Synes dere har vært flinke å fikse den biten selv jeg når dere velger deres ord som legges ut på forumetGlobe skrev:He he he...og moderere oss :-) :)

Synes dere har vært flinke å fikse den biten selv jeg når dere velger deres ord som legges ut på forumetGlobe skrev:He he he...og moderere oss :-) :)
Veldig bra, dersom jeg ikke tar helt feil så hostes mcsiden.com hos:Dexter skrev: Om det er kapasiteter som likevel setter begrensninger for forumet så tilbyr jeg herved gratis hosting med ubegrenset lagringsplass slik at forumet kan utnytte alle innebygde funksjoner til det fulle
Selvsagt ikke, det er heller ikke vanskelig å vaske opp - men jeg foretrekker likevel oppvaskmaskin..cheron skrev:Men jeg bare spør meg.. Er det SÅ vanskelig å bruke eksterne bildebanker som f.eks photobucket etc etc?
Hvor Forumet skal hostes tar vi ofte opp til vurdering. Inntil videre har vi valgt å holde oss til Barlind uten at det dermed er slått fast at dette er en varig løsning.Godtvoksen skrev:Veldig bra, dersom jeg ikke tar helt feil så hostes mcsiden.com hos:Dexter skrev: Om det er kapasiteter som likevel setter begrensninger for forumet så tilbyr jeg herved gratis hosting med ubegrenset lagringsplass slik at forumet kan utnytte alle innebygde funksjoner til det fulle
http://www.barlind.com/index.php?articleid=149
Og kr. 250,- pr mnd for 10 000 mb er i dag en svært dyr løsning.
Se pris hos http://www.one.com/no/, hvor 10 000 mb koster kr 20,- pr mnd..:-)
cheron skrev:Men jeg bare spør meg.. Er det SÅ vanskelig å bruke eksterne bildebanker som f.eks photobucket etc etc?
Godt poeng...Onsløv skrev:
Hvis den eksterne severen er nede, får man jo heller ingen bilder.
Det var lynrask forandring til det bedre, her har dere fått kalender og nå mulighet for å laste opp bilder...AJ skrev:Godt poeng...Onsløv skrev:
Hvis den eksterne severen er nede, får man jo heller ingen bilder.
Vel, det har kommet mange gode og nyttige innspill så langt. Jeg skal ta opp alt sammen med fireman. Så kommer vi tilbake med hva vi kommer kommer til å gjøre.
Jeg er ny bruker av forumet, og har lest noen tråder her inne. I en av trådene merket jeg meg at enkelte har spurt om hvordan en laster opp bilder. En er da blitt henvist til en oppskrift om hvordan en bruker eksterne bildebanker. Resultatet ble at vedkommende leste oppskriften, men ikke la ut noe bilde av den grunn. Med andre ord: Det ble trolig for komplisert. Oppfatter du ikke da det samme som meg, at enkelte brukere faktisk har problemer med eksterne bildebanker?fireman skrev:
Vi har til nå ikke hatt problemer med at brukerne våre bruker eksterne bildebanker, men lytter selvsagt til det som kommer av innspill.
Jeg synes vel i denne tiden hvor lagringsplass er så rimelig, at opplasting i forumet burde være mulig. Jeg har sittet og lest på forumet og da spesielt litt eldre tråder der det er linket til eksterne bilder eller filer så har disse manglet fordi den eksterne lagringen har endret seg, forsvunnet eller av andre grunner ikke lengre har det som det opprinnelig var linket til. Denne problematikken og flere unngår man når filer lastes opp til forumet. Jeg vet ikke hvilken web-pakke mcsiden kjøper hos Barlid, men den rimeligste pakken koster da 1000 kroner i året. Jeg skjønner at en kommersiell bedrift må ta betalt for tjenestene, men jeg synes nå dette var litt i overkant bare for 500mb. Når jeg vurderer belastning på serveren så regner jeg faktisk ikke forumer i belastningsbildet vårt, forumer er de minst ressurskrevende nettsider vi hoster. Jeg synes forumeierne burde vurdere en rimeligere hosting med høyere lagringsplass eller en gratisløsning. Hvordan man da linker bilder eller laster opp blir da opp til brukeren og forumet blir samlet sett mer brukervennlig. Jeg tilbyr som sagt gratis hosting, denne inkluderer alt man normalt får i et webhotell og sannsynligvis noe mer. (domeneregistrering og administrasjon, mail m/webmail, ftp, webadministrert mySQL, subdomener, støtte for gzip, php, asp.net osv osv) mer tekniske spørsmål kan vel tas på PM med mindre alle ønsker å ta del i dissefireman skrev:Problemet har tidligere vært kapasitetsbegrensninger. Alt slikt koster, selv om det ikke er all verdens så betyr det faktisk at det er vi som driver det som betaler av egen lomme.
Vi får ta diskusjonen videre, og takker Dexter for tilbud om fri hosting. Jeg kunne tenke meg å høre hva Dexter mener, ut fra egne erfaringer, er en fornuftig løsning?
Dette synes jeg høres smart ut!evike skrev:Ang. betaling av domenet og forum:
Hvorfor prøver dere ikke å ta kontakt med noen MC-relaterte "businesser" som f.eks. Kellox, BMW osv. og se om dere kan få de til å sponse med et par tusen hver for en annonseplass sammen med logoen til NMCU?
Til sammenligning: NAF MC VESTFOLD får kr. xx av både Speed, BullFighter og Pit Stop for at de har annonse på vår side. Dette dekker nok til nettkostnadene våre.
Dere har et enda større nedslagsfelt enn oss, så hvis bare noen fra adminis'ene her tar på seg en selgerhatt og sender en mail og følger opp med en telefonsamtale, så kan jeg ikke tenke meg at dere burde ha noe problem. Dere er tross alt det MC-forumet som etter hva jeg skjønner har flest aktive medlemmer i Norge pr. d.d.
(Ja, jeg jobber med salg av annonseplasser på noen andre nettsteder også og vet hvor enkelt dette faktisk er, når en har argumenter som er gode nok).