xyvind's logg [ADVENTURE]
- Bjerknez
- Innlegg: 23390
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [BMW S1000R]
Takk for en hyggelig halvtime med dekksparking Øyvind
Motvind tror jeg rett og slett ikke biter på meg. Kunne ikke brydd meg mindre, hverken den ene eller andre veien. Bare jeg slipper vindskjerm så er jeg veldig fornøyd
Lyden på syklene er overaskende ulik til å være to mer eller mindre like sykler med to versjoner av Acrapovic. Xyvind sin låter litt mer høyfrekvent og "metallisk", mens min er litt dypere og "mildere". Jeg har jo kjørt en S1000R med oppsettet Xyvind har og jeg syntes rett og slett den lyden ble for slitsom. Jeg var derfor glad for at min har et litt annet lydbilde.
Lyden er ikke slitsom fordi det var for mye støy, men fordi lyden var høyfrekvent og slitsom når man kjørte i vanlige hastigheter.
Ellers så sto vi vel og sammenlignet litt disse to syklene og forskjellene kan man ikke se før man liner de opp ved siden av hverandre. Den største forskjellen utseendemessig som alle kan se er så klart potta. Bortsett fra det så er det noen små forskjeller på sidene med tanke på de lakkerte flatene. Den nye S1000R har fått mindre lakkerte flater og ser litt mer "street aktig" ut i mine øyne. Det er også forskjeller på plasten rundt radiatoren forran. Den nye ser ut til å ha litt "røffere" plast. Litt mer "ru", mens den gamle har en helt slett overflate. Den gamle vet jeg hadde en ganske laber kvalitet på plasten rundt radiatoren. Jeg håper den nye er noen hakk bedre der. Det får tiden vise.
Mitt instrumentpanel, eller skiva bak turtelleren er litt annerledes, samt fargene på sykkelen så klart.
Den største forskjellen på disse to når det kommer til kjøring er definitivt girkassa. Den nye har en MYE smoothere girkasse. Vertfall i forhold til min gamle. Natt og dag faktisk. Jeg kunne fint kjørt meg en tur og snappet den i gir med quickshifter bare i sokkelessen. Den gamle krevde en del mer kraft.
Motoren på den nye har jo 5 HK'er mer, men dette er nok ikke noe man merker. Vertfall ikke oss vanlige mennesker.
En annen ting som utgjør en vesentlig forskjell på xyvind og min sykkel er at min er HELT ripefri. Xyvind... jeg sa det til deg, men du MÅ virkelig la meg få ta de ripene dine snart. Jeg får vondt i sjela når jeg ser slikt. En tur i Bjerknez sin bilpleie fauna, og 95% av alle ripene på sykkelen din er historie.
Men jeg gjør det så klart ikke gratis. Jeg leker ikke butikk her. Så du blir nødt til å spandere en kaffe på meg i løpet av sommeren.
Her er foresten min versjon av bildet jeg tok i går:
Motvind tror jeg rett og slett ikke biter på meg. Kunne ikke brydd meg mindre, hverken den ene eller andre veien. Bare jeg slipper vindskjerm så er jeg veldig fornøyd
Lyden på syklene er overaskende ulik til å være to mer eller mindre like sykler med to versjoner av Acrapovic. Xyvind sin låter litt mer høyfrekvent og "metallisk", mens min er litt dypere og "mildere". Jeg har jo kjørt en S1000R med oppsettet Xyvind har og jeg syntes rett og slett den lyden ble for slitsom. Jeg var derfor glad for at min har et litt annet lydbilde.
Lyden er ikke slitsom fordi det var for mye støy, men fordi lyden var høyfrekvent og slitsom når man kjørte i vanlige hastigheter.
Ellers så sto vi vel og sammenlignet litt disse to syklene og forskjellene kan man ikke se før man liner de opp ved siden av hverandre. Den største forskjellen utseendemessig som alle kan se er så klart potta. Bortsett fra det så er det noen små forskjeller på sidene med tanke på de lakkerte flatene. Den nye S1000R har fått mindre lakkerte flater og ser litt mer "street aktig" ut i mine øyne. Det er også forskjeller på plasten rundt radiatoren forran. Den nye ser ut til å ha litt "røffere" plast. Litt mer "ru", mens den gamle har en helt slett overflate. Den gamle vet jeg hadde en ganske laber kvalitet på plasten rundt radiatoren. Jeg håper den nye er noen hakk bedre der. Det får tiden vise.
Mitt instrumentpanel, eller skiva bak turtelleren er litt annerledes, samt fargene på sykkelen så klart.
