Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av mekkern »

Hvis alle skal være helt "sikkerhets-nazi" vil jeg anbefale å slutte med MC også....

skal nok ikke mye statistikk til for å bevise at dette er farligere enn å sykle-også uten hjelm.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 26 aug 2017, 23:20 Om jeg ser ut som en amatør bryr meg svært lite. Det blir vanskelig og bli tatt seriøst i det hardbarka sykkelmiljøet på en elektrisk damesykkel med kurv. Men man trenger jo ikke akkurat og gjøre det værre enn det er :twothumbs:
Tok meg den frihet å kutte ned på quoten. Poenget mitt var at hvis det er imaget du er redd for så er ikke hjelmen det som er den avgjørende faktoren :lol
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Rune75 »

Toven skrev: 27 aug 2017, 01:31
Rune75 skrev: 27 aug 2017, 00:59
Dansekris skrev: 26 aug 2017, 23:44 Havner du med huet først i grøfta og blir sittende som en grønnsak resten av livet er det blant annet MINE skattepenger som betaler for det.
Ja, ville absolutt mene at du var offeret i et sånt scenario.

Hadde 'offeret' brukt hjelm hadde kanskje scenarioet gått bra :vs

Nå var det jo han som var redd for skattepengene sine som gjorde seg til offer her da. Hjelper lite med hjelm når skatten skal betales.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Dansekris »

Hehe, kommentaren var tull!

Men jeg innrømmer at jeg ofte tenker det når redningshelikopter må rykke ut for å hente basehoppere i fjellskrenter.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Rune75 »

mekkern skrev: 27 aug 2017, 08:22 Hvis alle skal være helt "sikkerhets-nazi" vil jeg anbefale å slutte med MC også....

skal nok ikke mye statistikk til for å bevise at dette er farligere enn å sykle-også uten hjelm.

Ja nettopp. Blir temmelig absurd å jamre seg over en som cruiser rundt på en damesykkel uten hjelm når man selv kjører motorsykkel.

Toven

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Toven »

PMS tiden er her for noen, vi må jo ha noe å bedrive tiden med... :knegg

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Greenone »

Kjipt at du mista lappen, men alt i alt gikk vel dette ganske greit :)

Forøvrig er det jo artig at du har funnet andre måter å få adrenalinet i flyt på.
Jeg personlig tipper dette kan bli den nye store grenen på ekstremsportveko på voss; Hjelmløs 1000 meter nabolag på damesykkel :knegg
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Bjerknez »

Greenone skrev: 27 aug 2017, 22:30 Kjipt at du mista lappen, men alt i alt gikk vel dette ganske greit :)

Forøvrig er det jo artig at du har funnet andre måter å få adrenalinet i flyt på.
Jeg personlig tipper dette kan bli den nye store grenen på ekstremsportveko på voss; Hjelmløs 1000 meter nabolag på damesykkel :knegg
Haha, jøss.. her var det liv gitt :lol

Apropo skattepenger.... så burde vel jeg være mer bekymret for en motorsyklist enn meg selv syklende på damesykkel uten hjelm :lol
Statistikken med tanke på alvorlig ulykke taler nok til min fordel akkurat der vil jeg tro.

Stian87:
"Imaget" mitt er vel ruinert okke som, men la meg nå slippe å gjøre det enda værre med å tre på meg en hjelm :lol
Sist redigert av Bjerknez den 01 sep 2017, 07:00, redigert 1 gang totalt.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Bjerknez »

Imaget mitt er uansett ruinert, men turene på to hjul fortsetter i beste velgående.

Opp klokken 05:30 i dag, slenge seg i dusjen og hive seg på sykkelen til ho mor og tråkke av sted til jobb. Ble en liten omvei til og med. Tror jeg klokken inn i underkant av 2 mil på morgenkvisten. Ingen tur uten bilde, så her kommer det.

PS! Herregud så treige de sykkelkondom rytterne er i motbakker. Ett par pling med sykkelbjellen før Bjerknez passerte to syklister på yttern, sittende og tråkke på mors sykkel med kurv. "Morn morn" sa jeg når jeg passerte. Dem kunne nok kjørt fra meg lett på slettene, men dem holdt seg bak resten av veien. Marsfarten er tross alt rundt 30km/t på rettstrekkene og da forbrenner jeg ikke en eneste kallori heller :lol
Sykkeltur.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av kvase »

Man kan jo ha det moro opp i hele situasjonen er ikke nødvendig å grave seg ned med ulykkelige tanker --Pling på du
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Greenone »

Bjerknez skrev: 01 sep 2017, 06:53 Imaget mitt er uansett ruinert, men turene på to hjul fortsetter i beste velgående.

