Etter at jeg skaffet med meg Alfa'en har jeg måttet kjøpe div. deler, som bla. blinklys foran og fangergriller, som viste seg å ikke passe...
Den ene av de to originale satt veldig løst pga. brukne fester, så jeg tenkte å bytte begge. Men siden de jeg bestilte ikke passet ble disse returnert og en fiks ble funnet for å feste den med manglende/ødelagte festepunkter. En helt grei og holdbar løsning.
I dag fikk jeg en Paypal refusjon på fangergrillene fra selger i Tyskland,
Italia Ricambi, som har vært greie å ha med å gjøre, selv om de har vært en smule påståelige i prosessen...
Mer fornøyd er jeg med en annen selger jeg har benyttet meg av for å skaffe til veie bl.a originale oljefiltre, nemlig
Alfashop'en til Jamie Porter i Storbritannia.
Her leveres produktene raskt og terskelen for å få Loyalty Card med mulighet for ekstra gode priser, er lav.
Ny bestilling ble lagt inn rett før påske på en gummiknott/panserstopper, som GT'en manglet i tillegg til baklyset på eksossiden som dugger.
Ingen synlige sprekker eller noe, men duggingen er visst en svakhet på disse bilene. Så da er det greit å ha et nytt på varastyret...

.
Kjapt levert og refusjon av kr. 90,- siden jeg presterte å legge inn to ordrer på disse to tingene.
Ingen spørsmål elelr protester fra Alfaworkshop, som etter de to-tre kjøpene jeg har gjort har etterlatt seg et veldig godt inntrykk.
Denne selgeren kommer jeg helt klart til å benytte meg mer av.
Og til slutt i denne omgang; den originale "beskyttelses"plata under motoren på Alfa'en har sett sine beste dager. Derfor er jeg i ferd med å skaffe en ny, fra Polen. Uoriginal vare, men påstås å være langt mer robust enn originalen -
http://www.ebay.com/itm/172176085926?_t ... EBIDX%3AIT.
Mulig det... Sammenligningen som gjøres i videoen i linken, virker i hvertfall overbevisende nok.
Prisen er i hvertfall langt bedre og dermed tok jeg sjansen på å bestille en. Men selger har åpenbart gjort en liten feil slik at jeg ikke få betalt via Paypal etter at han skulle legge til portokostnadene til Norge.
Håper han får fikset dette...