Den største forskjellen på disse to når det kommer til kjøring er definitivt girkassa. Den nye har en MYE smoothere girkasse. Vertfall i forhold til min gamle. Natt og dag faktisk. Jeg kunne fint kjørt meg en tur og snappet den i gir med quickshifter bare i sokkelessen. Den gamle krevde en del mer kraft.
Motoren på den nye har jo 5 HK'er mer, men dette er nok ikke noe man merker. Vertfall ikke oss vanlige mennesker.
En annen ting som utgjør en vesentlig forskjell på xyvind og min sykkel er at min er HELT ripefri. Xyvind... jeg sa det til deg, men du MÅ virkelig la meg få ta de ripene dine snart. Jeg får vondt i sjela når jeg ser slikt. En tur i Bjerknez sin bilpleie fauna, og 95% av alle ripene på sykkelen din er historie.
Men jeg gjør det så klart ikke gratis. Jeg leker ikke butikk her. Så du blir nødt til å spandere en kaffe på meg i løpet av sommeren.
Her er foresten min versjon av bildet jeg tok i går:
- Bjerknez
- Innlegg: 23390
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [BMW S1000R]
Den nye modellen går på bio gass og bruker ikke drivstoff i tradisjonell forstand. Man stapper den integrerte pluggen i salen rett i prompen og kjører av gårde. BMW har virkelig gjort hjemmeleksen sin der
Re: xyvind's logg [BMW S1000R]
Ja, nei, det var ikke store forskjellene på syklene. Men jeg må si det var smakfulle (små) kosmetiske endringer rundt hele sykkelen i kåpedeler og diverse. To ting jeg ikke likte så godt var eksospotta (Sorry) og quickshifteren - den så veldig utsatt ut foran girpedalen der, og designerne gjorde en bedre jobb på den tidligere modellen akkurat der.
Jeg oppfatter ikke lyden som veldig høyfrekvent. Jeg synes den ble litt mer "beefy" med ny slipon, litt mer pop'n'crackle når man girer eller slipper opp gassen, og generelt bare mer desibel. Jeg elsker hvordan den høres ut nå!
Ellers var den røde fargen veldig fresh for det blotte øyet. Sykkelen fikk et mer "rampete leketøy"-preg. Eller et mer sporty utseende kanskje? Tank-gripsa gjorde også underverker rent kosmetisk samme gjelder de andre modifikasjonene du har fått utbedret, tail tidy og sort radiatorbeskyttelse. Også var den særdeles blank og fin og shiny
Jeg oppfatter ikke lyden som veldig høyfrekvent. Jeg synes den ble litt mer "beefy" med ny slipon, litt mer pop'n'crackle når man girer eller slipper opp gassen, og generelt bare mer desibel. Jeg elsker hvordan den høres ut nå!
Ellers var den røde fargen veldig fresh for det blotte øyet. Sykkelen fikk et mer "rampete leketøy"-preg. Eller et mer sporty utseende kanskje? Tank-gripsa gjorde også underverker rent kosmetisk samme gjelder de andre modifikasjonene du har fått utbedret, tail tidy og sort radiatorbeskyttelse. Også var den særdeles blank og fin og shiny
- Bjerknez
- Innlegg: 23390
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [BMW S1000R]
Hehe, ingen grunn til å si "sorry" for eksospotta. Personlig synes jeg en litt større eksospotte kler denne sykkelen. Plasseringen av quickshifteren er mer elegant på din ja, men jeg tror det er fordi jeg har quick shifter begge veier. Men så klart, plasseringen kunne dem sikkert gjort annerledes uansett.
Lyden i min sykkel kommer først til sin rett når den er skikkelig varm. Da smeller det godt i potta mi også, men ikke med den samme "klangen" som i din. Min er litt dypere i lyden. Noe jeg så absolutt liker bedre.
Tail tidy er et must ja. Ser jo bare rar ut med den orginale. Aner ikke hvorfor jeg ikke gjorde noe med det på den gamle, men det ble vel bare sånn tror jeg. Også ble det vel litt "ork" med tanke på monteringen. Radiator Guard gjør veldig mye på utseendet og beskytter grillen. Kanskje den viktigste og mest nødvendige tingen man kan koste på denne sykkelen. Også så ser det jo mye bedre ut.
Også må jeg til slutt nevne at jeg syntes 165HK'er gjorde susen. 160HK'er ble liksom litt tamt
Lyden i min sykkel kommer først til sin rett når den er skikkelig varm. Da smeller det godt i potta mi også, men ikke med den samme "klangen" som i din. Min er litt dypere i lyden. Noe jeg så absolutt liker bedre.
