Endret ulykkesstatistikk.....
Re: Endret ulykkesstatistikk.....
Alle tråder med engasjement vil variere i topic.
Så hvis moderatorer vil tulle det til i sånne type diskusjoner dreper du all interesse.
Det er ikke mer aktivitet enn det må være her inne, så pass heller på at folk angriper andre usaklig og er ufine.
Så hvis moderatorer vil tulle det til i sånne type diskusjoner dreper du all interesse.
Det er ikke mer aktivitet enn det må være her inne, så pass heller på at folk angriper andre usaklig og er ufine.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38118
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Endret ulykkesstatistikk.....
Interessant perspektiv og innspill i debatten, helt klart!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6979
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: RE: Re: Endret ulykkesstatistikk.....
Misforstå ikke. Dette handler kun om søkbarhet senere. Trådtittel er om ulykkesstatistikk mens det i hovedsak går en aktiv og interessant tråd om kontrastyring. Min tanke er først og fremst at det skal være mulig å finne dette igjen senere.simpson skrev:Alle tråder med engasjement vil variere i topic.
Så hvis moderatorer vil tulle det til i sånne type diskusjoner dreper du all interesse.
Det er ikke mer aktivitet enn det må være her inne, så pass heller på at folk angriper andre usaklig og er ufine.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
- Skogstrollet
- Innlegg: 742
- Registrert: 03 okt 2016, 13:29
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
- Sted: Oslo
Re: Endret ulykkesstatistikk.....
Enig, det der er et godt poeng.
Synes dog at det hadde vært kjedelig hvis folk er for redde for å ta MC-lappen...
Har også notert meg det der med alder på MC-folk - mange av de jeg ser, og snakker med, har kommet seg godt over 40.
Hentet ut sykkelen min fra service tidligere i uka, og når jeg kommer ut står en hel haug med karer på sikkert 50+ (i hvert fall ikke noen under 40) parkert utenfor
Neida, alle er ikke i samme alder. Jeg møter folk både i min egen alder og yngre (heldigvis ), men det er nok kanskje litt lav "foryngrings-nivå" i MC-miljøet...
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
Re: Endret ulykkesstatistikk.....
Egentlig ikke noe nytt dette. Mener å huske at allerede sent på nittitallet, så var gjennomsnittsalderen på de som kjøpte ny mc over 45 år.Skogstrollet skrev: ↑22 apr 2017, 20:22 Har også notert meg det der med alder på MC-folk - mange av de jeg ser, og snakker med, har kommet seg godt over 40.
Hentet ut sykkelen min fra service tidligere i uka, og når jeg kommer ut står en hel haug med karer på sikkert 50+ (i hvert fall ikke noen under 40) parkert utenfor
- Skogstrollet
- Innlegg: 742
- Registrert: 03 okt 2016, 13:29
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
- Sted: Oslo
Re: Endret ulykkesstatistikk.....
Nei, det er nok ikke noe nytt.TGR skrev: ↑22 apr 2017, 20:30Egentlig ikke noe nytt dette. Mener å huske at allerede sent på nittitallet, så var gjennomsnittsalderen på de som kjøpte ny mc over 45 år.Skogstrollet skrev: ↑22 apr 2017, 20:22 Har også notert meg det der med alder på MC-folk - mange av de jeg ser, og snakker med, har kommet seg godt over 40.
Hentet ut sykkelen min fra service tidligere i uka, og når jeg kommer ut står en hel haug med karer på sikkert 50+ (i hvert fall ikke noen under 40) parkert utenfor
Kan definitivt huske å ha sett flere i den aldersgruppen ute på veiene langt før jeg begynte å kjøre. Det er nok bare det at man legger merke til det på en litt annen måte når man selv kjører MC.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Sted: Skedsmokorset
Re: Endret ulykkesstatistikk.....
Vært morsomt å vite snittalderen på forum medlemmene.
Re: RE: Re: Endret ulykkesstatistikk.....
Ingen problem.kjellv skrev: ↑22 apr 2017, 19:56Misforstå ikke. Dette handler kun om søkbarhet senere. Trådtittel er om ulykkesstatistikk mens det i hovedsak går en aktiv og interessant tråd om kontrastyring. Min tanke er først og fremst at det skal være mulig å finne dette igjen senere.simpson skrev:Alle tråder med engasjement vil variere i topic.
Så hvis moderatorer vil tulle det til i sånne type diskusjoner dreper du all interesse.
Det er ikke mer aktivitet enn det må være her inne, så pass heller på at folk angriper andre usaklig og er ufine.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
Bare redd for at hvis ting går litt ut av topic så skal det liksom rettes på.
Det er jo veldig få tråder her som klarer 8-9 sider og kun holder seg til det konkrete emnet.
Men det er det som skaper litt liv når det er innom flere sider av ikke alltid samme sak.
Re: Endret ulykkesstatistikk.....
Hehe, noen har vel barn som vet hva det er.
Re: Endret ulykkesstatistikk.....
Ha ha Dagens beste
De som ikke er på nett nå, de har bikka 80 år. Selv min gamle mor var på nett til lenge etter at hun fylte 80, og det gjorde hun for snart 9 år siden
Re: RE: Re: Endret ulykkesstatistikk.....
Men er vi enige om at kontrastyring og styrekommado er samme sak?simpson skrev:Det er nå definisjonen av Kontrastyring kommer inn.
Jeg mener at Kontrastyring er noe du som fører bevisst utfører og det er det som blir lært og trent på ved føreropplæring.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Re: Endret ulykkesstatistikk.....
Ja den grad at du som fører velger å presse styre mot styreretningeng for å fremprovosere nedlegg på sykklen.
Men ikke at sving uten press er kontrastyring som eks videon viser og at det er mulig å gjennomføre.
Hva fysikken gjør er ikke det som er betydningen av kontrastyring eller styrekommando som har dukket opp de siste årene.
Men ikke at sving uten press er kontrastyring som eks videon viser og at det er mulig å gjennomføre.
Hva fysikken gjør er ikke det som er betydningen av kontrastyring eller styrekommando som har dukket opp de siste årene.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7004
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Endret ulykkesstatistikk.....
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.