xyvind's logg [ADVENTURE]
-
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Re: xyvind's logg [BMW S1000R]
stilig at du ikke måtte kvitte deg med katalysatoren for å sette på slipon. Er akra et alternativ fra forhandler?
Braaaaaap
Tror det er en smal sak å sette på slipon på S1000R ja. Denne fra Akrapovic mener jeg er lagd spesifikt for S1000R også, og BMW har den til og med i katalogen sin? Er ihvertfall street legal den her. Tror jeg fikk med et sertifikat som sier det også.AlleBrukernavnErTatt skrev:stilig at du ikke måtte kvitte deg med katalysatoren for å sette på slipon. Er akra et alternativ fra forhandler?
-
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
ja iiiikkje sant, det er alltid stas når alt er på det tørrexyvind skrev: 02 jun 2017, 22:41Tror det er en smal sak å sette på slipon på S1000R ja. Denne fra Akrapovic mener jeg er lagd spesifikt for S1000R også, og BMW har den til og med i katalogen sin? Er ihvertfall street legal den her. Tror jeg fikk med et sertifikat som sier det også.AlleBrukernavnErTatt skrev:stilig at du ikke måtte kvitte deg med katalysatoren for å sette på slipon. Er akra et alternativ fra forhandler?
Braaaaaap
- Stian87
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Altså når man har glemt monster så kan testen kastes i søpla
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Neiiida.. Tuono = Dream Bike
Hele pakka,..og spesielt fargekomboen.. hmmm.. kanskje en vakker dag? Mest sannsynlig utenfor rekkevidde :-(
Hele pakka,..og spesielt fargekomboen.. hmmm.. kanskje en vakker dag? Mest sannsynlig utenfor rekkevidde :-(
- Stian87
Synes personlig S1000R er mye penere
Btw, er det noen som har sett den i den blå hvite og rød kombinasjonen?
Btw, er det noen som har sett den i den blå hvite og rød kombinasjonen?
LocaToWeb Profilside
-
OnlineBjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Tuono er uten tvil en flott sykkel. Men heller ikke jeg er spesielt fan av utseendet og disse glorete fargene. Blir litt sånn "wannabe". Men ja, en flott sykkel, men ikke for meg :)
-
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Beg to differ ..
, en ting er fargekombo - noe annet er designelementer , noe som skiller sykkelen fra andre masse-produsenter med pris som en av design-driverne. Syns 1000R har akkurat de samme løsningene som GS-familien som har et annet hovedfokus -transport,bagasje,røff behandling og brukbarhet.
En fet streetfighter , nakensykkel synes jeg skal ha elementer som skiller den ut designmessig , våge å ta den litt ut - koste på de ekstra kronene på å designe en flott styrekrone ,bli kvitt svart plast,vakker baksving etc - ting som gjør at du ser nye ting hver gang du går rundt sykkelen og elsker å dulle , polere og bare se på den.
Der har italienerne kommet milevis lengre enn sine tyske "kamerater" .
Men mye for penga - utvilsomt

En fet streetfighter , nakensykkel synes jeg skal ha elementer som skiller den ut designmessig , våge å ta den litt ut - koste på de ekstra kronene på å designe en flott styrekrone ,bli kvitt svart plast,vakker baksving etc - ting som gjør at du ser nye ting hver gang du går rundt sykkelen og elsker å dulle , polere og bare se på den.
Men mye for penga - utvilsomt

- Stian87
Enig med deg at italienerne har kommet lenger, men for mitt vedkommende gjelder ikke det aprilia. Jeg synes logoen på siden av syklene blir vel skrikende og dominerende, og får tankene over på banesyklene som er kladdet med reklame. Men smaken er som baken. Det er absolutt flotte sykler, men det blir litt som enkelte farger på biler, det ser kult ut på bilder eller når de kjører forbi, men jeg ville aldri hatt fargen selv.WikingTnT skrev: 05 jun 2017, 10:41 Beg to differ .., en ting er fargekombo - noe annet er designelementer , noe som skiller sykkelen fra andre masse-produsenter med pris som en av design-driverne. Syns 1000R har akkurat de samme løsningene som GS-familien som har et annet hovedfokus -transport,bagasje,røff behandling og brukbarhet.
Men mye for penga - utvilsomt![]()