Tail tidy er et must ja. Ser jo bare rar ut med den orginale. Aner ikke hvorfor jeg ikke gjorde noe med det på den gamle, men det ble vel bare sånn tror jeg. Også ble det vel litt "ork" med tanke på monteringen. Radiator Guard gjør veldig mye på utseendet og beskytter grillen. Kanskje den viktigste og mest nødvendige tingen man kan koste på denne sykkelen. Også så ser det jo mye bedre ut.
Også må jeg til slutt nevne at jeg syntes 165HK'er gjorde susen. 160HK'er ble liksom litt tamt
Re: xyvind's logg [BMW S1000R]
Fikk endelig somla meg til å sette på radiatorbeskyttelsen i går kveld. Det ble ganske nice :-)
Før:
Etter:
I dag er første dag på jobb etter 10 uker pappaperm. Det er både nice og litt u-nice, på en måte. Mixed feelings, som man sier.
Før:
Etter:
I dag er første dag på jobb etter 10 uker pappaperm. Det er både nice og litt u-nice, på en måte. Mixed feelings, som man sier.
Re: xyvind's logg [BMW S1000R]
Da er Short Cuts 5 ute
Bare noen korte klipp fra strekningen Son - Vestby - Hvitsten - Drøbak - Ås.
Tar gjerne denne lille turen hvis jeg har litt tid en kveld, eller om jeg er på vei hjem fra den kanten e.l.
Fine veier her!
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Bare noen korte klipp fra strekningen Son - Vestby - Hvitsten - Drøbak - Ås.
Tar gjerne denne lille turen hvis jeg har litt tid en kveld, eller om jeg er på vei hjem fra den kanten e.l.
Fine veier her!
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Re: xyvind's logg [BMW S1000R]
Ærede medlemmer av MCsiden - her er "Short Cuts 6"
Denne snutten har som formål å vise korte klipp av min "daily routine" til og fra kontoret i Oslo sentrum.
Det kan sikkert komme flere Short Cuts med lignende innhold utover sommeren, og forhåpentligvis med litt mer spennende klipp
Trafikken er ganske (st)ille(stående) enkelte dager, og det er vanskelig å stå alt for lenge stille med motorsykkelen. Så det blir til at man snirkler seg frem da, like it or not..
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Denne snutten har som formål å vise korte klipp av min "daily routine" til og fra kontoret i Oslo sentrum.
Det kan sikkert komme flere Short Cuts med lignende innhold utover sommeren, og forhåpentligvis med litt mer spennende klipp
Trafikken er ganske (st)ille(stående) enkelte dager, og det er vanskelig å stå alt for lenge stille med motorsykkelen. Så det blir til at man snirkler seg frem da, like it or not..
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: xyvind's logg [BMW S1000R]
Morsomt å se, kjører akkurat samme strekket som de bortsett fra at jeg kjører ned i Ibsen-tunellen. Tar mange av de samme snarveiene og kjører veldig likt deg. Selv på de aller værste dagene i Oslo bruker jeg sjeldent mer enn 40 minutter på den 40 km lange turen.xyvind skrev: ↑12 jun 2017, 23:58 Ærede medlemmer av MCsiden - her er "Short Cuts 6"
Denne snutten har som formål å vise korte klipp av min "daily routine" til og fra kontoret i Oslo sentrum.
Det kan sikkert komme flere Short Cuts med lignende innhold utover sommeren, og forhåpentligvis med litt mer spennende klipp
Trafikken er ganske (st)ille(stående) enkelte dager, og det er vanskelig å stå alt for lenge stille med motorsykkelen. Så det blir til at man snirkler seg frem da, like it or not..
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Re: xyvind's logg [BMW S1000R]
Short Cuts 7
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
- Bjerknez
- Innlegg: 23390
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [BMW S1000R]
Artig å se den gamle traveren går ennå Øyvind
Nå må du snart se og ta deg en tur hit til Bjerknez garasjen så jeg får sett på ripene dine. En sykkel som dette skal ikke ha riper!
Nå må du snart se og ta deg en tur hit til Bjerknez garasjen så jeg får sett på ripene dine. En sykkel som dette skal ikke ha riper!
- FredrikE24
- Innlegg: 4761
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: xyvind's logg [BMW S1000R]
Den første politikontrollen der peisa jeg forbi også, men da hadde de flytta seg nærere fiskevollbukta i en innkjørsel der, og den GSen mener jeg å huske bare sto igjen der. Det er fokus på ulovlig kjøring i kollektivfeltet for tiden og jeg synes det er veldig bra. Det er viktig å lese underskilt også, her ser jeg tusenlappene fly hver eneste dag hos enkelte motorsyklister og EL-bilister.
