må man hele tiden ligge og bytte gir fordi den ikke klarer og ligge i et jenvnt turtall?
Så dem er kjent for og kunne bruke en del olje altså?
Det dere sier er at om man skal kjøre en etappe på motorvei så må man hele tiden ligge og bytte gir fordi den ikke klarer og ligge i et jenvnt turtall?
Gi gass
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Sted: Skedsmokorset
Re: KTM 690
Det er slitsomt fordi den motoren rister noe jævlig samt at man sitter som ett seil på en motard.Kristian88 skrev: ↑13 mar 2017, 19:03 Veldig bra at folk deler litt erfaring Ser frem til og sette meg på sykkelen for første gang.
Så dem er kjent for og kunne bruke en del olje altså?
Det dere sier er at om man skal kjøre en etappe på motorvei så må man hele tiden ligge og bytte gir fordi den ikke klarer og ligge i et jenvnt turtall?
Syntes nesten det var slitsomt å pendle 2 mil til jobb på min Duke 2
Og peil olja relativt ofte noen av disse bruker en liter på 0.0
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: KTM 690
Jeg dikk prøvekjøre en Duke 690 SMC av et medlem her inne ved Tusenfryd i fjor sommer. Husker ikke navnet/nicket hans desverre, men leser du dette så gi deg til kjenne
Dette er nok ikke en motorvei sykkel, men jeg synes det lille inntrykket jeg fikk var meget positivt, til sitt bruk. Å kjøre noe slikt på småveier og skogsveier må jo være en sann glede. Makan til lettkjørt sykkel!
Men på langtur ville jeg nok valgt noe annet tror jeg. Alt til sitt bruk
Dette er nok ikke en motorvei sykkel, men jeg synes det lille inntrykket jeg fikk var meget positivt, til sitt bruk. Å kjøre noe slikt på småveier og skogsveier må jo være en sann glede. Makan til lettkjørt sykkel!
Men på langtur ville jeg nok valgt noe annet tror jeg. Alt til sitt bruk
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: KTM 690
Vey du, jeg kjører touring og pendlig med KTMen min, og synes ikke det er noe problem. Det hjalp å bytte til Seat Concept-sete for komfortens del, men jeg synes den duger til alt. Bortsett fra til autobahn-kjøring, kanskje. Men der er jeg aldri uansett.
- Blaamand
- Innlegg: 221
- Registrert: 30 mai 2015, 12:16
- Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
- Sted: Oslo
Re: KTM 690
Var min du kjørteBjerknez skrev: ↑13 mar 2017, 19:32 Jeg dikk prøvekjøre en Duke 690 SMC av et medlem her inne ved Tusenfryd i fjor sommer. Husker ikke navnet/nicket hans desverre, men leser du dette så gi deg til kjenne
Dette er nok ikke en motorvei sykkel, men jeg synes det lille inntrykket jeg fikk var meget positivt, til sitt bruk. Å kjøre noe slikt på småveier og skogsveier må jo være en sann glede. Makan til lettkjørt sykkel!
Men på langtur ville jeg nok valgt noe annet tror jeg. Alt til sitt bruk
Når det kommer til motorvei så går det jo greit, men blir kjedelig i lengden. Sykkelen har nok guffe til at du ikke må gire hele tiden på motorvei, men hastigheter over 120 blir slitsomt etter 20/30 minutter
BRAAAAAP!
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: KTM 690
Ahaa... nåååå husker jeg det :)Blaamand skrev: ↑14 mar 2017, 14:56Var min du kjørteBjerknez skrev: ↑13 mar 2017, 19:32 Jeg dikk prøvekjøre en Duke 690 SMC av et medlem her inne ved Tusenfryd i fjor sommer. Husker ikke navnet/nicket hans desverre, men leser du dette så gi deg til kjenne
Dette er nok ikke en motorvei sykkel, men jeg synes det lille inntrykket jeg fikk var meget positivt, til sitt bruk. Å kjøre noe slikt på småveier og skogsveier må jo være en sann glede. Makan til lettkjørt sykkel!
Men på langtur ville jeg nok valgt noe annet tror jeg. Alt til sitt bruk
Når det kommer til motorvei så går det jo greit, men blir kjedelig i lengden. Sykkelen har nok guffe til at du ikke må gire hele tiden på motorvei, men hastigheter over 120 blir slitsomt etter 20/30 minutter
Uansett.. en utrolig lettkjørt sykkel som selv JEG kunne tatt meg en skogstur med
-
- Innlegg: 5
- Registrert: 21 mar 2017, 11:54
- Motorsykkelen din: Ducati 1098 07 / KTM 690 SMCR 14
- Sted: Skien
Re: KTM 690
Hei. Jeg har samme sykkel. Hvor holder du til?
-
- Innlegg: 5
- Registrert: 11 mar 2017, 16:20
- Motorsykkelen din: KTM 690 SMC-R
Re: KTM 690
Jeg holder til i Hamar
Var og hentet syklen på Lillehammer i går og kjørte den hjem. Etter og ha lest at folk syntes den var vond og kjøre på motorveg så gruet jeg meg litt. Men jeg ble positivt overrasket, merket ikke mye til risting heller
Var og hentet syklen på Lillehammer i går og kjørte den hjem. Etter og ha lest at folk syntes den var vond og kjøre på motorveg så gruet jeg meg litt. Men jeg ble positivt overrasket, merket ikke mye til risting heller
Gi gass
- LarsE
- Innlegg: 375
- Registrert: 27 mar 2017, 21:59
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Re: KTM 690
Har en 2012 mod, har bare så vidt fått prøvd den (skal ta lappen nå) men kjenner at det er en ganske vill sykkel En kompis av meg kjøpt seg '13 mod nå i helga og sa det samme, rett og slett skummelt å kjøre. Og hans er til og med A2 mens min er fulleffekt
Håper på å få klasset ned min denne uka og å begynne på lappen over påske.
Håper på å få klasset ned min denne uka og å begynne på lappen over påske.