LocaToWeb Profilside
-
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Joda - fargekomboen er diskutabel ( les smak og behag ) men detaljer på selve bygget og ikke minst lysten til å gå den ekstra omveien å ta den ut litt designmessig er italia foran - ser det forsåvidt på biler også.
Fikk akutt tid og lyst til å kjøre! Men hvor skal jeg kjøre nå? Hmmm.. hive på meg klærne og kjøre den veien nesa peker da. Blir jo en ukes tid før vi ser sola igjen nå..
xyvind's logg [BMW S1000R]
Idet jeg satte nøkkelen i garasjeporten tikka det inn en melding om å møtes midt mellom Fredrikstad og Oslo. Det medførte noe E6-kjøring i kraftig motvind, men jeg kunne ikke takke nei til å ta en nærmere kikk på den nye miljøvennlige Euro 4-utgaven av S1000R
jeg tror den er hybrid nå, eller går på hydrogen eller hva det var. Jeg fikk det ikke helt med meg 
Uansett, veldig hyggelig å sparke dekk med Bjerknez igjen etter en lang vinterdvale. Får satse på at jeg får tid til å møte opp litt oftere når det er noe kjøring eller dekksparking utover sommeren!

Jeg kjørte forresten Son-Vestby-Hvitsten-Drøbak-Ås på returen, som er min desiderte favoritt-svipp i nabolaget!

Uansett, veldig hyggelig å sparke dekk med Bjerknez igjen etter en lang vinterdvale. Får satse på at jeg får tid til å møte opp litt oftere når det er noe kjøring eller dekksparking utover sommeren!

Jeg kjørte forresten Son-Vestby-Hvitsten-Drøbak-Ås på returen, som er min desiderte favoritt-svipp i nabolaget!
Sist redigert av xyvind den 06 jun 2017, 11:40, redigert 1 gang totalt.
- Stian87
Tror den går på luft å kjærlighet. For øvrig knallfin tur du tok der, kjører den selv av og til og det er mye fine svinger derxyvind skrev: 05 jun 2017, 22:44 jeg tror den er hybrid nå, eller går på hydrogen eller hva det var. Jeg fikk det ikke helt med meg

LocaToWeb Profilside
-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Takk for en hyggelig halvtime med dekksparking Øyvind
Motvind tror jeg rett og slett ikke biter på meg. Kunne ikke brydd meg mindre, hverken den ene eller andre veien. Bare jeg slipper vindskjerm så er jeg veldig fornøyd
Lyden på syklene er overaskende ulik til å være to mer eller mindre like sykler med to versjoner av Acrapovic. Xyvind sin låter litt mer høyfrekvent og "metallisk", mens min er litt dypere og "mildere". Jeg har jo kjørt en S1000R med oppsettet Xyvind har og jeg syntes rett og slett den lyden ble for slitsom. Jeg var derfor glad for at min har et litt annet lydbilde.
Lyden er ikke slitsom fordi det var for mye støy, men fordi lyden var høyfrekvent og slitsom når man kjørte i vanlige hastigheter.
Ellers så sto vi vel og sammenlignet litt disse to syklene og forskjellene kan man ikke se før man liner de opp ved siden av hverandre. Den største forskjellen utseendemessig som alle kan se er så klart potta. Bortsett fra det så er det noen små forskjeller på sidene med tanke på de lakkerte flatene. Den nye S1000R har fått mindre lakkerte flater og ser litt mer "street aktig" ut i mine øyne. Det er også forskjeller på plasten rundt radiatoren forran. Den nye ser ut til å ha litt "røffere" plast. Litt mer "ru", mens den gamle har en helt slett overflate. Den gamle vet jeg hadde en ganske laber kvalitet på plasten rundt radiatoren. Jeg håper den nye er noen hakk bedre der. Det får tiden vise.
Mitt instrumentpanel, eller skiva bak turtelleren er litt annerledes, samt fargene på sykkelen så klart.
Den største forskjellen på disse to når det kommer til kjøring er definitivt girkassa. Den nye har en MYE smoothere girkasse. Vertfall i forhold til min gamle. Natt og dag faktisk. Jeg kunne fint kjørt meg en tur og snappet den i gir med quickshifter bare i sokkelessen. Den gamle krevde en del mer kraft.
Motoren på den nye har jo 5 HK'er mer, men dette er nok ikke noe man merker. Vertfall ikke oss vanlige mennesker.
En annen ting som utgjør en vesentlig forskjell på xyvind og min sykkel er at min er HELT ripefri. Xyvind... jeg sa det til deg, men du MÅ virkelig la meg få ta de ripene dine snart. Jeg får vondt i sjela når jeg ser slikt. En tur i Bjerknez sin bilpleie fauna, og 95% av alle ripene på sykkelen din er historie.
Men jeg gjør det så klart ikke gratis. Jeg leker ikke butikk her. Så du blir nødt til å spandere en kaffe på meg i løpet av sommeren.
Her er foresten min versjon av bildet jeg tok i går:

Motvind tror jeg rett og slett ikke biter på meg. Kunne ikke brydd meg mindre, hverken den ene eller andre veien. Bare jeg slipper vindskjerm så er jeg veldig fornøyd