Opp klokken 05:30 i dag, slenge seg i dusjen og hive seg på sykkelen til ho mor og tråkke av sted til jobb. Ble en liten omvei til og med. Tror jeg klokken inn i underkant av 2 mil på morgenkvisten. Ingen tur uten bilde, så her kommer det.

PS! Herregud så treige de sykkelkondom rytterne er i motbakker. Ett par pling med sykkelbjellen før Bjerknez passerte to syklister på yttern, sittende og tråkke på mors sykkel med kurv. "Morn morn" sa jeg når jeg passerte. Dem kunne nok kjørt fra meg lett på slettene, men dem holdt seg bak resten av veien. Marsfarten er tross alt rundt 30km/t på rettstrekkene og da forbrenner jeg ikke en eneste kallori heller :lol

Sykkeltur.jpg
Fint bilde :) Men av en eller annen grunn så kan jeg ikke annet en å tenke på Bremykt reklamen. Na nanna nanna.... :lol
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av KevinmsR6 »

Bare og passe på så du ikke går i grusen som i reklamen bjerkiz:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Papi
Innlegg: 64
Registrert: 30 sep 2013, 22:55
Motorsykkelen din: '99 Kawasaki Nomad / '13 Kawasaki Z800

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Papi »

Sykkelen står framleis i Molde? Om det skulle bli problem med å få den ned, tilbyr eg meg gjerne å køyre den frå Molde til Fredrikstad/Sarpsborg neste gong eg skal nedom. Kjipt å misse lappen, men du får den no att seinare i det minste :-)
Papi Media Productions @ Youtube
http://www.youtube.com/user/PapiMediaProductions

Sikkerhetskontroll for motorsykkel; Klasse A, A1 og A2 @ Youtube
https://www.youtube.com/channel/UCPDqFW ... HCLM-BEEHw

I <3 CAKE.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, jeg er nok ikke en person som "graver meg ned" av litt motgang. Man finner alltids glede i andre ting også, selv om man må justere kravene litt. :thumleft

Papi:
Nå kjenner ikke jeg deg overhodet og da sitter det innmari langt inne å slippe deg løs på en knapt innkjørt S1000R for å dure av gårde fra Molde til Fredrikstad.

Men legger du meg til på Facebook, så kan vi jo ta det videre der evt. For det er så absolutt ingen umulighet at du kan få deg en flott tur på en S1000R :thumleft

Problemet er at jeg også haar hjelm, kjøreutstyr, tankveske og Kriegavesker lagret på samme sted (planen var og ta flyet opp og hente den og dermed slippe og ta med seg alt utstyret). Så dette må også bli med nedover hvis det blir aktuelt.

Men ta kontakt med meg via Facebook (Ove Bjerknes) så tar vi det evt. derfra :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Uten førerkort, men med godt mot!

Legg inn av Bjerknez »

Greenone skrev: 01 sep 2017, 08:05
Bjerknez skrev: 01 sep 2017, 06:53 Imaget mitt er uansett ruinert, men turene på to hjul fortsetter i beste velgående.

Opp klokken 05:30 i dag, slenge seg i dusjen og hive seg på sykkelen til ho mor og tråkke av sted til jobb. Ble en liten omvei til og med. Tror jeg klokken inn i underkant av 2 mil på morgenkvisten. Ingen tur uten bilde, så her kommer det.

PS! Herregud så treige de sykkelkondom rytterne er i motbakker. Ett par pling med sykkelbjellen før Bjerknez passerte to syklister på yttern, sittende og tråkke på mors sykkel med kurv. "Morn morn" sa jeg når jeg passerte. Dem kunne nok kjørt fra meg lett på slettene, men dem holdt seg bak resten av veien. Marsfarten er tross alt rundt 30km/t på rettstrekkene og da forbrenner jeg ikke en eneste kallori heller :lol

Sykkeltur.jpg
Fint bilde :) Men av en eller annen grunn så kan jeg ikke annet en å tenke på Bremykt reklamen. Na nanna nanna.... :lol
Denne du tenker på? :lol

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Svar