Sørg for at sykker'n ikke lugger. Det er det viktigste. Dvs. å unngå for lavt turtall slik at kjedet begynner å 'slappe' (bevege seg opp og med og slå opp i svingarmen med den typiske chain slapping lyden...) og at sykkelen begynner å bli nykkete under kjøringen.
Alle sykler går jevnt og bra i nærheten av momentturtallsområdet. Dette variere fra sykkel til sykkel og har ulike bredde. Dvs.at turtallsområdet er bredt på noen, men smalere på andre.
Som f.eks. fra 2000 til 5000 eller fra 5000 til 7000 omdreininger i minuttet. Turtallsvillige motorer har momentregisteret høyere enn disse eksemplene.
Sjekk spesifikasjonene for din sykkel.
Bruk girene aktivt for å holde turtallet innenfor området for din sykkel.
Sånn sett vil du antakeligvis også oppleve å kjøre mest mulig økonomisk...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene
her.