Lyden på syklene er overaskende ulik til å være to mer eller mindre like sykler med to versjoner av Acrapovic. Xyvind sin låter litt mer høyfrekvent og "metallisk", mens min er litt dypere og "mildere". Jeg har jo kjørt en S1000R med oppsettet Xyvind har og jeg syntes rett og slett den lyden ble for slitsom. Jeg var derfor glad for at min har et litt annet lydbilde.
Lyden er ikke slitsom fordi det var for mye støy, men fordi lyden var høyfrekvent og slitsom når man kjørte i vanlige hastigheter.
Ellers så sto vi vel og sammenlignet litt disse to syklene og forskjellene kan man ikke se før man liner de opp ved siden av hverandre. Den største forskjellen utseendemessig som alle kan se er så klart potta. Bortsett fra det så er det noen små forskjeller på sidene med tanke på de lakkerte flatene. Den nye S1000R har fått mindre lakkerte flater og ser litt mer "street aktig" ut i mine øyne. Det er også forskjeller på plasten rundt radiatoren forran. Den nye ser ut til å ha litt "røffere" plast. Litt mer "ru", mens den gamle har en helt slett overflate. Den gamle vet jeg hadde en ganske laber kvalitet på plasten rundt radiatoren. Jeg håper den nye er noen hakk bedre der. Det får tiden vise.
Mitt instrumentpanel, eller skiva bak turtelleren er litt annerledes, samt fargene på sykkelen så klart.
Den største forskjellen på disse to når det kommer til kjøring er definitivt girkassa. Den nye har en MYE smoothere girkasse. Vertfall i forhold til min gamle. Natt og dag faktisk. Jeg kunne fint kjørt meg en tur og snappet den i gir med quickshifter bare i sokkelessen. Den gamle krevde en del mer kraft.
Motoren på den nye har jo 5 HK'er mer, men dette er nok ikke noe man merker. Vertfall ikke oss vanlige mennesker.
En annen ting som utgjør en vesentlig forskjell på xyvind og min sykkel er at min er HELT ripefri. Xyvind... jeg sa det til deg, men du MÅ virkelig la meg få ta de ripene dine snart. Jeg får vondt i sjela når jeg ser slikt. En tur i Bjerknez sin bilpleie fauna, og 95% av alle ripene på sykkelen din er historie.
Men jeg gjør det så klart ikke gratis. Jeg leker ikke butikk her. Så du blir nødt til å spandere en kaffe på meg i løpet av sommeren.

Her er foresten min versjon av bildet jeg tok i går:

-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Den nye modellen går på bio gass og bruker ikke drivstoff i tradisjonell forstand. Man stapper den integrerte pluggen i salen rett i prompen og kjører av gårde. BMW har virkelig gjort hjemmeleksen sin derStian87 skrev: 06 jun 2017, 07:45Tror den går på luft å kjærlighet. For øvrig knallfin tur du tok der, kjører den selv av og til og det er mye fine svinger derxyvind skrev: 05 jun 2017, 22:44 jeg tror den er hybrid nå, eller går på hydrogen eller hva det var. Jeg fikk det ikke helt med meg
Jeg kjørte forresten Son-Vestby-Hvitsten-Drøbak-Ås på returen, som er min desiderte favoritt-svipp i nabolaget!![]()

Ja, nei, det var ikke store forskjellene på syklene. Men jeg må si det var smakfulle (små) kosmetiske endringer rundt hele sykkelen i kåpedeler og diverse. To ting jeg ikke likte så godt var eksospotta (Sorry) og quickshifteren - den så veldig utsatt ut foran girpedalen der, og designerne gjorde en bedre jobb på den tidligere modellen akkurat der.
Jeg oppfatter ikke lyden som veldig høyfrekvent. Jeg synes den ble litt mer "beefy" med ny slipon, litt mer pop'n'crackle når man girer eller slipper opp gassen, og generelt bare mer desibel. Jeg elsker hvordan den høres ut nå!
Ellers var den røde fargen veldig fresh for det blotte øyet. Sykkelen fikk et mer "rampete leketøy"-preg. Eller et mer sporty utseende kanskje? Tank-gripsa gjorde også underverker rent kosmetisk
samme gjelder de andre modifikasjonene du har fått utbedret, tail tidy og sort radiatorbeskyttelse. Også var den særdeles blank og fin og shiny 
Jeg oppfatter ikke lyden som veldig høyfrekvent. Jeg synes den ble litt mer "beefy" med ny slipon, litt mer pop'n'crackle når man girer eller slipper opp gassen, og generelt bare mer desibel. Jeg elsker hvordan den høres ut nå!
Ellers var den røde fargen veldig fresh for det blotte øyet. Sykkelen fikk et mer "rampete leketøy"-preg. Eller et mer sporty utseende kanskje? Tank-gripsa gjorde også underverker rent kosmetisk

