AJ skrev: ↑11 apr 2017, 18:27
Da ble det en aldri så liten påskehandletur til Charlottenberg hos våre gode naboer i Øst-Europa .
Telte på knappene hvilken kjøregreie jeg skulle ta... Valget falt på italieneren og angret ikke på siden det var rimelig kjølig i dag.
Også må jeg si at jeg synes det rett og sletyt er morsomt å kjøre noe som få andre har. Alfa Romeo GT er virkelig av de bilene som det er få og langt i mellom av.
Var det du som dreiv å råna opp gamle mossevei mot Oslo i dag og forsøkte å kjøre fra en rød Ducati Monster?
AJ skrev: ↑11 apr 2017, 18:27
Da ble det en aldri så liten påskehandletur til Charlottenberg hos våre gode naboer i Øst-Europa .
Telte på knappene hvilken kjøregreie jeg skulle ta... Valget falt på italieneren og angret ikke på siden det var rimelig kjølig i dag.
Også må jeg si at jeg synes det rett og sletyt er morsomt å kjøre noe som få andre har. Alfa Romeo GT er virkelig av de bilene som det er få og langt i mellom av.
Var det du som dreiv å råna opp gamle mossevei mot Oslo i dag og forsøkte å kjøre fra en rød Ducati Monster?
Klin lik bil som din!
Nope.
Hadde du nevnt veiene 21 og 171 så kunne det kanskje fort vekk vært meg
Men å prøve meg på tohjulsmonstre fra Italia eller andre steder...? Nei, det gidder jeg ikke prøve på engang. Selv om det likevel var en motorsyklist i dag som åpenbart ble overrasket... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Uansett, veldig fin bil, lå godt i svingene, måtte konsentrere meg for å holde følge
Artig sammentreff, ja .
Joda, bilen ligger godt i svingene. Føles nesten som at den har firhjulsving .
Der BMW'er og Audi'er bremser ned før svingene er det bare å gi jernet med Alfa'en .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
ZZR-Erling skrev: ↑11 apr 2017, 22:36
Ehemmm... Min BMW Z4 ligger veeeeeldig godt i svinga
BTW: en mc hakke sjans mot bil på svingete vei.
Nåja... er nå ikke helt sikker på det...
Som alltid kommer nok dette mye an på sjåføren.
Om Alfra eller BMW med hhv. drift foran og bak er best i svingene vil alltid være et tema man kan diskutere...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Gitt "like“ sjåfører da vettu.
Bakhjulsdrift er jo bedre her, det gneger ikke på veigrepet til styringen.
Har en knapp det står Sport på i min. Da påvirkes mappet, Og styringa... Hakke peiling på hva hvordan, men det er kult
ZZR-Erling skrev: ↑11 apr 2017, 22:43
Gitt "like“ sjåfører da vettu.
Bakhjulsdrift er jo bedre her, det gneger ikke på veigrepet til styringen.
Har en knapp det står Sport på i min. Da påvirkes mappet, Og styringa... Hakke peiling på hva hvordan, men det er kult
Sant nok ang. styringen.
Egen Sportknapp... Ikkeno'sånt på Alfa'en, nei...
Men jeg testkjørte nylig nye Honda Civic hvor dempingen ble merkbart fastere med et knappetrykk. Bilen ble nesten "Alfistisk" og skikkelig artig å kjøre med denne innkoblet .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
ZZR-Erling skrev: ↑11 apr 2017, 22:55
Alfistisk... Det er såpass ja?
Har snart kjørt 4000km på sommerhjul på Z4' en iår
Minner meg på at jeg snart bør bytte fra 17" piggfrie vinterhjul til 18" sommerhjul...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Skikkelig kule 18" alu Alfafelger
Bilder kommer...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering