Så har jeg fått noen tanker. Tanker om at S1000R er veldig(!) mye sykkel for en som pendler mest til og fra jobb, og kjører en kveldstur i ny og ne. Det er så mye sykkel og så mye krefter som definitivt overgår meg og mitt behov. Samtidig som jeg kjøpte sykkelen har jeg jo blitt far til to gutter, og hverdagene og helgene og feriene går jo stort sett med til å henge med familien. Jeg får tatt meg en tur på sykkelen av og til, men kan liksom ikke stikke av ved enhver anledning heller, sånn som livet er akkurat nå.
Men samtidig.. det er den beste sykkelen jeg har kjørt. Den kjeder meg aldri, og det kribler i meg hver eneste dag når jeg går til garasjen med hjelmen under armen. "Endelig skal jeg få en liten stund på motorsykkelen..uten unger og kjerring og oppvaskmaskin og klesvask og matlaging.."
Jeg tror ikke livssituasjonen kommer til å endre seg så drastisk de neste 18 årene, så jeg tenker en del på at jeg kanskje kunne hatt en enklere og billigere sykkel til mine daglige turer til og fra kontoret, men som jeg også kan kjøre litt lengre med en gang iblant. Jeg tenker veldig på en Hypermotard fra Ducati. Men så var det det med at de kan ha en del problemer. Mest er vel dette et dårlig rykte og det er noen få sykler det har skjedd med. KTM SMC R 690 er også kul. Yamaha XSR 900 er kul, men kanskje litt for "lik" den jeg har nå. Bare en liten nedgradering liksom.
Ducati Scrambler Desert Sled er jo morsom, men kanskje jeg er for gammel for en sånn sykkel??
Njaaa..blir vel bare med tanken dette her. Har lyst på noe litt mindre, men fengende og morsomt. Jeg elsker BMW'en og da.. Men jeg kan jo også skaffe meg drømmesykkelen igjen når barna er litt større, og jeg kan være borte litt lengre om gangen..