-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Hehe, ingen grunn til å si "sorry" for eksospotta. Personlig synes jeg en litt større eksospotte kler denne sykkelen. Plasseringen av quickshifteren er mer elegant på din ja, men jeg tror det er fordi jeg har quick shifter begge veier. Men så klart, plasseringen kunne dem sikkert gjort annerledes uansett.
Lyden i min sykkel kommer først til sin rett når den er skikkelig varm. Da smeller det godt i potta mi også, men ikke med den samme "klangen" som i din. Min er litt dypere i lyden. Noe jeg så absolutt liker bedre.
Tail tidy er et must ja. Ser jo bare rar ut med den orginale. Aner ikke hvorfor jeg ikke gjorde noe med det på den gamle, men det ble vel bare sånn tror jeg. Også ble det vel litt "ork" med tanke på monteringen. Radiator Guard gjør veldig mye på utseendet og beskytter grillen. Kanskje den viktigste og mest nødvendige tingen man kan koste på denne sykkelen. Også så ser det jo mye bedre ut.
Også må jeg til slutt nevne at jeg syntes 165HK'er gjorde susen. 160HK'er ble liksom litt tamt

Lyden i min sykkel kommer først til sin rett når den er skikkelig varm. Da smeller det godt i potta mi også, men ikke med den samme "klangen" som i din. Min er litt dypere i lyden. Noe jeg så absolutt liker bedre.
Tail tidy er et must ja. Ser jo bare rar ut med den orginale. Aner ikke hvorfor jeg ikke gjorde noe med det på den gamle, men det ble vel bare sånn tror jeg. Også ble det vel litt "ork" med tanke på monteringen. Radiator Guard gjør veldig mye på utseendet og beskytter grillen. Kanskje den viktigste og mest nødvendige tingen man kan koste på denne sykkelen. Også så ser det jo mye bedre ut.
Også må jeg til slutt nevne at jeg syntes 165HK'er gjorde susen. 160HK'er ble liksom litt tamt

Da er Short Cuts 5 ute
Bare noen korte klipp fra strekningen Son - Vestby - Hvitsten - Drøbak - Ås.
Tar gjerne denne lille turen hvis jeg har litt tid en kveld, eller om jeg er på vei hjem fra den kanten e.l.
Fine veier her!

Bare noen korte klipp fra strekningen Son - Vestby - Hvitsten - Drøbak - Ås.
Tar gjerne denne lille turen hvis jeg har litt tid en kveld, eller om jeg er på vei hjem fra den kanten e.l.
Fine veier her!

Ærede medlemmer av MCsiden - her er "Short Cuts 6"
Denne snutten har som formål å vise korte klipp av min "daily routine" til og fra kontoret i Oslo sentrum.
Det kan sikkert komme flere Short Cuts med lignende innhold utover sommeren, og forhåpentligvis med litt mer spennende klipp
Trafikken er ganske (st)ille(stående) enkelte dager, og det er vanskelig å stå alt for lenge stille med motorsykkelen. Så det blir til at man snirkler seg frem da, like it or not..

Denne snutten har som formål å vise korte klipp av min "daily routine" til og fra kontoret i Oslo sentrum.
Det kan sikkert komme flere Short Cuts med lignende innhold utover sommeren, og forhåpentligvis med litt mer spennende klipp

Trafikken er ganske (st)ille(stående) enkelte dager, og det er vanskelig å stå alt for lenge stille med motorsykkelen. Så det blir til at man snirkler seg frem da, like it or not..

- Stian87
Morsomt å se, kjører akkurat samme strekket som de bortsett fra at jeg kjører ned i Ibsen-tunellen. Tar mange av de samme snarveiene og kjører veldig likt deg. Selv på de aller værste dagene i Oslo bruker jeg sjeldent mer enn 40 minutter på den 40 km lange turen.xyvind skrev: 12 jun 2017, 23:58 Ærede medlemmer av MCsiden - her er "Short Cuts 6"![]()
Trafikken er ganske (st)ille(stående) enkelte dager, og det er vanskelig å stå alt for lenge stille med motorsykkelen. Så det blir til at man snirkler seg frem da, like it or not..![]()

LocaToWeb Profilside
Short Cuts 7

-
OnlineBjerknez
- Kontakt:
Artig å se den gamle traveren går ennå Øyvind
Nå må du snart se og ta deg en tur hit til Bjerknez garasjen så jeg får sett på ripene dine. En sykkel som dette skal ikke ha riper!

Nå må du snart se og ta deg en tur hit til Bjerknez garasjen så jeg får sett på ripene dine. En sykkel som dette skal ikke ha riper!