BMW K100RS, K1 og R75/5
Re: BMW K100 Cafe og '97 K1200RS
Fikk tatt en liten service på K1200'en. Byttet olje, filter og luftfilter. Kjøpt inn olje for diff og gearboks men ikke byttet enda.
Batteriet har også tatt kveld. Har stått på vedlikeholdslading en stund, uten at det har hjulpet. Håper nytt batteri kan hjelpe på feilmld på ABSen som kom midt i sesongen i fjor.
Oppdaget en liten oljelekkasje fra registerdekslet. Vasker rent å ser an litt. Vurderer å ta en større runde etter sesongen på denne når K100 er ferdig. Det lå ikke olje i underkåpa så lekkasjen er liten.
Trodde bensintanken hadde hurtigkoblinger på denne? Fredrik?! :)
Batteriet har også tatt kveld. Har stått på vedlikeholdslading en stund, uten at det har hjulpet. Håper nytt batteri kan hjelpe på feilmld på ABSen som kom midt i sesongen i fjor.
Oppdaget en liten oljelekkasje fra registerdekslet. Vasker rent å ser an litt. Vurderer å ta en større runde etter sesongen på denne når K100 er ferdig. Det lå ikke olje i underkåpa så lekkasjen er liten.
Trodde bensintanken hadde hurtigkoblinger på denne? Fredrik?! :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100 Cafe og '97 K1200RS
Se der ja! Den lider nok litt av det samme som min, svetting fra registerdeksel, her skal det kun være pakingssilikon som pakning.
Når det gjelder koblingene til bensintanken, ja, det er hurtigkoblinger som lukker når man tar koblingene fra hverandre for å forhindre søl.
Etter litt Ebaying etter at jeg kjøpte mine, fant jeg ut at man kan få de "ganske billig" i forhold til hva jeg måtte gi. Her følger visst alt med.
http://www.ebay.com/itm/BMW-Fuel-Gas-Qu ... Zp&vxp=mtr
Når det gjelder koblingene til bensintanken, ja, det er hurtigkoblinger som lukker når man tar koblingene fra hverandre for å forhindre søl.
Etter litt Ebaying etter at jeg kjøpte mine, fant jeg ut at man kan få de "ganske billig" i forhold til hva jeg måtte gi. Her følger visst alt med.
http://www.ebay.com/itm/BMW-Fuel-Gas-Qu ... Zp&vxp=mtr
Re: BMW K100 Cafe og '97 K1200RS
Min hadde ikke koblinger. Bare skjøtestykker. Vurderer settet du linket til. Genialt å ta av tanken uten søl.
Har du skifta bremsveske på clutchen? Er det rett fram med lufting på den slangen som stikker ut på høyresiden under kåpa?
Har du skifta bremsveske på clutchen? Er det rett fram med lufting på den slangen som stikker ut på høyresiden under kåpa?
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100 Cafe og '97 K1200RS
Gadd ikke skifte på clutchen i denne omgang, får se om jeg tar det neste år. I år gikk det mer i det å lære å lufte integralbremssystemet. Som i og for seg er er system som merkelig nok folk er redde for å flushe.
Det skal være slike koblinger på samtlige BMWer fra denne tiden, men de er av plast og sprekker/knekker om man er uvøren. Derfor monterer man disse i stål. Anbefales sterkt!
Det skal være slike koblinger på samtlige BMWer fra denne tiden, men de er av plast og sprekker/knekker om man er uvøren. Derfor monterer man disse i stål. Anbefales sterkt!
Re: BMW K100 Cafe og '97 K1200RS
Hadde i fjor problemer med ABSen som kom å gikk litt. Ladet opp batteri og tok av polene en stund uten at det hjalp. Systemet er følsomt for lav spenning.
I vinter har sykkelen stått på vedlikeholdslading og blitt startet opp og kjørt varm noen ganger. Den siste gangen hadde den litt problemer med å starte. Sykkelen ble satt på lading, neste gang startet den ikke i heletatt.
Valgte å handle nytt gel batteri. Tenkte derfor igjen på ABSen og dårlig batteri. Satte i det nye, men feilen var fortsatt der. Leste litt rundt å fant ut at systemet må resettes.
Fant en brukbar guide der man kobler pinne 2 i diagnosekontakten mot jord, demonterer kontakten mot ABS enheten for å finne pinne 21, plugget den "åpne" pluggen i modulen og stakk en ledning inn i slot 21 hold den mot jord i 8 sek. Tenning på imens.
Da begynnte de to ABS lampene å blinke samtidig. Når systemet er i feil blinker de annenhver gang.
Slo av/på tenning, begge lysene blinker samtidig (indikerer systemsjekk) kjørte noen meter og lampene slukket. Systemet er i orden.
Dette var en lettelse! Var redd for diagnose med evt. Feil på pumpe eller modulen.
I vinter har sykkelen stått på vedlikeholdslading og blitt startet opp og kjørt varm noen ganger. Den siste gangen hadde den litt problemer med å starte. Sykkelen ble satt på lading, neste gang startet den ikke i heletatt.
Valgte å handle nytt gel batteri. Tenkte derfor igjen på ABSen og dårlig batteri. Satte i det nye, men feilen var fortsatt der. Leste litt rundt å fant ut at systemet må resettes.
Fant en brukbar guide der man kobler pinne 2 i diagnosekontakten mot jord, demonterer kontakten mot ABS enheten for å finne pinne 21, plugget den "åpne" pluggen i modulen og stakk en ledning inn i slot 21 hold den mot jord i 8 sek. Tenning på imens.
Da begynnte de to ABS lampene å blinke samtidig. Når systemet er i feil blinker de annenhver gang.
Slo av/på tenning, begge lysene blinker samtidig (indikerer systemsjekk) kjørte noen meter og lampene slukket. Systemet er i orden.
Dette var en lettelse! Var redd for diagnose med evt. Feil på pumpe eller modulen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K100 Cafe og '97 K1200RS
Når det først kommer 15cm med nysnø og svigermor er på besøk kan man benytte anledningen til å trekke ut i garasjen, drikke litt øl, rydde og ta noen bilder. Så får man igjen håpe at dette er siste snøfall.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K100 Cafe og '97 K1200RS
Ble invitert med en liten gjeng på tur fjorden rundt. Kjørte Trondheim, byneset, rørvik, leksvik, mosvik, utøya, straumen, røra, verdal, trondheim.
Spiste middag på Straumen. En meget fin tur med fine folk og varierte sykler!
Spiste middag på Straumen. En meget fin tur med fine folk og varierte sykler!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K100 Cafe og '97 K1200RS
Familiebilde :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K100 Cafe og '97 K1200RS
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100 Cafe og '97 K1200RS
K1200RS i Mandarin/Fjordgrau er utrolig kul! Skal jeg lakkere min egen en dag skal jeg sterkt vurdere noe slikt!
Denne er forøvrig også pen, ser jo ny ut
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 5-305-8973
Denne er forøvrig også pen, ser jo ny ut