Buss-fila på E6 nordover er jo også et kapittel for seg, full av underskilt og greier, alle driter jo i dem og bare kjører på. Igår var det ikke rent få som ble hanket inn. Kollektivfelt er fine greier, men å ta kjappe triks i kollektivfeltet for å kjøre forbi to biler sparer man ikke mye på tidsmessig.
På Mosseveien pleier det som regel å være kø i normalfeltet, her er kollektivfeltet en stor fordel.
Buss-fila på E6 nordover er jo også et kapittel for seg, full av underskilt og greier, alle driter jo i dem og bare kjører på. Igår var det ikke rent få som ble hanket inn. Kollektivfelt er fine greier, men å ta kjappe triks i kollektivfeltet for å kjøre forbi to biler sparer man ikke mye på tidsmessig.
På Mosseveien pleier det som regel å være kø i normalfeltet, her er kollektivfeltet en stor fordel.
- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Sted: Trondheim
Re: xyvind's logg [BMW S1000R]
Liten digresjon, men man har alltid lov til å kjøre i kollektivfelt såfremt det ikke er et forbudskilt som dette?FredrikE24 skrev: ↑22 jun 2017, 08:10 Den første politikontrollen der peisa jeg forbi også, men da hadde de flytta seg nærere fiskevollbukta i en innkjørsel der, og den GSen mener jeg å huske bare sto igjen der. Det er fokus på ulovlig kjøring i kollektivfeltet for tiden og jeg synes det er veldig bra. Det er viktig å lese underskilt også, her ser jeg tusenlappene fly hver eneste dag hos enkelte motorsyklister og EL-bilister.
Buss-fila på E6 nordover er jo også et kapittel for seg, full av underskilt og greier, alle driter jo i dem og bare kjører på. Igår var det ikke rent få som ble hanket inn. Kollektivfelt er fine greier, men å ta kjappe triks i kollektivfeltet for å kjøre forbi to biler sparer man ikke mye på tidsmessig.
På Mosseveien pleier det som regel å være kø i normalfeltet, her er kollektivfeltet en stor fordel.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: xyvind's logg [BMW S1000R]
På E18 er det lov å kjøre i kollektivfelt hele tiden ja. Synes for øvrig det er veldig bra at de har fokus på ulovlig kjøring selv.barske skrev: ↑22 jun 2017, 09:50Liten digresjon, men man har alltid lov til å kjøre i kollektivfelt såfremt det ikke er et forbudskilt som dette?FredrikE24 skrev: ↑22 jun 2017, 08:10 Den første politikontrollen der peisa jeg forbi også, men da hadde de flytta seg nærere fiskevollbukta i en innkjørsel der, og den GSen mener jeg å huske bare sto igjen der. Det er fokus på ulovlig kjøring i kollektivfeltet for tiden og jeg synes det er veldig bra. Det er viktig å lese underskilt også, her ser jeg tusenlappene fly hver eneste dag hos enkelte motorsyklister og EL-bilister.
Buss-fila på E6 nordover er jo også et kapittel for seg, full av underskilt og greier, alle driter jo i dem og bare kjører på. Igår var det ikke rent få som ble hanket inn. Kollektivfelt er fine greier, men å ta kjappe triks i kollektivfeltet for å kjøre forbi to biler sparer man ikke mye på tidsmessig.
På Mosseveien pleier det som regel å være kø i normalfeltet, her er kollektivfeltet en stor fordel.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- FredrikE24
- Innlegg: 4761
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: xyvind's logg [BMW S1000R]
Det er da et påbudskilt om at man skal holde til høyre om man ikke er en buss. EL-bilen på bildet bryter loven og blir bøtelagt. Dette ser jeg politiet bøtelegger for ofte. Nå står de plassert ut på typiske plasser som Helsfyr og E6 nordover og samler inn titusenvis daglig
Her blir folk ofte tatt:
https://www.google.no/maps/@59.9125449, ... 312!8i6656
og her:
https://www.google.no/maps/@59.9187091, ... 312!8i6656
her:
https://www.google.no/maps/@59.9361268, ... 312!8i6656
Politet står gjerne bare og plukker folk og stiller dem i en kø.
Her blir folk ofte tatt:
https://www.google.no/maps/@59.9125449, ... 312!8i6656
og her:
https://www.google.no/maps/@59.9187091, ... 312!8i6656
her:
https://www.google.no/maps/@59.9361268, ... 312!8i6656
Politet står gjerne bare og plukker folk og stiller dem i en kø.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: xyvind's logg [BMW S1000R]
På bildet ditt ja, der er det jo klart at man ikke kan kjøre om man er MC. Man blir jo ikke taxi eller buss selv om man kan kjøre i kollektivfeltet
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)