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 5-305-8973
Re: BMW K100 Cafe og '97 K1200RS
Ja, koster ikke all verden å få hjem heller.FredrikE24 skrev: 18 mai 2017, 09:48 K1200RS i Mandarin/Fjordgrau er utrolig kul! Skal jeg lakkere min egen en dag skal jeg sterkt vurdere noe slikt!
Denne er forøvrig også pen, ser jo ny ut![]()
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 5-305-8973
Men nå er det jo tilsynelatende dødt marked for RS'er her hjemme. Kanskje jeg skal beholde min som et prosjekt ....

Re: BMW K100 Cafe og '97 K1200RS
Kanskje du får den første facelift RSen med mandarin/fjordgrå Fredrik? Må bli litt av en lakkjobb, selv om sjakkmønsteret er klistremerker.
Kjører RSen til å fra jobb hver dag nå. Starter lett å går godt. Fornøyd med å fjerne styrehøyerne. Er 190 høy, så det hjalp å få ned albuene litt.
Ligger mange RSer ute nå ser jeg. Mange som kan få mye sykkel for pengene. Fornøyd med GSen så langt?
Kjører RSen til å fra jobb hver dag nå. Starter lett å går godt. Fornøyd med å fjerne styrehøyerne. Er 190 høy, så det hjalp å få ned albuene litt.
Ligger mange RSer ute nå ser jeg. Mange som kan få mye sykkel for pengene. Fornøyd med GSen så langt?
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K100 Cafe og '97 K1200RS
Har ikke fått kjørt en meter etter at jeg henta GSen. Jobber på huset, full utvendig restaurering, retter av det gamle berg- og dalbane-taket med nye lekter som må fores i forskjellig dim på hver sløyfe, og bilen med ny takstein kommer på tirsdag ...Esveen skrev: 18 mai 2017, 23:25 Ligger mange RSer ute nå ser jeg. Mange som kan få mye sykkel for pengene. Fornøyd med GSen så langt?

Re: BMW K100 Cafe og '97 K1200RS
Betyr det at du har et sett styreforhøyere til overs?
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100 Cafe og '97 K1200RS
Har tenkt litt på denne eksosen.
Hva med å få tak i en slip-on lyddemper?
Så slenger du på en 4-1 collector?
http://www.bskspeedworks.co.uk/k-collector.html
Får du på en slik, kan man jo velge og vrake i ulike lyddempere :)

Hva med å få tak i en slip-on lyddemper?
Så slenger du på en 4-1 collector?
http://www.bskspeedworks.co.uk/k-collector.html
Får du på en slik, kan man jo velge og vrake i ulike lyddempere :)
